Tussentijdsetoets!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Tussentijdsetoets!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 10:42

Hoi!!

Morgen heb ik dus mijn TTT voor het autorijden Bloos!
Ben best al zenuwachtig maar okej!

Wie heeft het hier nog meer gedaan?!
En heeft er iemand een idee hoe lang het duurt??

Doei!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:46

Ik heb een Tussentijdse Toets gedaan, iemand had zich afgemeld voor het examen, dus mocht ik even met een 'echte' instructeur op pad.
Het duurde ongeveer een half uurtje. Je moet een paar bijzondere verrichtingen doen, en als dat goed gaat krijg je daarvoor vrijstelling op je echte examen. Ik had nog nooit zo beroerd geparkeerd, maar meneer de examinator vond het prima, mijn instructeur en ik keken elkaar via de spiegel even aan van 'het zal wel Haha!' en ik had mijn vrijstelling binnen, ideaal.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 10:51

Owh dat is beter ja!! Ik mag hopen dat ik ze ook goed ga doen Knipoog

maar alles bij elkaar duurde een half uurtje of moest je een half uurtje rijden?!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:54

Je moet het zien als een proefexamen, alles gaat zoals met het echte examen, alleen is het nu zeg maar om er kennis mee te maken (snappez?). Ik heb het ook gedaan met een vet relaxte examinator. Vrijstelling binnen, zenuwen helemaal de baas... normaal gesproken krijg je met je echte examen dezelfde examinator als met je TTT, alleen was die van mij ziek op de dag dat ik moest afrijden. Ik kreeg een andere, werd bevangen door de zenuwen en heb het grandioos verkl**t... echt jammer, ik had het toen in een keer kunnen halen.



Maar heb er uiteindelijk 4 x over gedaan Bloos

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:57

Het rijden duurt ongeveer een half uurtje, daarvoor heb je even een korte uitleg en moet je even onder de motorkap wat dingen aanwijzen.
Ik had een andere examinator tijdens mijn echte examen, gelukkig maar, want daar klikte het veel beter mee, en ben toen dus ook geslaagd.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:05

Oh misschien nog leuk om te zeggen. De 4e keer had ik dus weer dezelfde man als voor mn TTT! Met die man kon ik echt goed opschieten! Aardige kerel! (in tegenstelling tot die ik de 3e keer had... werd bloednerveus van die vent, zo nerveus dat ik een rood licht op het allerlaatste moment zag en dus heel hard op de rem stampte...man bijna tegen het raam geplakt... en ik diep diep diep gezakt Bloos

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 11:11

Sorry moet er wel even om lachen Amberto!!! Ah lijkt me irri hoor als je zo'n vervelende vent naast je zit of vrouw kan ook natuurlijk!!!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:24

Ik heb ook een tussentijdse toets gehad. Had echt een hele aardige man en was erg blij dat ik het gedaan had.

Je weet dan wat je te wachten staat dus het kan ook helpen om je minder zenuwachtig te maken. (Je zal altijd wel zenuwachtig zijn, maar je word dan niet meteen in het diepe gegooid).

Het gaat als een echte examen en je krijgt ook een beoordeling na afloop en de punten waar je op moet letten/oefenen.
Verder krijg je ook vrijstelling voor je bijzondere verrichtingen als fileparkeren, achteruit de bocht om etc. Dus dat hoef je niet meer te doen tijdens je echte examen (mits het goed gaat natuurlijk Haha! )

Alles bij elkaar duurt ongeveer een half uur a 3 kwartier.

Je kan dus ook vragen stellen, en wat de meeste mensen ook niet weten is dat als die examinator je niet bevalt mag je dus aanvragen om je examen door een ander af te laten nemen! Tenminste, dat was bij mij wel het geval, maar dat is alweer 3 jaar geleden. (jee, wat gaat dat snel, voel me al best wel oud nu Tong uitsteken )

Maar in iedergeval heel veel succes, enne ik ben in 1 keer geslaagd en ik weet wel zeker dat die tussentijdse toets daar voor minimaal 75% daarbij geholpen heeft

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 11:29

Ah fijn zeg! Ik hoop ook dat t morgen goed gaat Knipoog
Owh dat ga ik gelijk vragen aan me instructrice of dat nog zo is!! Dat je een ander mag aanvragen!!!
Bedankt!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:17

Hoop het ook voor je, heel veel succes en laat je nog ff weten hoe het is gegaan?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:26

Citaat:
Ik had nog nooit zo beroerd geparkeerd, maar meneer de examinator vond het prima, mijn instructeur en ik keken elkaar via de spiegel even aan van 'het zal wel ' en ik had mijn vrijstelling binnen, ideaal.




Nog een kleine tip (heb je waarschijnlijk al gekregen van je instructeur, maar voor het geval dat).

Vaak letten ze erop bij bijzondere verrichtingen dat je goed om je heen kijkt en oplet wat er gebeurd, als je een fietser of iets dergelijks ziet aankomen netjes stilstaan tot ze voorbij zijn.
Dan maakt de manier waarop je je bijzondere verrichting doet niet zoveel uit, altijd beter dan een perfecte verrichting waarbij je niet kijkt, want dat is echt iets waar je op kan zakken...

En wees voorzichtig in de buurt met een school en/of spelende kinderen, probeer je examinator te laten zien dat je ze goed in het oog houd omdat ze nogal onvoorspelbaar zijn en misschien de straat op kunnen rennen.
Werkt vaak in je voordeel Lachen

Dus niet te voorzichtig rijden, maar gewoon heeeeeel goed kijken.

Zet 'm op, je red het echt wel OK dan!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 13:39

Dank je!!!! Ik doe mijn best morgen Knipoog