Au Pair

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Au Pair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 22:42

Ik ga aan het einde van dit jaar stoppen met mijn huidige studie, maar voordat ik aan een nieuwe begin wil ik er een jaartje 'tussenuit'. Nu ben ik verschillende mogelijkheden tegen elkaar aan het afwegen, zo ook de mogelijkheid om voor een jaar Au Pair te spelen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoe was het? In Nederland of in het Buitenland? Raden jullie het aan?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:44

Geen ervaring mee, ik wilde het wel heel graag doen. Maar omdat een jaartje ertussen uit voor mij zou betekenen dat ik dan niet meer mijn hele studie gefinancierd zou krijgen, heb ik het maar niet gedaan.
Mijn keuze lag trouwens bij www.travelactive.nl Lachen.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 22:47

Ja daar heb ik idd ook al erg veel informatie vandaan. Nadeel is wel een beetje dat je erg lang bezig bent met formulieren over en weer sturen etc. en ik echt niet later dan september wil vertrekken. Weet dus niet of ik dat dan zou gaan redden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:50

Travel Active is een hele goede organisatie, maar ook erg duur!
Ik zelf zou niet kiezen om au-pair te zijn, zeker niet voor een jaar.
9 van de 10 meiden hebben het niet naar hun zin geloof ik. En een jaar is LANG! Ik zou dan de voorkeur geven aan rondreizen of werken in het buitenland (ik heb bijvoorbeeld een tijdje op een stal gewerkt in Amerika en ga nu een tijdje door Thailand reizen)

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:56

activity-international.nl kan je misschien ook wel verder helpen! succes!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:42

Ik ben drie maanden naar de USA geweest om te werken als camp counselor (paardrijles geven aan verwende kindjes Haha! ) en heb daarna nog een paar weken rondgereisd. Mijn verslagen daarvan (was in 2001) staan nog op bokt, Karin heeft ze erop gezet. Dus als je zoekt op auteur Karin en trefwoord USA dan kom je wel eea tegen Lachen

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:38

Ik wil ook dit jaar stoppen met mijn studie, en een jaar er tussenuit! Zelf wil ik alleen niet au-pair (kinderen liggen me niet echt Tong uitsteken). Wat ik wil gaan doen, is gewoon de taal een jaar leren. Heb ik niet zo lang geleden ook een topic over geplaatst btw. Woensdag heb ik een gesprek met 't trajectbureau van onze school en zij gaan me helpen om te kijken naar de mogelijkheden.
Ik ben ook een beetje laat, ik zag al sites waarbij je aanmelding voor april in moest hebben gevuld... Scheve mond
Het lijkt mij zeker een aanrader, ik zou als ik jou was dan ook naar 't buitenland gaan (als je dat wilt natuurlijk), het is een hele ervaring om een jaar in een ander land te leven. Pfft, ik wil echt niets liever dan een jaar Denemarken, Finland of Zweden. Weet ook niet waar die drang plotseling vandaan komt Verward Maar ik moét er gewoon heen Tong uitsteken
Heb je enig idee naar welk land je wilt? Au-pair moet op zich niet zo moeiljk zijn om zoiets te vinden. Zoek gewoon eens op Google, Au-pair.
Succes ermee! Hoop voor je dat 't gaat lukken, en we volgend jaar allebei in 't buitenland zitten *LOL*

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:39


Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 16:48

Ik weet ook wel naar welke organisaties ik toe moet gaan wanneer ik au-pair wil worden, maar wilde graag horen of mensen hier ervaring mee hebben en of ze het aanraden.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:28

Je bent overal als het goed is wel even bezig met het invullen van formulieren en papieren hoor! Er moeten namelijk heel wat zaken zwart op wit komen te staan. Volgens mij is alleen het regelen van een werk visum al een behoorlijke klus voor zo'n bedrijf!

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:03

Ik heb een vriendin in Zimbabwe en die zit dit jaar au-pair in Gent...
Als je au pair wilt gaan, zou ik wel via een organisatie gaan, die regelen bijna alles dan moet jij allen maar genieten van de ervaring...
Zou ik trouwens ook graag eens doen...