protest mail. Tegen legbatterij eieren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:34

Enid idee hoe het hok van scharrelkippen eruit ziet?
geef mij dan maar een legbatterij ei


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:43

Citaat:
Een kip in een legbatterij heeft een fijner leven dan een scharrelkip. Geen rangorde bepalingen en een veel kleiner risico om doodgepikt te worden omdat jij ook hoog in rang wilt staan.


Juist dat bedoel ik.

Als jij net dat kipje bent, laag in rangorde en je hoeft maar 4 andere kippen van je af te houden, of 4000.
Nou dan wist ik het wel.

jammer dat daar nu nooit over nagedacht word.

want een scharrelei is geen ei van 10 kipjes die om een beorderij heen dartelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:12

Citaat:
Maar ipv dit soort acties op te zetten, kun je beter bij jezelf beginnen.
Maar ja, het is altijd makkelijk om een ander de schuld te geven...




Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:42

Citaat:
En kijk, je zegt dat het wel kan als de kippen gewoon in groepjes van 10 leven. Nou, waarom doen ze dat dan niet op een grote boerderij? Zo'n moeite is het toch niet om aparte omheiningen te maken voor de kippen?! Maar nee hoor, dat kost geld dus dat willen ze niet doen.

oke, laten we dat doen.
dan hebben we daar per dag zo'n 20 eitjes. (hooguit)
Komt daar die hele vrachtwagen aan voor 2 eierdoosjes
Denk aan transportkosten, die verhondervouwdigen.
laten we het ff niet over miliieu vervuiling hebben.
wat denk je dat 1 eierdoosje in de winkel kost, 10/15 euro?
betaal jij dat voor een paar eites?

ja, dan gaat elke boer nu een paar kippen houden.
nee, dan moet je niet de boer de schuld geven, maar de consument, jezelf dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:49

En waar haal jij dat land vandaan in het overbevolkte NL?
er ligt nergens meer een ongebruikt stukje
Misschien lijkt dat wel eens zo, maar alle grasland is voor voedesel van de koeien, onze paarden.
akkerbouw voor mais of graan, dus ook voor voedsel en noem maar op.

Je kunt zoiets wel willen, wil ik ook wel, maar aan de andere kant moet je realistisch zijn.
kan dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:51

in de winter, in de zomer niet.
hier staat allles nu weer lekker buiten hoor

en in de winter moeten ze ook eten, dus daar gaat het mais en het kuilvoer van de zomer er weer naar toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:54

me hier bedoel ik de koeienboeren waar ik langs kom, opweg naar werk en paard.
heb zelf geen koeien Lachen

maar goed laten we dan maar niet naar de paarden kijken op ons paarden forumpje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:01

Denk dat er veel verwarring is met een scharrel kip (daar ligt het schap bijna vol mee)
En een vrije uitloop ei (zoals oa. het gras ei)

maar een scharrelkip ei, zie ook geen buitenlucht en zit met veel kippen in 1 groot hok, ipv met 4 kippen in een klein hok. (legbatterij)
maar per vierkante meter zal er ongeveer net zoveel kip zitten.
Alleen denken mensen bij het woord scharrel ei aan een ei waarvan het kippe lekker kan scharrelen buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:05

griebels schreef:
Misleidend noem ik zoiets Boos!

Ik ook
en dan moet je bij de tussenhandel/verkoper zijn.
want die wil het zo noemen zodat het beter verkoopt.

Trouwens de tussenhandel in de hele land en tuinbouw sector is het groots verdienend, niet de tuinder of de boer.
word de melk (of zo) veel duurder, ziet de boer dat zelden, maar de tussenhandel wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:03

essie79 schreef:
Ook wel eens gehoord van Vereniging Milieu Offensief en Volkert van der G? Die werk(t)en ook nogal nauw samen met Wakker Dier.

ik heb via een politie man vernomen, die onderzoek deed bij het loslaten van nertsen bij een kennis van mij, dat Volkert voornamelijk platte gronden van nertsenfarmen in zijn auto en huis had.
met daarop de ligging, ontspanningsroutes, hoe de alarminstallatie werkte, zelfs de gewoontes, dus slaap tijden, tijden van vast bezoekjes zoals bv naar de kerk gaan enz.

Pim Fortuin was een man die zei dat hij de nersten farmen niet aan banden wilde leggen.
dit omdat het geen nut zou hebben omdat er dan in het buitenland verder gegaan word, omdat er simpelweg vraag naar bont is.

Even later was Pim er niet meer en hield Volkert wijs zijn mond over het motief.
want zou dat de enige echte reden zijn, dan kotst NL hem wel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:08

Helemaal met je eens peggel.

Er is nog steeds vraag, dus word er geproduceerd.
Zou iedereen diervriendelijk eten, is in no-time de hele sector kooi en zelfs scharrelkip weg.
Dat is dan niet eens nodig om met een wetje te gaan verbieden, dat gaat dan vanzelf.

Verder vind ik dat er meer naar het buitenland gekeken moet worden.
nederland heeeft het strengste beleid in het welzijn van het dier.
helemaal top.
maar kijk eens naar andere landen, daar hebben dieren het slechter dan in NL.

Dan kun je wel proberen hier dingen te verbieden, maar dordat de consument nog steeds een goedkoop ei wil, word het wel ingevoerd vanuit een goedkoper land, waar de mensen niet eens fatsoenlijk kunnen leven, 3x raden hoe daar de dieren verzorgd en gehuisvest worden.

Zoiets is niet alleen in Nederland aan te pakken, maar minstens europees, liefst nog verder.
Laat de diren over de grens al maar vast eens zitten zoals de Nederlandse dieren en ga dan weer verder met europees, dus niet alleen in Nederland verder met verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:10

Sammm"]
[quote="peggel schreef:
en voor paarden zijn helemaal geen regels. laten we daar eerst eens wat aan doen!


Waarom zou een paard belangrijker zijn dan een kip? Dus zolang niet alle paarden in nederland in een loopstal staan met vrije uitloop naar een weiland, mag er aan de omstandigheden van deze kippen niks gedaan worden?!
Verward
Ik zie het verschil niet tussen een paard en een kip, voor mij zijn ze evenveel waard. Scheve mond
[/quote]

Ik dnek dat ze bedoeld dat er nog veel paarden 24/7 op stal staan, zonder uitloop, met geluk een keer rijden.
Daar mogen ook regels voor komen, jammer dat dat niet is.
want om de 1 of andere reden is het wel toegestaan een paard in een hok te plaatsen, maar geen kip.
Wel toegestaan een konijn in een hok te zetten,m aar geen varken enz.
dat zijn een beetje rare dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:16

Juist
daar kan alleen de overheid wat aan doen, niet de boeren.
Die draaien zo al verliezen, die hebben echt geen geld om om te switchen, ook als ze het graag zouden willen.
want dat zijn investeringen van tonnen, veel tonnen.

de overhied kan wel zorgen dat er subsidie komt op omswitchen en het "natuurlijke" ei goedkoper maken, zodat de consument dat dan ook koopt.

Maar denk dat NL daar de centjes ook niet voor heeft, geeft het liever aan andere onzin uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:42

op het moment schieten de meesten boeren er elke week geld bij in.
Ze teren op het verleden, toen het beter was, of hopen spoedig op betere tijden..
sommige spelen net kiet.

Veel verkopen nu ook het bedrijf, want de kinderen hebben zo ook geen trek in de boerderij over te nemen, want er is totaal geen toekomst.
Andere moeten nu verkopen omdat ze failliet zijn.
En failliet ga je niet omdat er elke maand genog binnenkomt.

Dus ja, op het moment werken de boeren voor noppes, net genoeg om te eten, in de hoop dat het snel beter word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:52

Desiree schreef:
Degenen die produceren en het meeste werk er voor doen, die verdienen veruit het minste ermee. En dat zijn de boeren. Als ze meer geld vragen, wordt hun vlees niet meer ingekocht en wijken vooral de supermarkten uit naar vlees uit het buitenland, met name argentinie bijvoorbeeld, waar het vlees vol zit met mkz, en naar amerika, waar het vlees vol zit met hormonen....

Dit staat dus buiten de economische crisis van nu, want dit was voorheen ook al zo.

idd
Maar helaas zien veel mensen dat niet en protesteren tegen de Nederlandse boer ipv het Nederlandse beleid.

Zoals ik eerder aangaf, als de melk duurder is, krijgt de tussenhandel dat geld, niet de boer.

En ik eet ook alleen maar Nederlands vlees en groente.
hier mag niet klakkeloos geent of gespoten worden, in het buitenland wel.
Van een Nederlands product weet je dat het gezond is en verruit het meest diervriendelijk gefokt, want in het buitenland is het helemaal huilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:02

Maar dat word niet beseft, gezien
totdat er hier geen boeren meer zijn en de pleuris in europa en Nl uitbreekt.
dan hebben we niets om in te voeren, maar ook te weinig voedsel om ons eigen volk te voeden.
dan gaan we staan vechten om een ei op de boerderij waar we nu zo slecht over denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:11

helaas niet nee
Zoals het de laatste tijd met die aanslagen en enge dingen gaat, is dat wel iets om je realiseren.
Dus pest de Nederlanse boer maar weg, mag ik dan vast voorstellen dat grootse anti-mensen ook dan geen bio-ei krijgen? Extreme duivel
en ook niet het boontje of het graankorreltje in brood wat op bio-mest heeft gegroeid ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:27

En waarom zouden ze ze op stal laten, omdat er niet geent mag worden van de overheid Verward

En wat denk je van nertsen vol met verfspuiten in het midden van de nacht, zodat ze niet geslacht zouden worden.
Alleen die stumpers van anti-bont mensen hadden niet bedacht dat als je met een zaklamp schijnt een dier naar het licht kijkt, dus de verf van de spuitbussen in de ogen kreeg.
Nee, das geen dierenleed Verward
Alle getroffen nertsen zijn alsnog afgemaakt om verder leed van uren pijn te voorkomen en hun bont nutteloos weggegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:32

Staken is oke, maar blijf van die beestjes af.

En nogmaals het heeft geen nut
Er blijft vraag naar vlees, eieren, bont enz.
Zolang er vraag is word het geproduceerd.
mag dat niet in NL, dan gebeurt het wel ergens anders.
En laat het dan maar in nL gebeuren, nergens zijn de regels zo streng als hier. Gelukkig maar.
Nu die andere landen dezelfde normen laten krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:34

idd
want zelfs dat boontje groeit op mest Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:39

Klopt, de meeste kakelen wat ze op de sites van lekker dier enz. zien.
waar foto's van het buitenland en 30 jaar terug op staan.
dat geeft een realistisch eerlijk beeld. Verward

je hoort hier wel dat mensen denken dat de boer een royaal inkomen heeft.
Nou voor 24 uur per dag, 7 dagen per week minder als elke andere nederlander met 38 uur krijgen, dat mag wel eens verteld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:44

En dat het zo simpel in ons kleine landje niet is om om te switchen naar beesten naar buiten te doen.
geen plaats (mag zeker niet zeggen dat nederland allang vol is, maar er toch veel mensen bij komen)
Maar ook het geld is er niet.
De boeren hebben schulden, dus daar kun je niet aankloppen, de overheid vind het niet belangrijk.
de vraag naar goedkoop eten stijgt alleen maar (kijk maar naar de uitbreiding van Lidl, aldi enz)

Er mag van mij wel een realistisch plan bedacht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:50

daarom,
Citaat:
overheid vind het niet belangrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:55

en als er oorlog komt zijn de rijke ergens in een leuk warm landje en mogen wij hier verhongeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:43

carola1"]
[quote="Miep schreef:
Ik eet eitjes van mijn eigen kippen, melk van mn eigen koeien, vlees van mijn eigen koeien en varkens.
En die beestjes lopen ook nog eens allemaal hele dagen buiten, incl. de varkens.

Daar kan geen biologische slager tegen op,want ook daar word je genept bij het leven...



zoals ik dus ookal eerder aan heb gegeven.
iedereen weer gewoon zijn eigen kip,koe, varken.
en asl je iets anders moet hebben, dan ruil je dat gewoon met elkaar.

Ik zou zoiets ook best willen.
mijn eigen kippen,koeien , varkens en dan zelf slachten, dan weet je zeker dat ze niet geleden hebben ofzo
[/quote]

Ik denk dat die koe op het balkon nu ook niet direct een fijn leven heeft Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ManonGrr, Saartjuh_b, YandexBot en 122 bezoekers