alternatief voor de pil?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

alternatief voor de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:24

Ik ben nu al bijna 3 jaar aan de pil, en ik vergeet hem echt regelmatig (door de drukte vergeet ik 'm vaak, onregelmatige slaaptijden etc. dom dom dom I know Scheve mond ) met als gevolg dat ik soms 2x per maand ongesteld ben en allemaal van dat soort irritante dingen (ik word er nl meestal ontiegelijk ziek bij :/)

Nu heb ik wel eens gelezen over dingen als de prikpil etc. en ik vroeg me af of dat misschien niet een oplossing voor mij zou zijn, of doen ze zoiets alleen in echte noodzaak?

Ik heb voorlopig nog geen kinderplannen ( Haha! ) dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden indien het bijv. weer een half jaar duurt voordat je weer zwanger kan worden (zoals bij de prikpil). Ik wil wel graag de extra veiligheid van de pil houden omdat ik al een jaar 'n vriend heb, dus stoppen met de pil is geen optie, ook ivm bloedarmoede.

Kun je gewoon naar de dokter gaan en vragen of hij misschien een alternatief heeft waardoor ik niet meer elke dag de pil hoef te slikken, of zal hij zeggen dat er niet veel aan te doen is?
Laatst bijgewerkt door biepp op 14-04-04 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:25

prikpil??

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:26


biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:27

Tomaatje schreef:
prikpil, nuva ring ofzow, enz. enz.
www.anticonceptie.nl


maar kun je dat als 17 jarige gewoon vragen?
Ik vind het zo raar overkomen...
Ik vind de prikpil zo voor oude dames klinken (maar dat zal wel aan mij liggen Schijnheilig )

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:27

Yup, de huisarts kan je het meeste vertellen over verschillende methoden, en ook de dingen die bij jou passen (zo van: ik kan je wel dingen gaan aanraden, maar ik weet niet in hoeverre dat kan met je bloedarmoede)

Ik zelf neig op dit moment naar Mirena (hormoonspiraaltje) maar ben er nog niet uit.

Edit: ik denk dat zo'n man ook wel jongere meisjes voor z'n neus krijgt Knipoog Als er dingen zijn die op jonge leeftijd niet goed voor je zijn, denk ik dat hij (of zij (?) ) ook dat je het beste kan vertellen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:54

maar ik dacht eigelijk dat de prikpil alleen voor vrouwen was die Of al kinderen hadden Of ze niet wilde hebben. Ik weet niet meer helemaal goed hoe t zit, maar mijn tante wilde geloof ik ook aan de prikpil en toen had ze het over kinderen willen etc. (die is nog steeds kinderloos en blijft dat ook)

Maar dat zou je gewoon eens moeten na vragen aan je huisarts!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:56

Evra de plak pleister!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 00:36

Supersmurf, dat is naar mijn weten niet waar. Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt...

Ik heb zelf een Implanon (wellicht ook een optie), als ik daarmee stop zal er ong. een jaar overheen gaan voor mijn lijf weer bij is qua hormoonhuishouding. De kans op kids in dat jaar is erg klein. Ik denk dat ze dat ermee bedoeld hebben... Nou zal het bij de prikpil minder lang duren dan bij een implanon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 00:52

Pervinco, pas op! Ik heb ook een Implanon, maar kreeg wel de waarschuwing mee dat ik niet moest vergeten hem op tijd te laten vervangen. De drie maanden "overlapping" zou niet altijd (lees: meestal niet) werken. Mijn huisarts wilde dan ook op tijd of eerder een nieuwe Implanon zetten.

En dat heb ik ook braaf laten doen, 4 kinderen is echt genoeg Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 00:57

Nee snap ik, ik wil hem zelf ook eruit hebben voor de 'uiterste houdbaarheidsdatum'. Ik moet in september een nieuwe, ik wil hem in juli of augustus laten vervangen.

Mijn punt was dat je as far as i knew maar een kleine kans hebt op een zwangerschap tot een jaar na het stoppen met Implanon ed.

SuperSmurf... Ik lees zojuist je stukje nog eens, maar is het niet willen hebben van kids niet juist de reden waarom mensen de pil ed gebruiken? Blond

En 4 kids... Mijn god... Kom zelf uit een gezin met 4 kinderen, zou niet graag mijn moeder willen zijn Bloos!

*edit: bij het stoppen met Implanon ben je meteen weer vruchtbaar, bij het stoppen met de prikpil kan het 6 tot 12 maanden duren eer je weer vruchtbaar bent.

Heb ik alleen zelf een vraag... Iemand ervaring met hormoon- en/of koperspiraaltjes? Ik zit me nl al een half jaar op te vreten voor het vervangen van dat implanon, omdat ze dan een sneetje moeten maken in mijn arm Nagelbijten / Gniffelen Er staat op anticonceptie.nl dat het inbrengen en verwijderen van spiraaltjes erg pijnlijk kan zijn... *help*?
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 15-04-04 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 01:02

Tijdje geleden is er een heel topic over geweest, geplaatst door Nathalie en zij is 16.
Daarin zijn veel goede voorbeelden met uitleg gegeven.

[AM] Anticonceptie-middelen