Ook een vraagje aan de vrouwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Ook een vraagje aan de vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 17:47

Ik slik al wat jaartjes de pil. De pil heet mycrogynon (schrijf je dat zo?).. In het begin nooit ergens last van gehad en ik kon m'n menstruatie goed regelen, ik ging zeg maar fluitend m'n menstruatie door..
Het laatste half jaar heb ik erg veel last van misselijkheid wanneer ik de pil in moet nemen en meer kleine kwaaltjes. Toen heb ik een maand de pil niet geslikt en eigenlijk ging dat goed. Maarja, toch maar weer begonnen voor de veiligheid ..
Nu heb ik een beetje rond zitten kijken naar andere mogelijkheden en weet niet zo goed wat er nou positief en negatief is.
Hebben jullie ervaringen met andere vormen van anticonceptie en wat is jou mening erover?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:49

Mirenna spiraaltje ging bij mij zitten irriteren met als gevolg dat de binnenboel ontstoken was Scheve mond
Gewone pil is geen succes.
Nu heb ik de prikpil en ik ben er erg blij mee. 1x in de 3 maanden een prik in de bil en gegarandeerd geen menstruatie en zwangerschap meer.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:52

hmm heb zelf geen goede ervaring met prikpil, aangezien mijn vriendin er wel zwanger van is geworden....Terwijl ze toch netjes elke drie maande naar de huisarts was geweest. Die vertelde haar dat het inderdaad niet 100% veilig is.. Niet dat de pil dat wel is...

Mijn huisart zegt:

Pil is 99,99% zeker...Prikpil is 85% zeker..

Het "staafje" heeft mij collega, die vond het niet prettig omdat deze gewoon te zien was onder de huid.. en je hem ook voelde...

Ik had het zelfde probleem als jouw (had ook die pil!!)maar ben nu over
gestapt...op de Maravlon pil...en heb nergens geen last meer van

GR CLaudia

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:53

Ik weet niet of je al eens op www.anticonceptie.nl gekeken hebt?
In ieder geval duidelijke en overzichtelijke uitleg. Lachen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:56

Mijn dokter geeft dat staafje niet eens. Hij vind dat het slechtste wat er is.
Ik ben door de gewone pil heem zwanger geworden. Nu ik de prikpil heb al 2 jaar ben nog nooit door de pil zwanger geworden. Ik denk dat het maar net aan ligt waar je lichaam op reageerd.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:58

misschien gewoon een ander soort pil proberen?

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:15

Ik ben begonnen met de pil 'Lovette' echter hier kreeg ik kort geleden bijwerkingen en klachten van. Ben toen gewoon naar de huisarts gegaan om een andere pil te vragen, en die vraagt waar je precies last van hebt. Zo kan hij jou een beter werkende pil voorschrijven.
Ben nu net begonnen met m'n eerste strip van de nieuwe pil. Succes ermee, je kunt het in ieder geval zo proberen toch?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:33