vaccinatie Turkije?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

vaccinatie Turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 20:50

Ik ga dit jaar op vakantie naar Turkije en nou hoorde ik van bepaalde mensen dat je er een inenting voor nodig had Verward

De een zegt weer van niet , de ander wel...

weet iemand hoe het echt zit? en als je hem wel moet halen waar is die inenting dan voor?

bedankt alvast!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:10

Het ligt eraan waar je precies in Turkijke op vakantie gaat. Waar ga je heen?

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:12

Volgens mij kan je deze informatie bij de GGD krijgen...
Maar vorig jaar moesten wij allemaal een vaccinatie voor Hepatites A... Scheve mond

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:14

Ik heb de 1e keer dat ik naar Turkije ging wel een inenting gehaald. Je wordt geënt tegen hepatitus A geloof ik! Maar de tweede keer heb ik dat niet gedaan. Je moet het zelf weten. Je kunt het uit voorzorg doen. Maar als je naar de toeristische plaatsen gaat is het i.m.o niet echt noodzakelijk. Lachen

Dan kun je als je naar de spaanse costa gaat ook wel een vaccinatie gaan halen! Verward Misschien dat het een aantal jaar geleden nog wel qua hygiene erg achter liep. Maar in de toeristische plaatsen is dat nu wel zo ongeveer gelijk aan salou etc!
Laatst bijgewerkt door Pino24 op 19-04-04 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:20

Turkije is een risico-vol gebied. Verplicht is de enting niet, maar ze raden het wel aan.
Ik ben vorig jaar in Turkije geweest en heb me toen niet laten enten. In de grote hotels is de hygiene echt wel goed hoor. Ik denk dat je alleen moet oppassen als je de binnenlanden intrekt en als je bij "mannetjes op straat" eten koopt.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:21

Inderdaad, het is aan te raden.. en ik heb zoiets: baadt het niet, schaadt het niet!!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:23

Is dat zo? Bloos! Nog nooit eerder van gehoord dat het verstandig was als je naar Turkije gaat. Wij zijn nu 4x op vakantie geweest naar Turkije en heb dus nog nooit een inenting ervoor gehad. Maar er is dus ook niks gebeurd want anders had ik wel iets gemerkt.. Schijnheilig Tong uitsteken Waar ga je heen in Turkije? Party!!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:26

Ik kreeg vorig jaar een spuit in mn kont *LOL*
Ik ga er deze zomer weer heen ( Marmaris )

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:38

Vaccineren is niet verplicht voor Turkije..

Bedenk wel dat wanneer je je wel wilt laten vaccineren dit betijds doet, anders heeft het niet zoveel nut (je hebt van die mensen die 2 dagen voor hun vakantie nog 'even' een vaccinatie halen- totaal nutteloos als je minder dan 2 weken op vakantie gaat)..

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:39

sunshine schreef:
Ik kreeg vorig jaar een spuit in mn kont *LOL*
Ik ga er deze zomer weer heen ( Marmaris )


jaloers Bloos
mag ik mee Tong uitsteken:+

Ik ben vorig jaar ook geweest en heb geen inenting gehaald... het is misschien wel veilig... gewoon.. voor de zekerheid Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:40

dktp en hepatitus A toch? Anders zou ik even de GGD bellen die weten het precies. Fijne vakantie.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:42

bliksemluver"]
[quote="sunshine schreef:
Ik kreeg vorig jaar een spuit in mn kont *LOL*
Ik ga er deze zomer weer heen ( Marmaris )


jaloers Bloos
mag ik mee Tong uitsteken:+

Ik ben vorig jaar ook geweest en heb geen inenting gehaald... het is misschien wel veilig... gewoon.. voor de zekerheid Lachen
[/quote]


Ga maar mee Tong uitsteken

Ik doe het ook gewoon voor de zekerheid!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 21:45

Ik ga naar Alanya voor 8 daagjes!
ik denk idd dat ik dan nog maar even het GGD bel voor de zekerheid!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:56

sunshine"]
[quote="bliksemluver"][quote="sunshine schreef:
Ik kreeg vorig jaar een spuit in mn kont *LOL*
Ik ga er deze zomer weer heen ( Marmaris )


jaloers Bloos
mag ik mee Tong uitsteken:+

Ik ben vorig jaar ook geweest en heb geen inenting gehaald... het is misschien wel veilig... gewoon.. voor de zekerheid Lachen
[/quote]


Ga maar mee Tong uitsteken

Ik doe het ook gewoon voor de zekerheid!
[/quote]

Marmaris is zoooooo leuk!!!! OK dan!
Zou echt zo weer terug gaan! Helemaal top! Veel plezier al vast! Maar dat zal vast wel lukken! Haha!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:36

Ik ben afgelopen zomer naar Turkije geweest, en het is aan te raden een Hepatitus A prik te halen. Informeer tijdig bij de GGD. Je moet een jaar later dan weer prikken en dan ben je er geloof ik voor 15 jaar ingeent voor!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:27

Ook ik en mijn gezin gaan dit jaar weer naar Turkije,wij hebben ook nog nooit een prik gehaald!
Wij gaan voor nu voor de vierde keer!
Lundi

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:32

het hoeft niet, ik ga dit jaar ook (ZATERDAG Haha!) en ze zeiden tegen ons voor de zekerheid kun je het doen, maar het hoeft niet

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:22

Je hoeft je niet in te laten enten, het kan wel. Hepatitis kun je alleen krijgen als je in aanraking komt met bloed van iemand die reeds besmet is met hepatitis A. Aangezien ik aanneem dat je niet van plan bent om in een ziekenhuis te gaan werken of ernstig bloedende mensen te helpen, is het in principe niet nodig Haha!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 09:33

Amberto schreef:
Je hoeft je niet in te laten enten, het kan wel. Hepatitis kun je alleen krijgen als je in aanraking komt met bloed van iemand die reeds besmet is met hepatitis A. Aangezien ik aanneem dat je niet van plan bent om in een ziekenhuis te gaan werken of ernstig bloedende mensen te helpen, is het in principe niet nodig Haha!

haha neeuh is niet echt de bedoeling Knipoog

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:41

Sorry Amberto maar je verwisseld hepatitis A met B.
Hepatitis A kan je krijgen van uitwerpselen als ontlasting en urine(denk aan niet hygienisch bereid eten.
Hepatitis B is overdraagbaar door bloed.
Ook had iemand het er over dat baat het niet schaad het niet,dit is ook niet helemaal waar je kan flink reageren op deze vaccinatie--zoals op iedere vaccinatie waar een lichaam antistoffen voor moet gaan maken--.
Alleen rauwkost eten in de grote hotels en verder alleen water drinken uit flessen en pakken.Ook geen ijsblokjes in de kleinere gelegenheden nemen dan kan je weinig gebeuren.
Ieder vreemd land heeft zijn eigen bacterien waar wij gevoelig voor kunnen zijn maar dat is het risico van een buitenlandse vakantie.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:01

proudmama schreef:
Hepatitis A kan je krijgen van uitwerpselen als ontlasting en urine(denk aan niet hygienisch bereid eten.



bahahaaaaahh Daar wil toch ook niet te lang over nadenken. Heeft de kok eerst even aan zijn ahum-jeweetwel gekrabt.......... Ziek

Maar goed, die garantie heb je in Nederland ook niet.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:50

Ik ben vorig jaar in juni naar Turlije geweest en werd niet geinformeerd over de entingen, was toen niet nodig blijkbaar, een vriend van mij ging in augustus en moest er wel een halen.
Ik heb er afgelopen januari een gehaald voor Curacao, dus die is 15 jaar geldig, mits je je herhaling haalt. Als ik jou was zou ik dus gewoon halen, kan zoizo geen kwaad en je hebt er heel lang wat aan.

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:43

saluut"]
[quote="sunshine"][quote="bliksemluver"]
[quote="sunshine schreef:
Ik kreeg vorig jaar een spuit in mn kont *LOL*
Ik ga er deze zomer weer heen ( Marmaris )


jaloers Bloos
mag ik mee Tong uitsteken:+

Ik ben vorig jaar ook geweest en heb geen inenting gehaald... het is misschien wel veilig... gewoon.. voor de zekerheid Lachen
[/quote]


Ga maar mee Tong uitsteken

Ik doe het ook gewoon voor de zekerheid!
[/quote]

Marmaris is zoooooo leuk!!!! OK dan!
Zou echt zo weer terug gaan! Helemaal top! Veel plezier al vast! Maar dat zal vast wel lukken! Haha!
[/quote]

waarom denk je dat ik zo jaloers ben Schijnheilig

NASTY

Berichten: 10
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:53

hepetitis a en dtp, maar bel de ggd maar, kan je ook gelijk een afspraak maken OK dan!