Mijn vriend en ons huwelijk, faalangst?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14837
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Mijn vriend en ons huwelijk, faalangst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-08 13:40

Sinds mijn vriend mij ten huwelijk heeft gevraagd is het tussen ons lichtjes veranderd...

Ik plaats dit hier omdat niemand op dit forum mij of mijn vriend echt kennen en dus ook geen beïnvloed antwoord kunnen geven.

Ik werk in een elektrozaak waarvan 50% van de collega's mannen zijn. Nu heb ik alweer het geluk dat er geen enkele aantrekkelijke kerel tussenzit Haha! Helaas denkt die vent van mij daar anders over <)

Hij heeft het er moeilijk mee als ik met een mannelijke collega in lunchpauze ga (kan ik zelf niet kiezen, iedereen heeft zo zijn uur) en hij verwacht dan maar dat ik mezelf buiten de winkel ga zetten om te eten. Ik mag geen contacten leggen met andere mannen of hij raakt geïrriteerd. Zo kan ik het bevoorbeeld goed vinden met een jongen van mijn eigen leeftijd, terwijl al de rest daar toch een paar jaar ouder is dan mij. Die jongen gaat verder studeren en we zullen hem dus amper tot nooit meer zien. Kreeg ik van die jongen een smsje: we zullen er nog wel eens eentje op gaan drinken! Resultaat: vriend over de zeik omdat hij schrik heeft dat er wel eens iets zou kunnen gebeuren...

En als ik dan vraag waarom hij zo moeilijk doet krijg ik steevast hetzelfde antwoord: 'ik ben bang om u te verliezen aan een ander, wat als er iemand met meer geld u komt afpakken?'

En ja, daar barst bij mij het bommetje Rolleyes

Hij heeft een moeilijke jeugd achter de rug, met zijn ouders is het scheef gegaan toen die net getrouwd waren. Zijn vader bedroog zijn moeder en mijn vriend wist dat maar werd onder drang van zijn vader verplicht te zwijgen etc. Het bleek om een dame te gaan die er warmpjes bijzat. Mijn vriend is dus jarenlang heen en weer gesleurd tussen ruzies en er is ook gigantisch veel gezegd en gebeurd...

Hij heeft mij ten huwelijk gevraagd omdat hij voor altijd bij mij wil blijven, maar toch heeft ergens schrik dat het bij ons net zo gaat draaien als bij zijn ouders.

Ik leg het nu allemaal heel kort uit, wie het volledige verhaal wil mag het steeds vragen via pb want het is enorm lang...

Hoe kan ik hem zijn onzekerheid wegnemen? Vind het best spijtig omdat dit voor mij toch echt wel de mooiste tijd van mijn leven is maar hij kan er niet van genieten...

Of zullen we ergens toch hulp moeten gaan zoeken voor hem... Hij is zeer intensief bezig het huwelijk tot in de puntjes perfect te plannen, maar vanbinnen vreet hij zich echt op.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


Mi_Amore

Berichten: 14837
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Mijn vriend en ons huwelijk, faalangst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-08 13:47

Al vier jaar, zijn elkaars eerste liefde. Maar heb net een tijd veel extra moeten werken en heb dus amper tijd voor hem gehad terwijl hij best veel alleen zat. Elke dag zeg ik hem dat ik hem graag zie en laat ik dat ook blijken maar ben ondertussen ook veel bezig met de trouw, ander werk zoeken de paarden. Vooral mijn werk belemmert onze relatie de laatste tijd enorm, omdat ik zoveel extra uren draai.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


Mi_Amore

Berichten: 14837
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Mijn vriend en ons huwelijk, faalangst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-08 18:13

Nicolletje schreef:
Klopt je profiel? Je bent 19 Wow! Bloos!

Ik zou als ik jullie was eerst maar een paar jaartjes gaan samenwonen Nagelbijten / Gniffelen

Echt waar, huwelijk of niet, als je wil, dan ga je toch wel.... Sterkte ermee...


Wij wonen al twee jaar een half samen Knipoog

Ik ga vanavond met hem eens een goed gesprek voeren. Ik heb het gevoel dat ik hem nogal verwaarloosd heb de laatste tijd en dat hij zich ook veel te veel van vroegere jaren heeft aangetrokken... Ik denk dat de schuld bij zowel mij als bij hem ligt. Mijn relatie opgeven is iets dat ik nooit never jamais zou willen. Hij wou mij naar zijn zeggen vorig jaar als ten huwelijk vragen maar hij heeft er al goed over nagedacht waarom hij het wilt.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14837
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Mijn vriend en ons huwelijk, faalangst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-08 18:50

sigrid1182 schreef:
Citaat:
zou ook gek worden als hij pauze had met een meisje


Citaat:
Hij heeft het er moeilijk mee als ik met een mannelijke collega in lunchpauze ga (kan ik zelf niet kiezen, iedereen heeft zo zijn uur) en hij verwacht dan maar dat ik mezelf buiten de winkel ga zetten om te eten


nou dat klinkt ook niet erg goed....beide in hetzelfde schuitje

jullie moeten elkaar wat loser laten dit krampachtig vasthouden aan elkaar, lijkt mij ook neit goed...

en kan ziekelijke jaoursheid ten gevolg hebben...

leiver zou ik op basis van wederzijds vertrouwen doorgaan met deze relatie.


Dat eerste citaat is niet het mijne. Ik heb er geen problemen mee als hij contact zou hebben met andere meisjes, maar hij heeft nu eenmaal een job waar geen vrouwen in de buurt komen.

Hij behandeld me niet slecht hoor, het gaat hem meer om zijn humeur.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Briiet, C_estmoi, CarpeDiem_, chinnie, CupCakes_, dalena, Floko, Ineke2, Jacquelinee_, Marjo, marte_kandia, mOamm, rocky_1995, rosalie_a, Syzygy, Winged, Xanthippe en 139 bezoekers