Hebben jullie ook plannen voor na jullie studie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Hebben jullie ook plannen voor na jullie studie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:23

Of is dit topic er al eens geweest???

Nou ja, ik kan het me niet herinneren dus typ ik maar verder Lachen

Ik vroeg me dus af wat jullie gaan doen als je klaar bent net school. Dus je middelbare school hebt gehaald en je MBO/ HBO/ WO enz.
Ik zit nu in het 2e jaar van de HBO verpleegkunde en ik heb al een paar plannen om te doen als ik deze studie heb afgerond.
Ik wil bv. een half jaar naar een 3e wereldland om daar ervaring op te doen in de verpleging. Daarna wil ik een half jaar allerlei landen afreizen om daar verschillende soorten ziekenhuizen te bezoeken en te kijken hoe het daar gaat. HEt heeft dus wel allemaal met mijn beroep te maken, maar ik ben er wel een jaar helemaal tussenuit.
Daarna ga ik me pas settelen ergens en begin ik aan mijn carriere Pling
Hebben jullie al plannen voor als jullie klaar zijn?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:25

Ik ga na mn Havo, volgend jaar dus hoop ik, beginnen met mn studie hogere informatica en dan wil ik na die studie eigenlijk ff naar een echt 'computerland' zoals de VS of Japan om daar ervaring op te doen, maar zover is het nog niet

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:39

Nope, nog helemaal geen plannen..

Eerst eens zorgen dat ik deze studie af krijg en dan kijken we wel verder. Ook geen idee wanneer ik precies klaar ben, misschien is dat wel net voor de zomervakantie ofzo dan ga ik denk ik eerst eens lekker op vakantie Haha!

We zien wel.. Heb ook nog geen flauw idee wat ik wil 'worden' of wat ik wil gaan doen. Wie dan leeft die dan zorgt enzo Haha!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:08

ik zit nu in mijn tweede jaar van havo/vwo en als ik het derde jaar daarvan heb gehaald ga ik naar een school in meppel(weet niet meer waar)
en dan ga ik iets in de dieren doen omdat ik gek op dieren ben!
iets in de paarden ofzo!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:51

k moet dit jaar examen doen in de Mavo en dan denk ik dat ik ook naar meppel die kant op ga maar wil ook wel graag wat in het buitenland doen maar weet niet wat!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:36

Ik zit nu in 5VWO hierna ga ik denk direct door met een vervolgopleiding (het liefst een 4-jarige) en daarna wil ik een jaar in het buitenland gaan werken, veedrijven in australie ofzo of naar canada (daar heeft een achterneef een hele grote ranch) Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:38

Ik heb ook nog helemaal geen plannen, ik heb zelfs nog weinig idee over de richting die ik volgend jaar ga kiezen.....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 00:15

Advocaat en dan in het strafrecht, dat denk ik.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 15:22

Eerst maar eens mijn studie afmaken, k ben nu 1e jaars (en t duurt nog wel ffies) en dan zie ik wel, iets in de richting van logistiek (trekt me wel) of gewoon iets totaal anders.

Xiewel!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 16:03

ik heb zo veel wilde plannen, maar die veranderen nog wel es en het komt er toch niet van. Ik wil eerst mijn examens halen. Eerst vmbo en dan paardenhouderij. Het lijkt me heel gaaf om naar Amerika bij een ranch te werken, het liefst bij Monty Roberts, maar dat kan ik wel vergeten. Of op een grote franse fokkerij, met percherons ofzo. Of met friezen..... Dromen Of een spaanse rijschool.

Nou ja ik spaar eerst gewoon voor een mooi boerderijtje, waar mijn paarden (die ik dan hopelijk wel heb) gewoon achter huis heb staan. En ik wil een eigen fokkerij ofzo, het probleem is dat ik superpaarden moet fokken om er van te leven, of ik koop gewoon een goede hengst, en laat hem dekken.....

Je merkt wel dat ik wilde plannen heb, maar ik zie zelf ook wel in dat het er niet van komt.....het zal altijd wel bij dromen blijven Dromen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 16:55

Ik had al erg veel moeite met het uitzoeken van mijn studie, ben ook al een keer geswitched. Gelukkig is deze studie heel breed en kan ik er best veel mee. Maar wat precies? Dat zie ik over 2 1/2 jaar (of langer..) wel!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:33

Ik heb 'net' mijn VWO gedaan, en ik had officieel wel een idee, maar officieus wist ik het helemaal niet. Op het laatste moment ging ik super twijfelen, dus niets gedaan. Vandaar dat ik nu dus werk (echt waar), en dat ik daarvan mijn paard kan onderhouden (of iets wat er ergens wel op lijkt... Scheve mond ). Ik heb nu per 21/1 een baan met hele goeie doorstudeer mogelijkheden (parttime/onder werktijd, dus ideaal). Als ik dat doe dan doe ik eigenlijk HBO en wordt ik hypotheek adviseur. Eerst maar eens zien of het een leuke baan is (moet haast wel, is echt wel iets voor mij) en dan kijken of ik het vak ook leuk vind.
Maar wie weet gooi ik dan mijn plannen ook weer op het laatste moment om en word ik 'niks' of moeder ofzo. Wie weet blijkt ook nog eens dat ik toch wel kan paardrijden (dat hoop ik stiekum toch wel Schijnheilig ) en dat ik ooit nog eens wat met paarden kan gaan doen. Voorlopig is het gewoon werken, en dan hoop ik me binnen 4 jaar toch wel 'opgewerkt' te hebben tot hypotheekadviseur.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:17

Ik zit in het eerste jaar MBO dierenverzorging en wil na deze opleiding de friettent waar ik nu werk gaan overnemen Tong uitsteken