Wat kan ik nou eigenlijk wel? :'(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Wat kan ik nou eigenlijk wel? :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 22:21

Hmm... een beetje een dipje... Ik vind mezelf soms zo'n verschrikkelijke mislukking!
Okee... bij het begin beginnen... Ik ben nooit tevreden met mezelf geweest. Ik heb 2 broers en heb me daar altijd aan gespiegeld, wat natuurlijk niet goed is, maar ga het maar eens tegen. Zij hebben allebei met gemak het VWO/ Gymnasium gehaald en ik ben maar een dom meisje dat MAVO moest doen. altijd mee gepest en via omwegen heb ik uiteindelijk ook mn HAVO diploma gehaald... Doe nu een leuke opleiding, bewust voor gekozen en voor gevochten, maar toch... het lukt niet op de een of andere manier. Ik wil maar beter worden en beter zijn, of net zo goed... maar dat ben ik dus niet.
Tentamencijfers terug gehad en ik heb geen een van mn tentamens gehaald! GEEN EEN! Goed... behoorlijke domper dus... betekent volgend jaar geen stage en sowieso een half jaar langer over mn studie doen Scheve mond...
Tot zo ver school... dan nog thuis.. gezellig met mn ouders, allebei hartstikke lieve mensen maar mn vader heeft een verwachting van mij waar ik niet aan kan voldoen! In zijn ogen is werk heilig en draait alles om werk en geld. Hij kan ook alleen maar over geld praten en alles wat ik doe (dus hobby's en dergelijke) is verkeerd, want vaak kost het geld... Ik ben zo iemand die dat heel erg op zichzelf betrekt en ga er dus ook serieus mee zitten... Omdat ik simpelweg niet aan zijn eisen kan voldoen is er telkens weer ruzie en natuurlijk ben ik daarvan de oorzaak! Want ik doe het niet goed.... Ik ben het gewoon een beetje zat! Er is helemaal niets waar ik goed in ben! Ik heb niet veel vrienden (wel een heel lief vriendje wat heel veel voor me betekent!), op zich niet heel erg... ik ben het gewend, maar ik voel me zo... mislukt.... :| Scheve mond Ik zou zo graag anders willen zijn! Zo graag gewoon... t klinkt heel vreemd... maar populair of hoe je het ook wil noemen... slanker, mooier, leuker.... ik vind mezelf gewoon een stomme trut!
Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik moest het gewoon even kwijt Scheve mond

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:29

Ach gut
wat vervelend dat je dit allemaal hebt, vooral als je familie je niet begrijpt en je aan verwachtingen moet voldoen die je niet waar kan maken.
en dan nog die tentamens erbij... maar hou het positief: je glas is halfvol

BloemBloem

Berichten: 16600
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:17

Nou nou jij hebt echt een dipje!
Praat eens met je vader......misschien dat hij
dan begrijpt dat jij niet aan zijn verwachtingen kan voldoen.
En idd altijd positief blijven denken!
Na regen komt zonneschijn, let maar op ! Knipoog

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:43

Heel vervelend dat je in die situatie zit en moet presteren naar verwachtingen van anderen, die duidelijk de jouwe niet zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat je daar heel depresief van wordt en voortdurend op je tenen moet lopen. Het wordt tijd om voor jezelf op te komen. Dus praten met je ouders over wat JIJ wilt. Ga op school ook praten, zit je er wel goed en kun je het aan. Ga iig aktie ondernemen!!

Gelukkig heb je een lieve vriend, praat ook met hem over wat jij wilt zodat hij jou daarin kan steunen. Kop op en sterkte!!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:52

Amberto schreef:
Ik vind mezelf soms zo'n verschrikkelijke mislukking!

Niet doen! Is nergens voor nodig! Ach gut
Citaat:
hartstikke lieve mensen maar mn vader heeft een verwachting van mij waar ik niet aan kan voldoen! In zijn ogen is werk heilig en draait alles om werk en geld. Hij kan ook alleen maar over geld praten en alles wat ik doe (dus hobby's en dergelijke) is verkeerd, want vaak kost het geld... Ik ben zo iemand die dat heel erg op zichzelf betrekt en ga er dus ook serieus mee zitten... Omdat ik simpelweg niet aan zijn eisen kan voldoen is er telkens weer ruzie en natuurlijk ben ik daarvan de oorzaak! Want ik doe het niet goed....

Weet je dat ik hier echt heel boos om kan worden? Ouders hebben niet door wat ze een kind aandoen door van alles te verwachten, want een kind *kies* je niet, een kind *krijg* je! Zulke verwachtingen zijn gebaseerd op een idee en niet op de realiteit, dus wat je ook doet, het is *nooit* goed... Ga dus ook vooral niet proberen om maar aan die verwachtingen te voldoen, maar ga, zoals Damai, zegt, lekker bedenken wat *jij* wilt doen en wat *jij* leuk vind! En onthou goed dat jouw broers vast hardstikke leuk zijn enzo, maar dat jij écht niet 'minder' bent omdat je nou toevallig een meisje bent, HAVO hebt gedaan, blond bent, of weet ik veel wat voor rare reden. Je bent prima zoals je bent!
Citaat:
Ik ben het gewoon een beetje zat! Er is helemaal niets waar ik goed in ben! Ik heb niet veel vrienden (wel een heel lief vriendje wat heel veel voor me betekent!), op zich niet heel erg... ik ben het gewend, maar ik voel me zo... mislukt.... :| Scheve mond Ik zou zo graag anders willen zijn! Zo graag gewoon... t klinkt heel vreemd... maar populair of hoe je het ook wil noemen... slanker, mooier, leuker.... ik vind mezelf gewoon een stomme trut!

Maar dat ben je niet! Ik kan me goed voorstellen dat je dat gevoel krijgt, maar dat je ouders misschien liever hadden gewild dat je andere hobbies zou hebben, etc. betekent niet dat jíj niet goed bent ofzo: het betekent alleen maar dat zij niet zulke vervelende eisen aan jou moeten stellen en je niet in een corset proppen waar je niet in wil.
Probeer eens je bedenken wat je wél hebt? Een leuk bijrijdpaard (profiel gespiekt Knipoog ), een lief vriendje, en vast nog een hele hoop meer.
Citaat:
Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik moest het gewoon even kwijt Scheve mond

Daar zijn we toch voor? Lachen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:50

Ik weet niet of je het durft, maar misschien is het goed om je gevoelens eens te laten blijken naar je ouders. Vraag ze wat ze precies van je verwachten en geef aan dat jij het idee hebt dat ze te veel van je verwachten en dat dat je juist tegen werkt. Onder zware druk en hoge verwachtingen van anderen kan niemand presteren... Je moet voor jezelf opkomen. Moet je kijken wat je al bereikt hebt... er zijn er genoeg die na de MAVO stoppen. jij hebt je HAVO er achter aan gedaan en nu nog een vervolg opleiding. Dat is juist iets waar je heel trost op moet zijn!!!
Probeer er over te praten en maak je ouders duidelijk dat je er heel erg mee zit.
Ik hoop voor je dat het snel veranderd. Heel veel sterkte er mee!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 16:07

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties! Ik ben vandaag weer bij mezelf te rade gegaan en ik ben helemaal de kluts kwijt... ik weet het niet meer Scheve mond Wat ik wil, wie ik ben... grrr...
Met mn ouders heb ik al heel veel gepraat, maar het werkt niet (elke keer hetzelfde antwoord Scheve mond) Ik wil wel heel graag op kamers en ben nu weer aan het zoeken geslagen, maar aan de andere kant durf ik het ook weer niet, gewoon... ik ben zo bang dat ik dan zo "alleen" ben! Stom he... het slaat eigenlijk nergens op maar... t is er gewoon.... Een lat die 3 meter hoog ligt, een ideaalbeeld waar ik niet aan kan voldoen... errug vervelend!

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:27

Jeetje.. Ik weet precies wat je bedoelt. Het idee dat je echt helemaal geen vrienden hebt enzo, ik ken het helemaal.. Probeer toch om jezelf te accepteren zoals je bent. Het is toch juist súper dat je je HAVO diploma hebt!! Probeer overal zoveel mogelijk positieve dingen in te zoeken. Ik weet het, dat is hartstikke moeilijk, ik kan het zelf ook echt lang niet altijd. Maar af en toe helpt het wel..
Ik vind het ook helemaal niet gek dat je bang bent om helemaal alleen te zijn als je op kamers gaat. Kun je dan misschien niet een kat ofzo nemen? Lachen
Heel veel sterkte iig meis.. Als je wil praten mag je me ook áltijd pb-en! En echt doen hoor Knipoog

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:09

Ik heb een tijd gehad dat ik dit ook heb gehad
Vooral met mijn ouders
Dit komt omdat ik een zus heb die ontspoort is om het zo maar te zeggen
Je moet echt met je ouders hier over praten

Want je bent goed zoals jij bent
En laat niemand wat anders wijsmaken!!!!!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 09:34

Gezellig.... krijg net te horen dat ik een dikke onvoldoende heb gehaald voor een tentamen uit mn P wat errug belangrijk is :'( Nu nog maar een kans en anders... dag amber, het was leuk je hier op school te hebben, maar ja... dat tentamen he... jammer voor je!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:44

Zet t op, je kan het wel. Je gaat toch naar school voorjezelf niet voor jou vader.. of begrijp ik het verkkerd.
Je bent goed, maak jezelf niks wijs. Je kan het Ach gut sterkte nog!

Toffeetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: DenHaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:47

Nou eindelijk iemand die dit ook heeft.
Ik zit ook op het VMBO, iedereen zegt dat ik beter kan maar dat lukt me dus echt niet. Het is maar de vraag of ik dit jaar mijn examen ga halen.
Ik heb echt helemaal geen boeiend karakter, heb ook geen boeiende hobby's, ben dus niet interessant voor anderen. Heb 2 vriendinnen, een ken ik al heel lang. die ene vriendin en een andere vriendin werden vroeger altijd gepest, ik ook een beetje, toen ik had besloten dat ik met hun bevriend wou zijn, werd ik ook gepest. Daar heb ik natuurlijk zelf voor gekozen, maar het doet wel pijn... Ik heb ook geen vriendje, en het klikt voor geen meter met mijn ouders.
Ik heb geen talent, en zal nooit een baan krijgen waarbij ik me een paard kan veroorloven. Waarschijnlijk kan ik me later niets veroorloven.
En ik blijf maar hopen en hopen dat iets of iemand mijn dromen waar gaat maken, maarja...
Ik vind het echt leuk (nouja leuk is het natuurlijk nie echt) om te horen dat er iemand anders is die zo hopeloos vast zit...
Ik hoop dat we allebij snel uit deze prut komen.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:50

Kop op meiden, jullie kunnen het!!!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 10:02

Euh... ik was even nog in de hoop dat ik dat tentamen gehaald zou hebben, het is zó verschrikkelijk frustrerend dat je kei en keihard aan het leren bent en het steeds maar niet haalt! Dit was even nog mn enige hoop. Ik ga vandaag maar lekker lang naar mn paardje en daarna heel lang skaten, om mn frustratie eruit te gooien en mn hoofd even leeg te maken. Wel allemaal heel erg bedankt voor de reacties! het is fijn dat er mensen zijn die even wat bemoedigends zeggen...