Twijfelaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Twijfelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 11:48

Hoi medebokkers,

Ik weet dat dit een topic is voor het leven zonder paarden. Toch gaat dit over me paard, ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen. Dus sorry als die verkeerd staat. Dit is misschien heel raar wat ik nu ga zeggen, aangezien me paard te koop staat. Maar is zit zooo enorm te twijfelen, zal ik hem wel verkopen, of zal ik hem toch maar niet verkopen. En eigenlijk heb ik de beslissing al helemaal genomen, om hem wel te verkopen. Maar als ik het er dan met bijv een vriendin overheb ga ik weer twijfelen, omdat ik er elke keer bij zeg dat ik hem het liefst wil houden. Ik ben ook bang dat als die eenmaal weg is, ik er enorm veel spijt van ga krijgen. Maar er zitten wat nadelen aan aan het houden, tis namelijk zo dat ik meer kan gaan werken over een tijdje; dan hou ik bijna geen tijd meer voor 'm over en dat vind ik zonde, omdat hij alle aandacht verdiend.. tis zo'n geweldig, lief paard! Ander nadeel is; dat ik er nog maar net mee rond kom per maand. Ik hou eigenlijk bijna niks over voor mezelf, sparen kan dus ook niet terwijl ik en me vriend toch een keer willen gaan samenwonen. Nog een nadeel; hij moet nog worden ingereden. Zo is die wel braaf, hij doet echt geen vlieg kwaad maar ik durf paarden niet in te rijden omdat ik bang ben er heel hard vanaf te vallen. En ook omdat ik bang ben dat het me niet gaan lukken, aangezien ik soms wat te lief kan zijn en omdat dit dan het eerste paard word dat ik ga inrijden.
Twijfelen is zo irritant, hebben jullie daar ook vaak last van? Over wat dan ook. Maar ik ben er toch bijna zeker van dat ik hem verkoop, hij staat al op internet enz en als er iemand is die hem wil kopen gaat dat ook zeker door. Anders zou ik hem ook niet op internet zetten.
Maar ik bedoel, je hebt van die twijfelmomenten, van zal ik het nou wel doen? Krijg ik er geen spijt van.. blablabla. Erg vervelend..
Hebben jullie hier ook last van, over wat dan ook..?

Groetjes Milou

2misty2

Re: Twijfelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:51

Twijfelen is iets heel lastigs vind ik!
Ik twijfel ook erg veel en pieker daarbij alleen dit gaat om andere dingen. Het twijfelen maakt je gewoon knettergek. Elke dag komt het weer naar boven en je blijft maar piekeren.
Als ik zo jouw verhaal lees denk ik dat jij een hele goede keus maakt. Er zijn teveel nadelen dan voordelen. Voornamelijk ook omdat het een jong paard is en je er eigenlijk zelf een beetje angst voor hebt om hem in te rijden. Denk dat je er dan zo wie zo goed aan doet om je beslissing door te zetten.
Succes en twijfelen het blijft vervelend!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 12:05

Ja idd, ik besef nu ook heel goed dat ik de goede beslissing heb gemaakt om hem te verkopen. Het gaat zo ook gewoon niet, ook omdat ik over een tijdje veelste weinig tijd voor hem heb en dat vind ik zonde. En over dat tijdje is het tijd dat die kan worden ingereden.. dus dat red ik dan sowieso niet. Twijfelen is idd heel erg lastig, je blijft er maar aan denken maar gelukkig word het steeds minder en besef ik steeds beter dat ik er goed aandoe. Het allerbelangrijkste voor mij is dat me paard goed terecht komt, bij iemand die heel lief voor hem is. Daar kan ik me bijv ook zo druk ommaken; dat die bijv bij iemand komt die er niet goed voor is ofzo en dat die dan zo weer door word verkocht. Maarja, daar kun je je wel elke keer druk ommaken maar eigenlijk schiet ik er niks mee op. Mijn beslissing is iig heel zeker! Bedankt voor je bericht Lachen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:08

Ik denk ook dat je de goede beslissing gemaakt hebt; soms is de tijd nog niet rijp voor de dingen die je graag wilt.
Verkoop je paard; ga sparen en samenwonen; zorg dat je alles goed voor elkaar hebt en koop dan pas een nieuw,braaf en goed doorgereden, paard.
Kun je er veel meer van genieten.
Succes

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:15

Ik heb ook nu beetje dit probleem heb een 2 jarige hengst die voor mij net wat te klein zal blijven (helaas), en ik ook enorm veel erover twijfel want ik heb een goeie band met hem opgebouwd. En het idee alleen al als ie straks weg is wat er dan wel niet met hem zou gebeuren. Ik wil in ieder geval dat ie bij goeie mensen terecht komt die echt 100% te vertrouwen zijn en dat m'n paard ook daadwerkelijk in de sport straks uitgebracht zal worden!

Ik vind het ook verrekte moeilijk, ik woon al samen en financieel is het allemaal wel haalbaar, en of dat iemand een 1a2 jarige merrie,ruin,hengst ook met papier hebt staan maar dan vanaf ca 1.60hg er wil tegen ruilen.

Maar iig wil ik niet dat mn lieverd te snel weg gaat vind het allemaal nog best moeilijk/twijfelachtig, maar ja als ie voor mij toch te klein zal blijven vind ik het ronduit zonde en heel erg jammer.

Sterkte

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 19:53

Possie; Ja het is hartstikke moeilijk. Maar wat bij mij erg heeft geholpen is alle nadelen en alle voordelen op papier zetten. Als je een goede band hebt met je hengst is het zonde dat je hem weg moet doen omdat die te klein is. Is dat zo'n probleem dan? Wie weet krijg je er ontzettende spijt van als die verkocht is waar ik ook een beetje bang voor ben. Maar door met veel mensen (ook mensen buiten de paarden om) te praten, of ik hem wel of niet zou verkopen scheelt een hele boel. Ik ben er nu gewoon helemaal uit dat ik hem ga verkopen. Bij mij is de situatie toch wat anders dan jou, ik woon bijv (nog) niet samen en ik heb er over een tijdje ook niet alle tijd meer voor.
Denk er heel goed overna en verkoop hem idd niet te snel.
Zet alle na en - voordelen even voor jezelf op papier en heb het erover met verschillende mensen. Heeft bij mij iig goed geholpen.
Bedankt voor je bericht, en succes ermee.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:09

Normaal ben ik niet zo'n twijfelaar....
Maar sinds 2,5 week twijfel ik heel erg of ik in Frankrijk zal blijven of naar NL terug zal komen.....
Morgen heb ik waarschijnlijk meer zekerheid...