bril(len) of lenzen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Bril, Lenzen, Allebei?

Ik draag het liefste een bril
2 (5%)
Ik wil het liefste lenzen
14 (37%)
Ik wissel mijn bril en lenzen af
8 (21%)
Ik draag geen van beiden! Ik ben ge-"lazerd"
Geen stemmen
Ik draag geen bril of lenzen
13 (35%)

Totaal aantal stemmen: 37


Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

bril(len) of lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 09:16

Zomaar een nieuwschierig vraagje, omdat ik vandaag weer eens geen lenzen in kan wegens te dikke, rooie ogen (tis zo heeerlijk, ff wrijven als je jeuk hebt, maar dit is dan wel de prijs) vroeg ik mij af:

Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Bril, Lenzen, Allebei of helemaal niet?

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:20

Zachte lenzen, absoluut!

Harde lenzen zijn uitermate onhandig als je veel met paarden bezig bent, ivm zandkorreltjes, stof e.d. wat in je ogen komt.

Een bril vind ik zelf ook helemaal niet prettig tijdens sporten, ik heb 1x met een bril paardgereden, vond het heel erg irritant, als je bijvoorbeeld omlaag kijkt, kijk je onder je glazen door en zie je alles heel anders dan als je dan weer naar voren kijkt. Ik was iig mijn hele oriëntatie kwijt Haha!

Voor mij dus al bijna 10 jaar zachte lenzen, ik rijd elke dag paarden en heb nooit ergens last van. Heb sowieso nooit last van mijn ogen of lenzen Lachen !

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:22

Ik heb geen lenzen of bril, maar heb het dan ook niet nodig. Toch lijkt het me het fijnste als je EN een makkelijke maar niet al te dure bril nog naast je lenzen hebt, gewoon voor 's avonds thuis of in geval dat de lenzen niet fijn zitten of dat je de lenzen kwijt bent oid.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:22

Ik heb geen bril of lenzen maar mijn voorkeur zou uit gaan naar lenzen.
Ik vind een zonnebril al zo iri zitten....
Ik heb wel eens voor de gein kleurlenzen gehad en daar kon ik wle goed tegen. Als je er niet tegen zou kunnen is het tuurlijk een ander verhaal.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:23

Ik heb gekozen dat ik afwissel.
Ik draag altijd lenzen, maar 's avonds wil ik ze nog wel 'ns uitdoen om dan m'n bril op te doen, omdat ik last heb van droge ogen ofzo....
In de hooikoorts periode heb ik ook wel 'ns m'n bril overdag op ipv m'n lenzen, maar liever niet, want ik word gek van die bril !!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:35

Ik heb niet gekozen.
Ik draag het liefste lenzen maar omdat dat soms niet gaat (idd de bekende rode ogen) dan wissel ik af.

Ik heb het liefste lenzen, zelden problemen mee.
Met mijn bril altijd dat íe vies wordt, beslaat, afzakt, dat ik langs de randjes kijk en alsnog niks zie.
Doe mij maar lenzen. Maar met dit droge weer wissel ik wel vaak af omdat mijn lenzen erg droog worden.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:37

Ik heb gekozen voor afwisselen, dat doe ik dan ook.
Wel heb ik periodes dan ik m'n bril veel meer op heb dan m'n lenzen in en andersom. Hangt er ook een beetje vanaf waar ik zin in heb en waar ik op uitgekeken ben....
Soms ben ik het gefrot met die lenzen echt zat en draag ik bijna altijd m'n bril (of gewoon niks, ben gelukkig nog niet heel erg blind), of andersom, vind ik die bril er niet uit zien en ben ik blij aan het frotten met m'n lenzen Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:45

Ik wissel het af. Op het moment zit het hooikoortsseizoen er weer aan te komen en dan gaat het met m'n lenzen niet echt lekker, dus draag ik meer een bril. Ik doe ze in totdat ze gaan irriteren en dan gaan ze net zo makkelijk weer uit. 's avonds als ik thuis ben doe ik ze eigenlijk altijd uit.

Waar ik wel eens niet goed van wordt is het gesleep met al die brillen en lenzentroep. Spul om ze in te bewaren, spul om ze schoon te maken (ik ben allergisch voor die alles-in-één bende), gewone bril, zonnebril, zonnebril op sterkte...

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:47

Ik heb draag zelf geen bril en ook geen lenzen! Maar mijn vader had een bril en heeft nu lenzen. Over de lenzen is hij iig een stuk meer tevreden!
Mijn vriend draagt ook altijd lenzen!!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:58

ik heb harde lenzen.
die zachte konden volgns mij niet bij mijn ogen.
maar dat zand is bij een opstuivende bak wel erg onhandig.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:01

zachte lenzen, altijd haat een bril, zit altijd naar t montuur te kijken als ik hem op heb, heb ook nooit een zonnebril op

Sanniej
Berichten: 37
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:04

ik draag geen van beiden.. ik draag wel een goede zonnebril omdat ik hele gevoelige ogen heb maar dat is het..

xx san

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:37

Ik draag een bril Nerd Maar niet het liefst maar omdat ik niet tegen lenzen kan.
Ik heb het een aantal keren geprobeerd van gewoon zacht tot daglenzen maar ik maak niet genoeg oogvocht aan. Dus er zit niets anders op dan een bril te dragen..

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:41

Ik heb zachte lenzen. Ik vind mezelf gewoon niet leuk met een bril op. Nadeel van lenzen vind ik wel dat het wat meer werk is met in- en uitdoen en zo, maar daar staat dan weer tegenover dat je er geen vingerafdrukken op krijgt en dat ze niet beslaan als het regent. Ook met een zonnebril is het makkelijker: je hoeft geen brillen te verwisselen. Overigens heb ik wel regelmatig mijn bril op, als ik echt vermoeide ogen heb vind ik dat lekkerder. (Maar liever niet in het openbaar. Haha! )

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:09

ik heb harde lenzen, gaat erg goed. Maar soms is een bril ook makkelijk, op mega stoffige dagen bijvoorbeeld (door droog weer)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:10

Ik heb gelukkig goede oogjes.

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:13

Ik had altijd zachte lenzen maar omdat mijn ogen niet genoeg traanvocht aanmaken en de lens zich dan vastzuigt had ik altijd knalrode ogen! En dan bedoel ik ECHT rood!

Heb bij de opticien een heleboel verschillende lenzen geprobeerd maar ik kan niet meer tegen gewone daglenzen. De enige optie nu is nachtlenzen, die ik ook heel graag wil hebben. Maar die kosten (met opmeten) 500 euro. Wat ik eigenlijk niet zomaar even uit kan geven....

Ik loop nu dus met een bril en heb nog wel wat daglenzen voor als ik m'n bril echt zat ben. (wat nu steeds vaker voorkomt) Maar dan zijn m'n ogen wel weer in no-time vuurrood....

Ja, het weet wat....