Schrijvers van bokt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Schrijvers van bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 15:29

Ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer mensen op op bokt wel eens verhalen/boeken oid schrijven?
En wat ze er dan mee doen, stap je naar een uitgever of hou je het voor jezelf of zet je het op internet?
En waar schrijf je zoal over? (onderwerpen en waargebeurde verhalen of fictie (verzonnen verhalen)?)
Hoe ben je aan het schrijven geslagen? Waar haal je je inspiratie vandaan?


Ik ben serieus begonnen met schrijven ong 5 jaar geleden. Daarvoor schreef ik sporadisch wel eens iets, maar ik maakte nooit iets af. Ik kwam op een gegeven moment toen ik fan was van five een fansite tegen met fanfiction, wat ik zo leuk vond dat ik dat zelf ook wilde schrijven. Ik had genoeg ideen en fantasieen om over te schrijven. Punt was wel dat ik engels moest schrijven omdat het op engelstalige sites kwam te staan. Geen probleem, mijn engels was al wel aardig en nu had ik een goeie reden om het te verbeteren. En schrijven in engels vind ik ook veel leuker, vind de taal gewoon veel boeiender en meer inhoud hebben dan nederlands. En mijn uitdrukking in het engels is ook veel beter dan in het nederlands. Mijn inspiratie haal ik vooral uit mn fantasie, maar ook uit waargebeurde dingen. In het begin schreef ik veel over Five, natuurlijk omdat ik ook voor five sites schreef en dat boeide me ook het meest, dus mijn fantasie werkte op volle toeren Knipoog
Toen heb ik een tijd gehad dat ik niet schreef, simpel weg omdat ik geen inspiratie meer had en five was ook al uitelkaar dus, veel fansites verdwenen.
Alleen kortgeleden kreeg ik weer schrijfnijd en binnenkort schaf ik mn eigen laptop aan dus dan kan ik weer volop schrijven. En misschien stap ik er nog wel mee naar een uitgever (op advies van een engelse lerares van me, die eerdere verhalen van me heeft gelezen Haha!)

En ik wilde ook wel eens weten of er nog meer bokkers zijn die een passie voor schrijven hebben? Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:32

Passie voor schrijven wel, aanleg ook, inspiratie niet helaas...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:36

Ik scheef vroeger hele schriften vol met verhalen.. Voornamelijk fantasieverhalen.. Maar ik doe het al een hele tijd niet meer, geen tijd en net als Jurga geen inspiratie meer..

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:40

Ik schrijf ook wel eens, maar ik maak het nooit echt af, ik vind dat erg jammer, want ik vind het wel heel leuk om te doen. In ieder geval vind ik het knap dat je het in het Engels doet, ik vind Engels boeken ook boeiender om te lezen, dus om te schrijven kan ik me ook voorstellen

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:55

Ik schrijf best veel, maar het is moeilijk om discipline te houden en een verhaal ook af te maken.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:11

Ik schrijf ladingen fanfictie, al jaren. In het engels. Doordat ik nu in een fandom ben met veel andere actieve schrijvers begint het nu ook lekkerder te lopen wat betreft plotontwikkeling en beschrijvingen.

Degene die een minuutje handig zoekt op fanfiction.net heeft mij zo gevonden Lachen

Drang om een boek te schrijven heb ik niet, misschien komt dat ooit nog. Maar ik heb wel vreselijk veel plezier met wat ik nu doe.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 18:02

Totally braindead op het moment..Ik schreef vroeger erg veel en ben zelfs bezig met een schrijversopleiding, die nu even opzij ligt, want de opdracht kom ik niet uit, gewoon gebrek aan inspiratie. Ik houd mezelf nog steeds voor dat er een dag komt dat mijn boek in de winkels ligt, haha, moet ik m wel eerst afmaken..
Wat knap dat je in het Engels schrijft.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 18:16

Ik wou dat ik een verhaal of gedicht (hoe kort ook) een keer afmaakte. Begin altijd met volle moed en dan opeens zwakt het weer af.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 22:57

Ik heb net even een oud verhaal van me op CB geplaatst, dus als er mensen die dat willen lezen.. (ik ontvang graag commentaar/kritiek, positief of opbouwend!)
Binnenkort begin ik weer met nieuwe verhalen, dus het is altijd goed om te weten of mensen ze willen lezen (of leuk vinden om te lezen).
En ArwenLune, ik zal eens op fanfiction.net kijken, thanks voor de tip!

Maarre zijn er nog meer schrijvers hier?? En mensen met een leuk (engelstalig) verhaal mogen me trouwens ook altijd PBen!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:16

Als puber Nagelbijten / Gniffelen schreef ik ook fanfics.
Moest toch wat met mijn hormonen Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:16

Ik klink heel arrogant als ik het zeg, maar de meeste korte verhalen van mijn hand passen niet echt op het CreaBea forum. Of vanwege het fandom niet, of omdat het onderwerp te zwaar is. Als ik over Middle Earth schrijf gaat het niet over "Orliiii!!" maar over de boeken-versie van die wereld.. Haha! Geen zin om een lang, serieus verhaal te posten om dan reacties te krijgen in de trant van "leuk, maar waar blijft Orliiiiii!?"

Ben nu op een schrijf-high trouwens, bezig met hoofdstuk 18 van een verhaal van 20 hoofdstukken.. bijna klaar!

PS: Lis - fanfic is echt niet alleen over 'mijzelf en Legolas'. Er zijn echt geniale schrijvers die het origineel op hele leuke en bijzondere manieren weten te verkennen en uit te breiden.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 23:32

Mij mag je best eens een stukje sturen hoor ArwenLune! Ben wel benieuwd naar je schrijfstijl
(Die oude van mij is inderdaad wel echt een FANfic, veel over Abs en 5ive, waar ik toen fan van was Knipoog In de toekomst wil ik ook wat serieuzer schrijfwerk proberen te maken. Maar misschien is dat ook wel helemaal niks voor mij en moet ik mooi in mn pubertijd blijven hangen Tong uitsteken *LOL*)

Ik heb mijn oude verhaal iig vooral met de bedoeling om tips of commentaar of whatever te krijgen op CB geplaatst. Ben wel benieuwd naar hoe mensen op mijn schrijven reageren, wat ze er van vinden.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:45

ArwenLune schreef:
PS: Lis - fanfic is echt niet alleen over 'mijzelf en Legolas'. Er zijn echt geniale schrijvers die het origineel op hele leuke en bijzondere manieren weten te verkennen en uit te breiden.


Oh, maar het was niet denigrerend bedoeld hoor.
Ik doelde alleen op mijn eigen verhaaltjes Haha!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 00:38

ja ik schreef vroeger op de basischool altijd veel verhalen..als we iets voor ons zef mochten doen, dan ging ik mijn schriftje weer vol schrijven..ik wilde zelfs ook schrijfster worden een paar jaar...Ik heb laatst weer plotseling de drang om te schrijven..Meestal een soort van collums, korte stukjes over bepaalde onderwerpen.Zo heb ik ene stuk geschreven over mannen.."mannen, een vreemde schepsels, maar oh zo boeiend"heet het..Ik kan het wel op bokt zetten trouwens..Maare mannen voel je niet persoonlijk aangesproken Knipoog

Ik zou meer willen schrijven..Zat ook, net als jij te denken om een verhala te schrijven, beetje drama, roman(tiek).Heerlijk die vrijheid..je kan in het schrijven zo veel kwijt.Maar de tijd ervoor heb ik niet helaas,Korte stukjes gaan nog, maar zelfs daar doe je best lang over.

Ik lees igg veel colums voor inspiratie en ben ook bezig met een soort van eigen "loesje" Tekste, uitspraken die Ik heb verzonnen..

Ik heb zelfs al een naam "k-ExpreZZions-United..ook voor ontwerpen voor kaartjes, posters..die ik ontwerp..Hoop ze ook echt te kunnen verkopen ooit Lachen

Het lijkt me gaaf om een eigen soort Freelance ontwerpster te worden, voor vanalles wat met expressies te maken heeft, KUNST..VERHALEN, KORTE UITSPRAKEN etc.Misschien nog een beetje vaag,... Knipoog

Groetjes!!!

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 07:38

Ook ik schrijf veel, voornamelijk voor bladen informatieve stukken en over dingen die ik meegemaakt heb. Zo is laatst een stuk over tinkers nauwelijks veranderd in de Bit verschenen ( Ook bedankt voor het lenen he Verward ) waar ik overigens niet zelf aan meegewerkt heb. Verder heb ik nog steeds de intentie om kinderboeken te gaan schrijven, alleen heb ik het gewoon te druk nu.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:13

Ik schrijf ook, net als irish_lady voornamelijk voor bladen. Mijn meeste artikelen verschijnen in de paardenkrant en de Forester.

Ik schrijf niet om een boek te schrijven, dat kan ik dus echt niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:16

Ik schrijf wel, maar alleen voor mezelf. Knipoog

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:23

Ik schrijf ook, of eigenlijk schreef ik veel. Maar alleen beroepsmatig. Interviews en reportages. Ik hoop dit zo snel mogelijk weer op te pakken.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:15

Ik schreef vroeger veel, ik had een boek geschreven dat ik daarna nog 2 keer herschreven heb en daarna nog een keer nadat mijn leraar Nederlands het ook had gelezen. Ik wilde het proberen uit te laten geven maar het is er eigenlijk nooit van gekomen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:43

En ik snap niet waarom je er niets meer mee doet?

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:03

Twee publicaties in verhalenbundels (uitgeverij Noordboek), een vaste column in de UK enne... nog een aantal iets minder bekende publicaties heb ik op m`n conto.

Vind het erg gaaf om te doen en wil zeker meer aan dit lijstje toevoegen!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:14

Op het Crea Bea forum staan wel een aantal verhalen van bokkers!!

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:57

ik lees al van jongs af aan en ben toen geintresseert geraakt in al die verschillende schrijfstijlen en had zelf ook de nodige fantasie en het geduld om wat op papier te zetten, ben toen gaan schrijven en vaak zijn het stukken van 2 pagina's met een clu erin.
daarnaast ben ik al een tijdje bezig met een boek, maar dat zit nog meer in mijn hoofd dan op papier want heb het jammer genoeg de laatste tijd te druk om er de tijd voor te nemen om het op papier te zetten..
er is ook vaak aangeraden om het op te sturen maar dat heb ik nog niet gedaan want de meeste stukken zijn wel persoonlijk.
maar wil er zeker wel verder in!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:08

Ik moest een fabeltje schrijven voor nederlands en dat vond ik heel erg leuk. Dus nu heb een beginnetje gemaakt.
Mijn vriendin heeft al een boek uitgegeven. Ik weet niet meer precies hoe het heet maar hij ligt al in de winkels.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:44

www.writenow.nl trouwens. Doen jullie allemaal mee?

(ik weet het nog niet, het valt me verdomde moeilijk om nu in het Nederlands te schrijven...)