Het rouwlokaal in de school.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Het rouwlokaal in de school.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 23:05

Sinds gisteren hebben wij een rouwlokaal in de school. Maandag heeft namelijk een lerares zelfmoord gepleegd. Die werkte nu sinds 3 jaar op onze school en was pas 27 jaar. Verdrietig
Nu zag ik gisteren toen ik mijn jas weg ging leggen een paar leerlingen huilen en later werd er ook in de lerarenkamer een lerares getroost. Bij sk kregen ook wij het te horen en tijdens het 4e uur werd er medegedeeld dat iedereen na dat uur naar huis mocht omdat het niet echt ging zo, het lesgeven.
Lokaal 23 is als rouwlokaal omgebouwd. Daar staat haar foto en kaarsjes en een paar rozen. Ook word er zachtjes muziek gedraaid en is de lerares die voor vertrouwelijke zaken zorg aanwezig.

Nu is het zichtbaar dat er veel leraren en leerlingen heel verdrietig zijn maar nu vind ik dat best verwarrend.
Ik zit nu in de 6e klas en ze is 3 jaar geleden op school gekomen en ging aan de onderbouw lesgeven. Wat ik daarmee zeggen wil is dat ik helemaal niet weet met welke persoon de naam samenhangt ofwel ik ken haar nu niet. Ik kreeg wel de rillingen over mijn lijf toen ik het hoorde, de klas (die anders zo rumoerig is!) was er ooks til van maar niemand echt zichtbaar geschokt.

Nu zijn er meer uit mijn klas die haar niet kennen en ons werd aangeraden om toch even naar dat lokaal te gaan om iig die foto te bekijken zodat je geen verkeerde hoofden bij namen gaat plaatsen.
Vandaag ben ik even langs gegaan. Ik ben in de deurpost blijven staan want het lokaal zat best vol met (alleen meisjes) die er zichtbaar moeite mee hadden. Vele rode gezichten.

Ik ben niet verder gegaan en heb nu ook niet de foto gezien van haar (alleen haar hals) want ik durfde gewoon niet binnen te gaan om alleen maar te kijken wie ze was!
Toen ik in dat lokaal keek kreeg ik wel een brok in mijn keel! Best aangrijpend ookal weet ik nu nogsteeds niet wie het is.
Het voel iig heel erg vreemd dat bijna iedereen verdrietig is en ik niet eens weet wie het is, dat is gewoon verwarrend. Morgen nog een keer kijken of het lokaal dan wat rustiger is zodat ik even alleen kan kijken.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:15

Hmm ik vind het een beetje lijken alsof je verdriet moet hebben. En als dat niet zo is, dat je dan vreemd bent.

Ik kan heel goed begrijpen dat je er wel even stil van wordt enzo. Maar echt treuren/rouwen is toch niet nodig. Je kende haar immers niet.

Als ik ooit sterf dan wou ik in ieder geval niet willen dat er vreemde mensen om me treuren. Of mensen die me nauwlijks kende. Dat ze aan me denken o.k. Maar lekker doorgaan met leven.

In sommige gevallen worden mensen zo treurig om maar mee te doen.

Best verwarrend lijkt me.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:59

Je moet je idd niet verplicht voelen om te rouwen om iemand die je niet kende. Maar voor de mensen die haar wel kenden, lijkt het me goed dat er zo'n rouwlokaal is.

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:55

Ja bij ons op school heb je zo'n lokaal standaart daar staan allemaal fotos van mensen die door zelfmoord of door andere reden zijn overleden en ik krijg zoizo een brok in mijn keel als ik daar naar binnen ga.Licht ook aan de zweer denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:11

Ik denk dat je een beetje meegetrokken wordt door de sfeer.

Ik heb in het begin van mijn opleiding een half jaar bij een meisje in de klas gezeten een paar uur in de week,die vorig jaar is vermoord door haar ex-vriend. Ik was niet op school toen het bekend was, maar ik schrok wel, omdat ik wel wist om wie het ging. De volgende dag was de school ook dicht omdat een leraar dus een relatie met haar had en het had gewoon geen zin om les te geven.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 11:30

Ryanne schreef:
Ik denk dat je een beetje meegetrokken wordt door de sfeer.


Ja het voelt gewoon vreemd als er zoveel mensen allemaal verdrietig zijn en ik dus eigenlijk helemaal niet.
En om dat naar zo'n lokaal te gaan is helemaal vreemd vind ik. Daarom ben ik ook niet naar binnen gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:41

Fleury"]
[quote="[naam] schreef:
Ik denk dat je een beetje meegetrokken wordt door de sfeer.


Ja het voelt gewoon vreemd als er zoveel mensen allemaal verdrietig zijn en ik dus eigenlijk helemaal niet.
En om dat naar zo'n lokaal te gaan is helemaal vreemd vind ik. Daarom ben ik ook niet naar binnen gegaan.
[/quote]

Ik denk dat daar niets mis mee is hoor, om naar binnen te gaan, maar als je het niet wilt moet je het natuurlijk ook niet doen.

Nouja, succes ermee en iedereen zal na het weekend wel weer wat rustiger zijn.. OK dan!