Housefeestjes??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:20

volgens mij is dat toch niet waar?
het is van origine toch een boks merk?
( niet dat ik er veel verstand van heb hoor)

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:23

Lonsdale staat niet voor Laat Ons Nederlandse Skinheads De Allochtonen Langzaam Ellimineren, als je dat soms dacht Scheve mond

Lonsdale is een engels boxmerk, opgericht door een neger, zou beetje stom van hem zijn om zichzelf dan te gaan discrimineren hè?
Misschien helpt je ff ergens in verdiepen ook al veel

Maargoed, gebruik anders de zoekfunctie es, lees je nog wat meer over Lonsdale.

[JH] Waarom word bijna de hele wereld lonsdale?
Lees en wordt slim Lachen

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 13:27

Citaat:
Lonsdale wordt geassocieerd met neonazisme.


En dat is toch wel ergens zo. De 'normale' mensen assioceert dat er wel degelijk mee. Gelukkig zijn er ook mensen die wel beter weten Lachen jammer alleen dat het ineens een soort van hype is om dat te gaan dragen.

Kom zelf dus ook op feesten en kan me wel eens storen aan die stoertjes... die dan helaas ook Lonsdale dragen. Niet dat ik dan lastig wordt gevallen ofzo hoor, helemaal niet maar vind het gewoon storend dat zo iemand dat draagt. Iemand die met de hype meedoet. Al moet ik er wel bijzeggen dat je het natuurlijk ook weer niet altijd zo kan zien op het eerste gezicht. Maar het overgrote gedeelte hypet wel mee helaas.

Maar idd, Black ga ik in princiepe wel heen mits ik nog kaarten kan krijgen Lachen en DefQon ook sowieso. Bokt meeting houden dan?? Lachen beetje over paardjes praten op een house feestje whahaha *LOL* haha neej...

En over drugs... op feesten nog nooit wat gebruikt. Wel thuis xtc maar met mate. Ik kan ook lol hebben zonder zooi Lachen en jullie ervaringen met drugs (pillen, speed, coke)?

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:46

Ik ga donderdag naar Qontact in de HMH Haha!
Ben vorig jaar ook al naar Qontact geweest, heb het echt onwijs naar m'n zin gehad daar Haha!
Vergeleken met feesten waar wat harder wordt gedraaid (Hardtyle, Hardcore, Oldschool, enz. ), vind ik de sfeer op trance-feestjes stukken beter en niet zo 'agressief' Lachen
Afbeelding
Haha!
Laatst bijgewerkt door Tinus19 op 26-04-04 14:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:49

Feetje in Engeland is het idd een boksmerk hier in Nederland staat het bekend als wat je boven schrijft Scheve mond Helaas waar..en iedereen of bijna iedereen ziet dit zo.
Het word niets voor niets door skinheads en gabbertjes gedragen. Dat is het zelfde als de nederlandse vlag of knor records op je jas dragen...

Maar als jij het met de reden draagt dat je het mooi vind... waarom niet... mij zie je niet in dat soort kleren Lachen

Ik gebruik zelden drugs... vroeger wel op party's maar tegenwoordig kan ik mij prima zonder vermaken. Eigenlijk lach ik diegene die vaag doen van de pillen uit Haha! Juist als ik die zo raar zie doen ben ik genezen voor het leven

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:52

Mensen mensen toch... Als mensen denken dat Hardcore/Lonsdale iets met racisme te maken hebben, zitten jullie echt fout te denken. Ben zelf gabber geweest (in de ausjes-tijd Haha!), en daar is totaal niets van racisme te herkennen. Hoe het nu is kan ik je niet vertellen... De mensen die gereageerd hebben in onderstaand topic kunnen je daar meer over vertellen...
[JH] Yeah right, ik hou van hardcore dus ben een racist

Off-topic: Nee ik ga niet meer naar dat soort feesten. Ik heb toen veel drugs gebruikt op die feesten (en daarbuiten). Ik voor mezelf een keuze gemaakt om niet meer te gebruiken, en daar hoorde voor mij ook de afschaffing van deze feesten bij... :

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:04

ik draag lonsedale omdat ik het mooie truien vind net zoals de bombers van neophyte.
ik heb zelfs eens rood-wit-blauwe bandages gehad ben ik dan gelijk rasicst. nee!!!!
kom op zeg!
ik gebruik geen drugs en ook niet op feesten het kaartje van sensation black is 60,50 en er zijn nog kaarten Knipoog en ik vind het veel geld dus wil er ook van genieten. ja inderdaad sommige gasten dragen lonsdale om een neonatzie oid. te zijn maar kom op zeg we weten toch wel beter?
ik zit op school met 14 mensen in mijn klas waarvan maar 4 nederlanders en ook op school draag ik lonsdale hoor. en ik word niet aangekeken als natzie dit omdat ik op school ook gewoon met iedereen omgaat.
negers dragen veel fubu is dit dan gelijk ook zoiets als lonsdale??? NEE want iedereen houd van zijn haar merk.

je kunt het vergelijken met paardenspullen.
waarom anky dragen??? juist omdat je het goede spullen vind en mooi. waarom kieffer ja omdat je het een goed merk vind! waarom lonsdale?? omdat IK het mooie spullen vind.
zo pff dat is eruit!
ik ga meestal naar feesten met 14 mensen ongeveer waarvan 3 negers en 1 turkse jongen zelfs die lopen in lonsdale.

iemand hier naar a nightmare in rotterdam ahoy geweest???
zo ja heb je om je heen gekeken naar de hoeveel negers, turken enzovoort met lonsdale??? JUIST die waren er ook.
hoezo? omdat die lonsdale een goed merk vinden.
en lonsdale is inderdaad door een neger uitgevonden. kom op, hij gaat zichzelf toch niet dicrimineren?
dit is dus mijn mening.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:06

Hoi,

wat Feetje zegt klopt, Lonsdale is bedacht door een neger. Ik snap ook niet wat daar moelijk over gedaan word. Tommy Hilfiger word ook gezien als een racistisch merk, terwijl ik daar heel veel buitenlanders mee zie lopen Verward

Ik draag zelf ook Lonsdale, ik ben geen racist maar een nationalist. Ik hou gewoon van mijn eigen land Nederland..

Zou niet weten wat daar mis mee is, en dat is echt heel iets anders dan racist. Ik heb ook buitenlandse vrienden...

Verder vind ik het ronduit belachelijk als je met een nederlandse vlaggetje (lees 'tje' 2 x 3 cm misschien) al meteen word uitgemaakt voor racist.

Ik woon zelf 5 minuten van de Zwarte Markt in Beverwijk, hier worden leren jassen verkocht met de turkse of marrokaanse vlag, die de hele achterkant van de bedekken. En daar word niks over gezegd Verward

En dan ben ik een racist omdat ik mijn land vertegenwoordig met een vlaggetje van 2 bij 3 cm????

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:12

sorry, dat was erg off-topic trouwens Bloos

maar ik ga ook naar feesten, liever niet naar de commerciele feesten als Dance Valley etc maar meer naar de minder commerciele feesten als Multigroove, MOH, Ghosttown etc....

verder ga ik alweer een tijdje mee (stam nog af uit de aussie tijdperk Haha! )....

Helaas hebben we de laatste tijd weinig tijd en fut (zijn al een jaar met de verbouwing van ons huis bezig errug drastisch)
Ga wel naar Hellbound met Konininnenacht...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:47

malibu jij zegt het precies goed wat ik dus bedoel maar ik kon er geen worden voor vinden Haha!
en ik ben het dan ook met jou eens Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:15

het maakt mij helemaal niet uit wat mensen aantrekken,mits ze het doen omdat ze het mooi vinden.
ik denk niet dat dat het geval is bij iedereen die Lonsdale draagt,maar ik zge dus ook niet dat alle mensen die dit dragen gelijk nazi zijn.
Ik heb helemaal niks op met gabbers,en Lonsdale enzo...maar datis persoonlijk.
Het lijkt me gewoon leuk,ik heb de cd van Sensation gehoord en dat vond ik wel wat.
zwarte kleren heb ik toch in overvloed,dus dat scheelt alweeer;

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:50

Thanks Pjotr, sommige mensen nemen alles maar klakkeloos aan (niet voor jou bedoeld hoor dark chrystal) ipv zich erin te verdiepen en zien wat er nou achter zit.

Dat is het zelfde dat alle marokanen crimineel zijn, dat is ook niet altijd zo. Er zijn er ook bij die heel hard werken en gewoon meedoen in de maatschappij, waar je zelfs nog best mee kan lachen ook...

Alhoewel ik nog steeds niet begrijp hoe sommige van die binkies van net 18 de hele dag in een super dikke BMW of Mercedes rond rijden, maar dat is een off-topic Lachen

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:52

ja dat snap ik ook niet ik kan amper een goede brommer kopen Tong uitsteken
maar ja idnerdaad er zijn ook veel "goede" en zo is hetzelfde bij nl. sommige verspesten het ook hoor.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 16:36

Citaat:
de minder commerciele feesten als Multigroove, MOH, Ghosttown etc....


Nah minder commercieel... valt ook wel mee... tis nog niet zo booming bekend als een Qlimax of Dance Valley... en het heeft een minder breed publiek.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:08

ja, maar daarom ook eigenlijk... Ze doen er ook niet zoveel aan om commercieel te worden, de mensen die naar Multi komen is een vaste aanhang en inderdaad een minder breed publiek, maar het publiek weet wat ze van die feesten kunnen verwachten en hoeven dus ook niet op een commerciele manier benaderd te worden...

Ik hou gewoon niet zo van die feesten met grote namen, vroeger ging ik ook naar MysteryLand maar dat is tegenwoordig ook als super comm en ze verbannen ook nog is de hardcore, dont forget your roots zeg ik dan maar.....
Daar is het allemaal mee begonnen, maar omdat trance commercieel is en dus meer mensen trekt verbannen ze de hardcore.
Kijk, dat het niet meer de grootste tent krijgt kan ik best begrijpen, maar ga het dan niet meteen helemaal afschaffen...

Vind het een beetje moeilijk om uit te leggen, maar er hangt gewoon een hele andere sfeer bij Multigroove dan bij een Sensations e.d.

Ligt echt aan je eigen voorkeur, de meeste meelopers van de hardcore in aussie tijd vind je nu terug in de trance scene bij Sensations e.d.
En dan bedoel ik niet om iemand af te vallen of om iedereen over 1 kam te scheren, maar dat is mijn visie... (ik zei dus de meeste en niet iedereen, voordat me dat weer verweten word).

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 17:15

Hahaha jah snap wat je bedoelt Malibu. Kijk ik ben niet iemand die al heeel lang naar feesten gaat, ga pas sinds 2000 maar sindsdien is er zelfs al veel veranderd. Idd het publiek is erg veranderd. Kijk zelfs eens naar Trance Energy, denk dat zelfs daar bijna de gemiddelde leeftijd hoger is dan op een bekend hardstyle feestje a la Qlimax. Niet dat ik zelf naar TE ga hoor want tis niet mijn muziek maar zelfs daar is het al veranderd. Al blijft TE ook een erg commercieel feestje hoor!

Al blijf ik fan van de hardstyle, ookal loopt heel nederland er ineens voor plat.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:37

Ik denk dat het Lonsdale verhaal een beetje per stad verschilt.... hier is namelijk wel alle racisten en hersenlose lopen in Lonsdale puur om te laten zien dat ze gabber zijn Lachen
Mijn vriend heeft ook wel wat Lonsdale T shirtjes maar ook omdat hij die mooi vond (en das een zeikerd qua kleding).

Maar goed back to the topic. Met wie gaan we meeten op DefQon??????

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:41

fsoudan schreef:
Weet je waar Lonsdale voor staat? Alle letters hebben een betekenis...
Ik wil niet met dat soort betekenissen op mijn lichaam gezien worden
Ondanks dat het misschien mooie kleren zijn...


eh, lonsdale komt of van een londonse school of t is een boksmerk, wet niet meer welke nou waar was, maar die betekenis hebben ze er ZELF aan gegeven, dt van die letters..
niets van aantrekken
niet alle mensen met lonsdale zijn racisten
en zeker niet 90 % op een hardcore feest is racst
heb er een hekel aan dat mensen die naar hardcore feesten gaan bijna gleijk al racist genoemd worden in de gedachten van de gene aan wie je t vereld
muziek heeft niets met politiek te maken, gewoon met gezelligheid, uit je dak gaan met vrienden
maar goed

verder ga ik wel naar hardcorefeesten, tegenwoordig meer kleintjes, door weinig geld, en veel vrienden van mij organiseren ze Haha! aantal zijn ook dj, waaronder mn eigen vriend, en hij maakt nu ook hardcore
is nog niet bekend ofzo, maar wie weet... Haha!
ben wel vaak naar moh, hardcore ressurection, en naar thunderdome a decade geweest! Haha! echt leuk!! Haha!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:04

Ik heb het niet over Lonsdale kleren als ik het ben over rasistische mensen.
Ik vroeg het me af omdat mijn vriend me wel eens verteld heeft dat hij op z'n feest mensen met hakenkruis tatoo's zag lopen. Dat vind ik veels te ver gaan en ik zou me ook niet op mijn gemak voelen als het grootste gedeelte van de mensen er zo bij loopt. Maar dat valt dus mee Lachen

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:18

Het komt allemaal door de media!
Als iemand met een Londsdale trui een buitenlander uitscheldt, wordt hij al rasict genoemd. Zo wordt het opgeblazen en verspreid door de media, waardoor iedereen een vertekend beeld krijgt. De meeste mensen krijgen dus een vooroordeel van iemand die Londsdale draagt.
Maar ook weer de echte racisten krijgen te zien dat Londsdale voor racisme staat, waardoor zij het aantrekken. En zo blijft de visueuze cirkel.

Maar om nog even on-topic te reageren: ik ben vroeger wel naar veel feesten geweest (vooral de hardstyles). Tegenwoordig ga ik niet meer, omdat ik een aantal slechte ervaringen heb gehad.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:45

ach ik draag wat ik zelf wil van lonsdale tot merkloos Tong uitsteken
van nike tot fubu.
en ik ga om met van alles.
en waarom niet met rood-wit-blauw lopen???? negers lopen toch ook met rood-geel-groen?????
tja ik zie er gene verschil van hoor.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 06:40

pjotr schreef:
en waarom niet met rood-wit-blauw lopen???? negers lopen toch ook met rood-geel-groen?????
tja ik zie er gene verschil van hoor.

Sommige mensen die met een rood-wit-blauwe vlag rondliepen racistische opmerkingen naar buitenlanders hebben gemaakt die door de media opgeblazen is.
De mensen die met een rood-geel-groene vlag rondliepen en opmerkingen maakten naar Nederlandser wordt over het algemeen niet zo snel als racisme gezien.
Het is hoe je er zelf mee omgaat, maar ook hoe de ander het ziet.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 10:23

Citaat:
waaronder mn eigen vriend, en hij maakt nu ook hardcore
is nog niet bekend ofzo, maar wie weet...


We willen namen! Haha! hihi... maybe dat we em wel kennen Lachen

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:18

Kusia"]
[quote="pjotr schreef:
en waarom niet met rood-wit-blauw lopen???? negers lopen toch ook met rood-geel-groen?????
tja ik zie er gene verschil van hoor.

Sommige mensen die met een rood-wit-blauwe vlag rondliepen racistische opmerkingen naar buitenlanders hebben gemaakt die door de media opgeblazen is.
De mensen die met een rood-geel-groene vlag rondliepen en opmerkingen maakten naar Nederlandser wordt over het algemeen niet zo snel als racisme gezien.
Het is hoe je er zelf mee omgaat, maar ook hoe de ander het ziet.
[/quote]
ja dat bedoel ik ook.
als ik met rood-wit- blauw loop ben ik toch niet meteen een rasist??? nee.
maar zo word er wel altijd naar gekeken.
sommige truken lopen ook met de turkse vlag op hun jas oid. nou dan mag ik toch ook voor mijn land opkomen??

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:54

Ik wou wat neerzetten, maar hou wijselijk m'n mond voordat mensen verkeerde dingen gaan denken...

Ik heb ook een vlaggetje op m'n bomber en ben dus wel eens een keer bedreigd en uitgescholden voor nazi. Het leuke was dat die gast dus gewoon een enorme Turkse vlag op z'n hoeden plank had gemaakt..

Toen ik zei dat mijn vlaggetje maar 2 bij 3 cm was en die van hem iets van een halve meter en vroeg hem wie hier nou de racist was, had ie ff geen antwoord en begon over "zijn" turkije...

Uit eindelijk snapte hij mijn bedoeling en hebben we nog ff om het incident gelachen...

Ik denk dat het vaak botst op het grote verschil van culturen en het onbegrip komt vaak door het onbekende...
Als mensen zich meer in elkaars cultuur zou verdiepen zouden er een heleboel problemen opgelost kunnen worden denk ik.

Dat neemt niet weg dat ik het met sommige dingen niet eens ben, zoals de onderdanigheid van de vrouwen in die culturen...

Ik vind het alleen een beetje smakeloos als mensen geen respect tonen voor het land en de cultuur van de samenleving waarin ze wonen.