volgende week vliegen:\

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

volgende week vliegen:\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 23:47

ik heb al met de zoekfunctie gezocht op topic's over vliegangst.. maar ik wilde dit toch eventjes plaatsen..

volgende week, 1 mei dus.. ga ik met school 10 daagjes naar Griekenland.. ik heb er echt super veel zin in.. alleen ik zie tegen een ding heel erg op, vliegen..

3 jaar geleden ofzo ben ik aan mijn trommelvliezen geopreerd.. ik heb altijd buisjes gehad, maar de gaatjes gingen niet dicht.. die hebben ze dus operatief dicht moeten maken, waardoor mijn trommelvliezen niet veel druk kunnen verdragen.. als ik ga vliegen moet ik 1 maand van tevoren beginnen met speciale neusspray en een week van tevoren met neusdruppels...

2 jaar geleden ben ik naar Lissabon gevlogen, toen had ik echt superveel last, het was ook een slechte vlucht, met veel turbulentie ed. en heb ik gezworen nooit meer te gaan vliegen... maar nu ga ik toch Bloos

een week voordat ik mijn medicijnen op ging halen had ik gedroomd dat het heel druk was bij de dokter en dat ik mijn medicijnen dus niet op tijd kreeg.. en laatst droomde ik dat ik mijn oordopjes (die ik tijdens de vlucht in moet) verkeerd om erin had gedaan..
ik zie er nu dus steeds meer tegenop Scheve mond
iedereen zegt dat het wel mee zal vallen, omdat de operatie inmiddels 3 jaar geleden is.. maar toch maak ik me er druk om..

sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde het ff kwijt

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:16

Kan me voorstellen dat je je er druk om maakt. Jij hebt een echte reden om bang te zijn!
Tegen eventuele pijn helpt het niet, maar misschien kan je wat homeopatische kalmeringsdruppeltjes nemen? Dan is dat stresserige gevoel hopelijk al wat minder. Ik moest laatst geopereerd worden en was doodszenuwachtig. Hadden ze me wat lichte kalmeringspilletjes gegeven voor de avond en ochtend ervoor, en dat was heerlijk! Ik was gewoon heel kalm en wachtte rustig af wat er gebeuren ging. Zonder die dingen had ik echt stijf van de zenuwen gezeten... En soms is de angst/stress/paniek erger als de oorzaak zelf, in jou geval de pijn.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 10:10

Ja dat is misschien een idee..
hoe heten die druppeltjes precies?
ik heb ook al besloten om met koninginnedag s'avonds naar het bandje van een vriend van mij te gaan kijken.. als ik dan thuis zit ga ik me alleen maar drukker maken..

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:14

ja kan me voorstellen dat je je er druk om maakt!
Tis denk ik idd een goed idee om naar dat bandje te kijken, dan heb je afleiding en maak je je er niet zo druk om..

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:02

Ik ga over 3 maanden ook naar Griekenland en ik heb ook vliegangst Scheve mond Maar het is ook zo hoog als je uit het raampje kijkt *bibber*
iig. veel plezier Lachen

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 12:19

die hoogte vind ik niet erg, het is meer de pijn waar ik bang voor ben Scheve mond

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:30

ik zou idd gewoon zorgen voor afleiding,zodat je je niet zo heel druk maakt.Verder kan je het ook zo bekijken: ondertussen ben je twee jaar verder.Toen je naar lissabon ging,was het net een jaartje na je operatie,en zoals je zelf al zegt,een slechte vlucht.Ik zeg niet dat je geen last zal hebben,maar iig al veel minder.
En als het echt kwaad zou kunnen,dacht je dan je dokter je zou laten gaan? Knipoog

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 14:02

Nee, als het kwaad zou kunnen, zou ze me niet laten gaan..
maar de vorige keer deed het gewoon zo'n pijn, daarom zie ik er nu heel erg tegenop Scheve mond

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 00:30

Neem wat leuke boekjes mee.
Of lekker muziek luisteren.
Meestal draait er ook 1 of andere film.
Dus afleiding zat volgens mij

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 00:31

Vergeet ik je helemaal succes te wensen en heel veel plezier Bloos

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:30

tja, ik weet niet of je dit wil horen, maar goed, anders lees je het maar niet Knipoog

Vroegah ben ik ook geopereerd aan mijn oren voor buisjes enzo. Sindsdien kan ik absoluut niet harde knallen zoals balonnen, strijkers, knappende broodzakjes, rotjes, alles wat knalt maar ook een fluitketel die keihard gilt, van dat soort dingen, kan ik niet verdragen... Ook kan ik niet onder water, vind ik best jammer want ik wil gewoon nog een keertje duiken.

Ik ben al een aantal keren met het vliegtuig geweest... Zo ook toen we naar Griekenland gingen. Heen reis viel wel mee. Doet wel erg pijn, maar ik kon het verdragen. Ik heb daar ontzettend veel gezwommen, en ook onder water. Terug werd het voor mij echt een kleine ware drama. Het deed zo pijn mijn oren, ik zat echt jankend in de stoel... Sindsdien zijn mijn oren gevoeliger als anders geworden...

Mijn oma heeft precies hetzelfde, en zij heeft kort geleden toen ze opvakantie ging een pijnstiller voor de landing ingenomen. Misschien een probeersel waard? De volgende keer als ik weer durf te vliegen ga ik proberen...

neussprays ed hebben me niks geholpen. Wat je ook kan doen is aan die (eh, hoe heten die mensen ook alweer die rondlopen in een vliegtuig om eten Haha! enzo uittedelen?) naja, iig aan die mensen te vragen of zij wat voor je hebben. Soms hebben ze echt een prima middel

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 11:04

Vlak na mijn operatie had ik al last van mijn oren als we met de auto richting Maastricht reden.. dat deed al echt pijn, nu voel ik het nog wel, maar die pijn is weg...
dinsdag ga ik naar de drogist, vragen of ze iets homeopathisch hebben, waar ik rustiger van wordt.. en voor het opstijgen was ik zowieso al van plan om een pijnstiller in te nemen.. de vorige keer had ik het meeste last van het opstijgen...

Gelukkig heb ik er niet zoveel last van als jou, tegen knallen kan ik wel, als het maar niet te dichtbij mijn oren is.. echt heel jammer dat je onder water ook niet kan verdragen.. ik denk dat duiken er voor mij ook niet meer inzit..

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:16

hoi
Ik ga de 1 mei ook naar Griekenland!! Ik vind het ook nooit fijn in het vliegtuig en moet bijna altijd kotsen. Ik kan er gewoon niet tegen. Best wel gek vind ik want in een bus of achtbaan ofzo ben ik nooit missenlijk. Anyway ik ga volgende week even naar de appotheek om daar want pillen voor te halen. Waar ga jij naar toe in Griekenland? Zul je net zien dat we naar dezelfe plek gaan. Tong uitsteken Ik ga igg naar Santorinie of hoe je dat ook mag schrijven.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 17:44

Nee, daar ga ik niet heen..
ik ga 10 dagen rondreizen met school..

vanaf waar moet je vliegen?
wij vliegen vanaf Zaventem (Brussel) om 10.40..
morgen ga ik bij de drogist iets homeopathisch halen waar ik rustiger van wordt, ben echt de hele dag bezig met dat vliegen..

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 20:26

sorry dat ik um weer eventjes omhoog schop.. Bloos

maar ik heb dus nu passiflora complex van A.Vogel..
iemand ervaring hiermee??

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:37

ja hoor, werkt goed, kan je bijvoorbeeld van de dag ervoor al mee beginnen (dosering staat op het flesje)

veel succes in elk geval Lachen