advies nodig -> lesbisch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

advies nodig -> lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 19:58

hai, ik heb een vriendin, en die komt bij mij met 'r verhaal:
zij heeft twee vriendinnen en die zijn beste vriendinnen enzo en nu is vriendin 1 (ik weet geen namen Tong uitsteken ) gek op vriendin 2. Maar vriendin 2 voelt niks meer voor vriendin 1 dan gewoon goede vrienden. Moet vriendin 1 nu gewoon niks zeggen en het negeren, of moet ze het wel zeggen.
Vriendin 1 is namelijk ook heel erg bang om haar kwijt te raken als gewone vriendin.
Ik die vriendin van mij advies geven dus ik kan ook wel wat hulp gebruiken Knipoog .

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:00

Ik vind dat ze het zelf moet oplossen!

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:01

hihi, ja zit wel wat in hoor! maar ik vin het zo banketstaaf als ik alleen ja, nee en amen kan zeggen! Tong uitsteken

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:03

Ergens heb jij er natuurlijk weinig mee te maken, maar het is wel een interessant onderwerp. Riskant, zeg je het wel, dan is de kans dat vriendin 1 vriendin 2 kwijtraakt als vriendin groot, omdat ze die gevoelens waarschijnlijk niet verder wil aanwakkeren. Zeg je het niet, dan zal die vriendin 2 toch iets gaan merken, en het hangt maar net van de persoon af hoe ze reageert. Ik zou het eigenlijk niet weten, maar ben benieuwd of er mensen zijn die het wel weten?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:04

hmmm, je weet wel dat je met een flink clicheverhaal hier komt he? 'Ik heb een vriendin'. Meestal gaat het dan om de persoon zelf Knipoog

Tja, als duidelijk is dat nr. 2 niets voelt voor nr. 1 dan houdt het snel op. Dan moet je dat respecteren en verdergaan.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:10

Fasel schreef:
hmmm, je weet wel dat je met een flink clicheverhaal hier komt he? 'Ik heb een vriendin'. Meestal gaat het dan om de persoon zelf Knipoog


Whaaaaaaa, ik word niet verdacht he!!! Verward helluup!
hihi, maar het is net zo'n gtst verhaal Tong uitsteken

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:15

o ik snap hellemaal niks van het persoon 1 en 2 verhaal na 10x lezen heb ik hem door en ik zou je er noet mee bemoeien of zeggen dat ze evven met elkaar moeten gaan praten.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:17

lijkt me ook verstandiger Knipoog
Jullie moeten het van mij kant af niet zo serieus nemen hoor!! Hun verhaal wel maar ik ben ook maar buitenstaander.
Ik heb gezegd dat ze het moest respecteren Lachen omdat het zo vaak gebeurd (dan gewoon met jongens en meiden) en dat lukt ook.
Slim toch?!? *LOL*

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:19

Eerlijkheid...
Vriendin 2 zal vriendin 1 gewoon moeten zeggen hoe de vork aan de steel zit.. als je vriendinnen bent is eerlijkheid toch het minste wat je elkaar verschuldigd bent... Ook al is de waarheid misschien voor vriendin 1 niet zo leuk om te horen (nooit leuk als de verliefdheid niet wederzijds is), maar als de vriendschap sterk genoeg is moet dat geen struikelblok zijn.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:20

ja maar is vriendschap ook zo sterk als er liefde in het spel zit

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:21

ik snap het verhaal niet...
heb wel vaker moeite met verhalen met vriendin 1 vriendin 2 blablabla
maar als het om 2 meisjes gaat waar jij er niet een van bent zou ik zeggen laat hun lekker erover praten en niet mee moeien dan vind zijn loop wel

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:22

Kana schreef:
ik snap het verhaal niet...
heb wel vaker moeite met verhalen met vriendin 1 vriendin 2 blablabla
maar als het om 2 meisjes gaat waar jij er niet een van bent zou ik zeggen laat hun lekker erover praten en niet mee moeien dan vind zijn loop wel


waarom heb je dat zo klein? Ik kan het lekker evengoed lezen Tong uitsteken . neehor, grapje, maar ja je heb wel gelijk hoor opzich, maarja had ik eerder al gezet.

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:26

Rytje"]
[quote="Kana schreef:
ik snap het verhaal niet...
heb wel vaker moeite met verhalen met vriendin 1 vriendin 2 blablabla
maar als het om 2 meisjes gaat waar jij er niet een van bent zou ik zeggen laat hun lekker erover praten en niet mee moeien dan vind zijn loop wel


waarom heb je dat zo klein? Ik kan het lekker evengoed lezen Tong uitsteken . neehor, grapje, maar ja je heb wel gelijk hoor opzich, maarja had ik eerder al gezet.
[/quote]
ik heb dat klein omdat ik me verveel Haha! koste meer tijd Tong uitsteken

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:27

Kana"]
[quote="Rytje"][quote="Kana schreef:
ik snap het verhaal niet...
heb wel vaker moeite met verhalen met vriendin 1 vriendin 2 blablabla
maar als het om 2 meisjes gaat waar jij er niet een van bent zou ik zeggen laat hun lekker erover praten en niet mee moeien dan vind zijn loop wel


waarom heb je dat zo klein? Ik kan het lekker evengoed lezen Tong uitsteken . neehor, grapje, maar ja je heb wel gelijk hoor opzich, maarja had ik eerder al gezet.
[/quote]
ik heb dat klein omdat ik me verveel Haha! koste meer tijd Tong uitsteken
[/quote]

Owja, neej, dan is het goed hoor! Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:42

Als het echte vriendschap is is ze sterk genoeg...

Het zal de eerste tijd vreemd zijn, omdat vriendin1&2 het allebei een plaats moeten geven en het wat onwennig kan aanvoelen... Maar een goede vriendschap is hiertegen bestand.

Ik heb het zelf aan de hand gehad met een vriend van mij. Hij was verliefd op mij, heeft dat ook eerlijk gezegd en gevraagd wat mijn gevoelens voor hem waren. Ik zag hem gewoon als hele goeie vriend en heb hem dat eerlijk gezegd toen. We hebben toen samen besloten om elkaar een tijdje wat ruimte te geven om de toestand een plaatsje te geven.
En hij is nu (twee jaar later ondertussen) nog steeds één van m'n beste vrienden...
Dus als het een echt goede vriendschap is, is die hiertegen bestand.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:43

Natalie schreef:
Als het echte vriendschap is is ze sterk genoeg...

Het zal de eerste tijd vreemd zijn, omdat vriendin1&2 het allebei een plaats moeten geven en het wat onwennig kan aanvoelen... Maar een goede vriendschap is hiertegen bestand.

Ik heb het zelf aan de hand gehad met een vriend van mij. Hij was verliefd op mij, heeft dat ook eerlijk gezegd en gevraagd wat mijn gevoelens voor hem waren. Ik zag hem gewoon als hele goeie vriend en heb hem dat eerlijk gezegd toen. We hebben toen samen besloten om elkaar een tijdje wat ruimte te geven om de toestand een plaatsje te geven.
En hij is nu (twee jaar later ondertussen) nog steeds één van m'n beste vrienden...
Dus als het een echt goede vriendschap is, is die hiertegen bestand.


ahhh, dat ga ik tegen der zeggen, daar zal ze wel gerust van worden Knipoog .
Wel knap dat jullie dat gedaan hebben joh OK dan! .

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:53

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom iedereen hier zegt dat het het probleem is van die vriendin. Voor zover ik weet ben je o.a. vriendinnen om elkaar te helpen en te steunen als het even wat moeilijker is. Ik vind dus helemaal niet zo dat jij er echt heel erg buiten staat en ik vind het niet meer dan logisch dat je haar probeert te helpen! Ik zeg niet dat jij het nu aan die vriendin2 moet gaan vertellen, dat is idd iets tussen hun, maar jij kan je vriendin wel degelijk steunen waar je kan!

En verder.. Ze moet doen wat haar gevoel haar zegt. Als zij het eigenlijk heel erg graag wil vertellen moet ze dat zeker doen. En ja de kans is uiteraard aanwezig dat de vriendschap dan minder wordt, maar dan heeft ze achteraf geen spijt dat ze het niet heeft gezegd.
Ze kan t uiteraard ook niet vertellen, maar daar zal ze zelf ook echt niet gelukkiger van worden.

Dit is verder ook geen vraag waar wij jou of je vriendin antwoord op kunnen geven. Het is een zeer persoonlijke kwestie waar geen 'goed' of 'fout 'aan te pas komt.

En ik wens jullie sterkte met wat er ook gebeurt!

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:55

SuperSmurf schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom iedereen hier zegt dat het het probleem is van die vriendin. Voor zover ik weet ben je o.a. vriendinnen om elkaar te helpen en te steunen als het even wat moeilijker is. Ik vind dus helemaal niet zo dat jij er echt heel erg buiten staat en ik vind het niet meer dan logisch dat je haar probeert te helpen! Ik zeg niet dat jij het nu aan die vriendin2 moet gaan vertellen, dat is idd iets tussen hun, maar jij kan je vriendin wel degelijk steunen waar je kan!

En verder.. Ze moet doen wat haar gevoel haar zegt. Als zij het eigenlijk heel erg graag wil vertellen moet ze dat zeker doen. En ja de kans is uiteraard aanwezig dat de vriendschap dan minder wordt, maar dan heeft ze achteraf geen spijt dat ze het niet heeft gezegd.
Ze kan t uiteraard ook niet vertellen, maar daar zal ze zelf ook echt niet gelukkiger van worden.

Dit is verder ook geen vraag waar wij jou of je vriendin antwoord op kunnen geven. Het is een zeer persoonlijke kwestie waar geen 'goed' of 'fout 'aan te pas komt.

En ik wens jullie sterkte met wat er ook gebeurt!


Dankje! waar geen goed of fout aan te pas komt, die vind ik heel mooi! En daar ga ik zeker wat aan hebben!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 00:31

Als iemand verliefd op je is en die vertelt je dat en jij voelt niet hetzelfde voor die persoon zeg je dat toch gewoon. Makkelijk toch. Omdat nou een 'abnormale situatie' is ga je daar toch niet anders op reageren.

Ik heb een vriend die verliefd op me is. Ik heb hem verteld dat het niet meer is dan een hechte vriendschap. Heeft hij vrede mee.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 14:23

Malabarista schreef:
Als iemand verliefd op je is en die vertelt je dat en jij voelt niet hetzelfde voor die persoon zeg je dat toch gewoon. Makkelijk toch. Omdat nou een 'abnormale situatie' is ga je daar toch niet anders op reageren.

Ik heb een vriend die verliefd op me is. Ik heb hem verteld dat het niet meer is dan een hechte vriendschap. Heeft hij vrede mee.


Ja maar hunzelf zien het ook dan al snel als anders he! Maarja, maak ik ze wel wijs dat het niet anders is .

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:13

liefdesproblemen tussen 2 meiden is toch net als tussen een jongen en een meisje of ben ik nou zo simpel>

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:40

wat moeilijk zeg! aan de ene kant zou ik zeggen wees eerlijk! maar er zijn zoveel mensen die zo raar reageren als je met dit onderwerp aankomt! ik ken genoeg mensen die het niet konden waarderen .. of je dan echte vrienden bent is dan ook maar weer de vraag natuurlijk!
ik denk dat ze haar hart moet volgen..

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 17:46

Kinta schreef:
liefdesproblemen tussen 2 meiden is toch net als tussen een jongen en een meisje of ben ik nou zo simpel>


Ja, is hetzelfde, daar waren we al uitgekomen maar of het voor hun zelf ook hetzelfde is, of in iedergeval of hun het ook zien als gewoon een liefdesprobleem.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:39

Van mij een heel ander advies dan hierboven gezegd.
Als ik haar was zou ik het niet vertellen. De kans dat de vriendschap daardoor kapot gaat is veel groter dan de kans dat haar verliefdheid beantwoord wordt. Verliefdheid kan overgaan.... en is dat niet zo, dan kan ze het altijd nog vertellen.
Als die ander ook echt wat voor haar voelt, komt ze dat ook wel te weten zonder dat ze het verteld.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:56

Supertje... als de vriendschap daaraan kapot gaat, dan was de vriendschap gewoon niet sterk genoeg... Als je echte vrienden bent raak je daar wel overheen...

Door met die verliefdheid te blijven lopen zal deze veel minder snel zakken, omdat de onzekerheid ivm de ander z'n gevoelens blijft...
Als je open kaart speelt en eerlijk zegt hoe het zit, kan je je gevoelens een plaats geven als het niet wederzijds is en is het wel wederzijds is dat alleen maar mooi toch?