Een hond en werken hoe doen jullie dat ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Een hond en werken hoe doen jullie dat ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 11:10

Ik heb dus een hond en moet van 7 tot 4 werken, mijn hond is 15 dus heeft niet veel beweging nodig, maar ik heb nu dus besloten om op zaterdag te gaan werken zodat hij door de week minder alleen hoeft te zijn. Hoe doen jullie dat ?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:24

Ik zag in je profiel dat je op een boerderij woont en dat er nog een tweede hond is. Kan jouw hond overdag los lopen? Is de tweede hond er ook nog steeds? Dan hebben ze samen een luizenleventje hoor, en zou ik me over het alleenzijn van de hond niet zulke zorgen maken.

En nee, ik heb geen hond, want ik zit op een flat, werk 40 uur in de week, heb een reistijd van gemiddeld 2 uur naar en van mijn werk, en ga vanuit werk meteen naar stal. Ben pas tegen elven 's avonds thuis. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover zo'n dier.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:57

Wij hebben een hond, hij is 2. Wij werken allebei 40 uur en soms meer. Mijn moeder woont bij ons in de buurt, overdag is de hond bij haar en 's avonds en 's nachts bij ons. Mijn moeder wil niet meer de volledige verantwoordelijkheid voor een hond, maar dit vind ze een prima regeling. En wij blij want wij kunnen een hond een huis bieden. De hond zelf vind het prima.
Ook met onze vorige hond hadden we het zo geregeld en die had er geen problemen mee. Toen deze hond was overleden hebben we een aantal weken geen hond gehad, maar dat was ook niets. Gelukkig is deze hond er ook zo makkelijk in.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 12:07

Ja klopt ik woon op een boerderij en we hebben nog een herder van 13. Ik durf mijn hondje van 15 niet buiten te laten aangezien hij soms wat dement is en ben bang dat hij de weg op loopt. Mijn moeder is ook soms bij ons en als ze thuis is kan ik hem brengen maar mijn moeder is heel vaak dus niet thuis. Normaal was mijn schoonvader er altijd maar die vind dat hij nu met pensioen is.
Ik was even benieuwd hoe jullie dat doen, ook omdat ik in de toekomst wel weer een jongere hond wil, en dat moet je natuurlijk wel van te voren regelen.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:54

Sannetje schreef:
Misschien zijn er wel kids in de buurt die hem willen uitlaten enz.?


Dat zou ik zelf persoonlijk nooit willen. Kinderen uit de buurt ff je hond uit laten laten, lijkt me niet echt iets.

Maar wij hebben dus ook een hond, Hollandse Herder voor diegene die het willen weten, en die is 4 jaar.
Mijn vader werkt, en mijn broertje en ik zitten op school. Dus eigenlijk is mijn moeder meestal wel thuis. Maar soms is ze ook op school (ouderraad of iets dergelijks bij mijn broertje op school) en dan is hij een dagje alleen thuis. Vind hij helemaal niet erg. Lekker rustig.
Als wij hem niet kunnen uitlaten vraagt mijn moeder dat aan een vriendin van haar die zelf ook een hond heeft.

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:59

Wij hebben een hond van 15 maanden oud. M'n moeder werkt drie dagen per week en m'n vader heeft een eigen bedrijf en werkt bijna altijd thuis. Dan zit hij het grootste deel van de tijd beneden bij de hond te werken.
Mijn broertje zit nog op de basisschool en komt tussen de middag thuis eten. Hij zorgt dus tussen de middag voor Patser. Tussen drie en vier kom ik uit school en dan ga ik m'n huiswerk bij Patser maken. En daarna komt m'n moeder thuis. Al mijn vader niet zo veel thuis zou werken zouden we denk ik geen hond genomen hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:11

Max schreef:
Ja klopt ik woon op een boerderij en we hebben nog een herder van 13. Ik durf mijn hondje van 15 niet buiten te laten aangezien hij soms wat dement is en ben bang dat hij de weg op loopt. Mijn moeder is ook soms bij ons en als ze thuis is kan ik hem brengen maar mijn moeder is heel vaak dus niet thuis. Normaal was mijn schoonvader er altijd maar die vind dat hij nu met pensioen is.
Ik was even benieuwd hoe jullie dat doen, ook omdat ik in de toekomst wel weer een jongere hond wil, en dat moet je natuurlijk wel van te voren regelen.


Is een kennel buiten niets voor hem? Dan kun je ook in de toekomst een eventueel jongere hond daar later overdag buiten in laten, zonder dat je bang hoeft te zijn dat hij wegloopt. Maar om nou de zaterdagen te gaan werken, alleen vanwege de hond...nou nee. Dan hou je helemaal niets meer van je weekeind over, en dat is al zo kort!

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

hond alleen laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 21:33

Wij hebben een schat van een labrador van jaar. Ik werk 4 uur per dag en heb hierdoor volop tijd voor haar en mijn paard. Wij hebben zoiets van als je geen tijd hebt neem dan geen hond. Onze hond houdt zo van gezelligheid dat kun je erg goed merken.