Zucht, om moedeloos van te worden...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Zucht, om moedeloos van te worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 09:43

Ik heb geen idee waar ik het neer moest zetten, maar ik wilde het toch even van me afschrijven.

Pas geleden opende ik een topic over mijn dokter, mijn moeder en mijn rug.
Om gek van te worden.
Ondanks dat ik niet met mijn moeder op kan schieten werk ik toch voor haar. Als thuishulp. (vanwege mijn gronische moeheid, je moet tenslotte toch wat he)
Nu is het probleem dus dat ik enorm last van mijn rug heb, en terwijl ik nu hier zit, zit mijn nek vreselijk in de weg en heb ik hoofdpijn.
Dat weet ze heel goed. Ik heb haar verteld erover en ook dat ik naar de dokter moet daarvoor.
Krijg ik zojuist een mailtje, waar ik blijf en dat ik helemaal niks van me laat horen en waarom ik nog niet bij de dokter ben geweest.
Ze eis dit en dat, en om het nog erger te maken wil ze dat ik gewoon kom werken. Vervolgens plakt ze er doodleuk achteraan dat ze over een paar weken een poosje niks mag tillen en dat ik dus meer uren moet draaien om alles uit haar handen te nemen.
Fijn en wel, maar dat gaat elke keer zo. Ze is niet debiel en god weet hoe vaak ik harde gesprekken heb over dingen die ik vertik te doen omdat ze die zelf goed kan. Altijd maar dat gezeur, ik kan dit niet of dat niet. Iemand die niks ziet kan heus wel een handoekje opvouwen, of de kast in ruimen, dat doe ik dus niet. Laatst moest ik nog zeggen dat ze haar slaapkamer moest opruimen, omdat er zoveel op de grond lag dat de stofzuiger net een paadje naar het bed kon vinden. Ik heb nog nooit iemand zo zien tegenstribbelen. Heel fijn, ik wacht wel.
Maar nu is het dus zo dat ik niet vooruit kan met mijn rug en dan heb ik dus gewoon pech om het zo maar te zeggen. Ik heb zekers wel een afspraak met de dokter, maar dat boeit dan effe niet. Dat ik pijn heb boeit ook al niet.
Ik ben zeker geen kleinzerig type, want ik loop al bijna een half jaar met dat mijn rug savonds pijn doet. Nu is het sinds 4 weken veel erger en heb ik 24 uur per dag rug, nek en hoofdpijn en wil ik toch eerst dat oplossen.
Wat is daar mis mee? Mag ik ook eens een keer nee zeggen? Mag ik ook eens voor mezelf kiezen?
Poeh het komt me de strot uit gewoon.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:47

Jouw moeder kiest ook in haar eigen belang. Dan moet jij dat ook kunnen. NEem maar eens een beetje rust. Maar ga niet te veel zitten en liggen. Met je rug kun je het beste veel wandelen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:00

Nou het punt is Desiree dat ik denk dat er iets verkeerd geschoten is of iets dergelijks. Een half jaar geleden ben ik namelijk op mijn onderrug/kont terecht gekomen en sindsdien heb ik er last van.

Het punt is dus dat ik denk dat het niet goed zit en het doet pijn, waarom zou ik dan net moeten doen of ik niks mankeer omdat een ander dat zo vind?
Daar word je niet echt vrolijk van.
Ik ben echt altijd de gene die gewoon doordoet en zichzelf wegcijferd.
Laatst bijgewerkt door holly op 16-04-04 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:01

Of misschien zwemmen, dat is voor sommige rugblessures ook heel goed.
Je moeder kan een andere thuishulp aanvragen bij de Thuiszorg, jij bent gewoon ziek nu. Ik sluit me aan bij Desiree; kies maar eens lekker voor jezelf.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:08

Ik kies ook voor mezelf Sonja. Ik wil niet dat ik er iets aan over hou. Dan kan echt heel de wereld op zijn kop gaan staan, maar stel dat ik wat heb en ik laat het niet nakijken en over een tijdje is het zover dat ik de paardjes de deur uit moet doen? Nee dat echt niet.
Ik denk dat ik me daar wel het drukste over maak.
Ik moet al zoveel laten omdat ik gronische moeheid heb, dus ik vind het wel genoeg zo.
Het ging daarmee eindelijk heel goed en was zelfs bezig om te proberen een eigen bedrijfje op te zetten en dat nu dit.
Poep eraan maar ik ga echt niet doorgaan tot ik dadelijk niet meer kan.
Ik wil nog zoveel, ik ben nog jong.

Die rug zit me echt heel erg dwars, savonds kan ik mijn tranen niet meer in houden, zo'n last ik er van heb en het idee dat er van alle kanten aan me getrokken word. Terwijl ik anders zo'n doorzetter ben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:11

holly"]
Nou het punt is Desiree dat ik denk dat er iets verkeerd geschoten is of iets dergelijks. Een half jaar geleden ben ik namelijk op mijn onderrug/kont terecht gekomen en sindsdien heb ik er last van..
[/quote]
maar toch heb ik gehoord dat te veel rusten (zitten en liggen) voor zo'n rug helemaal niet zo goed is. Veel lopen en wandelen wel. Maar belasten niet, d.w.z. op en neer bukken, buigen, sjouwen en dragen.
[quote="holly schreef:
Het punt is dus dat ik denk dat het niet goed zit en het doet pijn, waarom zou ik dan net moeten doen of ik niks mankeer omdat een ander dat zo vind?
Daar word je niet echt vrolijk van.
Ik ben echt altijd de gene die gewoon doordoet en zichzelf wegcijferd.

maar ik zeg juist toch niet dat je jezelf moet wegcijferen? Ik zeg dat jouw moeder aan zichzelf denkt, en ik vraag me af waarom jij dat dan niet ook doet?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:14

Haha ik bedoelde jou er niet mee desiree, maar gewoon dat het zo altijd gaat (hier thuis)

Mijn moeder aan zichzelf denken? Joh ga heen Bloos!
Ik heb een tegelvloer gelegd, mijn vriend behangen,en dat terwijl ik ook middenin een verbouwing van mijn eigen huis zat, en een dankjewel? Nee hoor, eerder een gezeik van hier tot ginder over je heen. Mijn tegelvoer heb ik afgemaakt, maar het behangen doet mijn vriend niet meer, die vind het wel gezegend zo.
Wat doet ze achteraf? Stuurt vrolijk een briefje dat ze een rekening wil, omdat het behangen nog niet af is. Nou ja, en bedankt hoor.
Laatst bijgewerkt door holly op 16-04-04 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:18

Je moet je moeder echt even duidelijk maken dat je ook niet alles kunt. Gewoon op zijn tijd nee zeggen. Omdat je moeder het goed gewend is zal ze best tegenstribbelen, je een schuldgevoel aanpraten en weet ik veel wat voor trucjes moeders nog meer hebben. Maar als je daar consequent in bent wennen ze ook daar aan. Zelfs mijn moeder accepteerd dat nu. Je hebt ook een eigen leven hoor, je moeder is daar maar een onderdeel van, je leeft niet alleen voor je moeder hoor!

Veel sterkte! En denk aan jezelf!! Iemand anders doet het niet.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:23

Esther schreef:
je een schuldgevoel aanpraten en weet ik veel wat voor trucjes moeders nog meer hebben. Maar als je daar consequent in bent wennen ze ook daar aan. Zelfs mijn moeder accepteerd dat nu. Je hebt ook een eigen leven hoor, je moeder is daar maar een onderdeel van,


Schuldgevoel aanpraten en chanteren is ze idd heel goed in.
Ik heb idd een eigen leven en dat wil ik zo houden. Het enige wat ik nog heb is het werk, de rest wil ik niet meer, maar zij blijft maar hangen en volhouden.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:29

Het klinkt heel hard maar ik heb mijn ouders ook zoiets gehad... Mirtje moest dit en dat ... ik heb een jaar geen contact meer gehad met mijn ouders het is ook niet leuk maar ik had wel rust...

Je mams moet ook op haar eigen benen staan net als jij... het heeft in de relatie tussen mij en mijn ouders goed gedaan we kunnen weer normaal met elkaar door de deur en das nu wel heel erg fijn

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:36

Chronos schreef:
Het klinkt heel hard maar ik heb mijn ouders ook zoiets gehad... Mirtje moest dit en dat ... ik heb een jaar geen contact meer gehad met mijn ouders het is ook niet leuk maar ik had wel rust...

Je mams moet ook op haar eigen benen staan net als jij... het heeft in de relatie tussen mij en mijn ouders goed gedaan we kunnen weer normaal met elkaar door de deur en das nu wel heel erg fijn


Die fase heb ik al achter de rug, en nee voor mij hoeft het niet meer.
Ik ben echt niet op mijn mondje gevallen en zeg wat ik denk, maar het werkt niet en zal ook nooit werken ook. Mijn moeder is echt een apart geval.
Leuk is anders natuurlijk, maar ondertussen zit ik er wel mee.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:40

Het belangrijkste is inmiddels wel gezegt... Je kunt best een keer nee zeggen, voor jezelf kiezen.

Misschien dat ik het verkeerd lees, maar ik heb het idee dat jullie werk en prive niet bepaald gescheiden houden... Denk dat je dat echt los van elkaar moet zien, in principe werk jij nu voor haar. Zij is niets anders dan een 'echte' baas. Heb zelf 4,5 jaar voor mijn ouders gewerkt, ook heeeeel vaak ruzie gehad (niet over het werk, maar prive). Ik stond wel altijd met een enorme glimlach te werken...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:57

Ikzelf kan werk en prive heel goed gescheiden houden, helemaal geen moeite mee. Deurtje dicht, en klaar ermee.
Het punt is alleen dat ik niet met rust gelaten word.
Wil je even boodschappen doen, wil je mijn haar knippen.
En als ik niet reageer probeer ze mijn vriend, wil je even dit, wil je even dat. Behoefte is er niet, maar dan krijg je dus een reactie als en ik wil en ik eis en je moet.
Mocht ik haar haar niet willen knippen, dan is ze nog in staat om de rekening van de kapper te sturen ook Verward
Snap je een beetje wat ik bedoel, ik wil dat niet.
Begrijp me niet verkeerd, ik reageer zo min mogelijk, als het niet hoeft dan reageer ik niet, maar om werk zal ik wel moeten denk ik zo.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:00

Maar doet ze dat dan buiten 'werktijd'? In dat geval zou ik het haar nog een keer duidelijk proberen te maken dat ze dat gescheiden moet houden. En anders lekker iemand van Thuiszorg laten komen, die trekken ook de deur dicht... Die zal ze niet meer kunnen bellen na werktijd.

En dat van je vriend bellen... Nee, dat schiet mij ook in het verkeerde keelgat...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 11:03

Pervinco schreef:
Maar doet ze dat dan buiten 'werktijd'? In dat geval zou ik het haar nog een keer duidelijk proberen te maken dat ze dat gescheiden moet houden. En anders lekker iemand van Thuiszorg laten komen, die trekken ook de deur dicht... Die zal ze niet meer kunnen bellen na werktijd.

En dat van je vriend bellen... Nee, dat schiet mij ook in het verkeerde keelgat...


Duidelijk maken werkt niet, dan probeert ze het wel op een andere manier.

Mijn vriend bellen, haha ja hij is daar ook niet zo blij mee, maar mij kan ze niet bellen omdat ik mijn nummer niet wil geven. Via de mail is meer dan zat. Ik heb niet voor niks een ander nummer, ik werd er gek van.
Ik wil ook niet dat mijn vriend met mij erover praat dat ze gebeld heeft.