profielwerkstuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:06

ik moet samen met een vriendin een profielwerkstuk maken. maar nu zitten we nog steeds te denken waarover we het precies zullen doen.
en misschien dat hier iemand op bokt een goede tip heeft.
wij doen de Havo en hebben het profiel: natuur & gezondheid. (dus met de vakken biologie, scheikunde, natuurkunde en keuzevak hebben we economie) dus weet iemand nog een leuk onderwerp?

ik zal wel even een paar voorbeelden noemen die je bijv. kunt doen:
- het aantal rode bloedcellen bij rokers en het antal bij niet-rokers. (--> biologie)
- bij verschillende sloten, de verontreiniging vergelijken. (--> biologie)
- de kostscholen in engeland (--> Engels)

alvast bedankt!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:12

Ik heb ook Havo N&G gedaan, en mijn pw over 'Kreupelheden bij paarden' gedaan, voor bio.
Had een 'goed' Haha!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:14

Vooral die 2e optie lijkt me heel Errrrrggg leuk ja. Schijnheilig

Hebben jullie dezelfde interesses? Dat lijkt me zo moeilijk om een onderwerp te kiezen wat je allebei echt leuk vindt.
Ik heb het alleen gemaakt mede om die reden. Is veel fijner vind ik. Ik heb een goed gekregen! Cool

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:25

iemand bij mij in de klas had destijd een wwerkstuk gemaakt over de verschillen van watergebruik met als je met de hand wast of met de vaatwasser. Welke er zuinig er was. Ze had een 9, dus goed.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:34

Helaas zijn huiswerktopics niet de bedoeling op Bokt, vandaar een slotje Lachen

Edit> ik kom hier op terug, zo te zien vraagt de topicstarter niet dat iemand volledig het huiswerk maakt maar vraagt een beetje hulp, dat moet kunnen Lachen
Dus men kan vrolijk verder suggesties geven Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:45

nou malabarista, dat kan nog best moeilijk zijn hoor! Onze ow werden namelijk steeds afgekeurd! Uiteindelijk hebben we t broedgedrag van aalscholvers bestudeerd en onderzocht. ook een goed voor gekregen, maar het was niet bepaald een spannend ow! En aangezien je er vrij veel tijd in moet steken, zou ik toch goed zoeken naar een leuk ow!

Maar moet je nu nog beginnen dan?? Dat is ook laat zeg!

chica, je was me zojuist nét voor, dus hier alsnog mijn antwoord!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:49

nee, ik moet er nog niet aan beginnen, zit nu in 4 havo. maar we moeten nu binnenkort wel met een onderwerp komen.

en we hebben trouwens allebei ongeveer dezelfde interesses, alleen zij interesseert zich niet zo voor paarden, helaas Knipoog

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:38

Ik heb destijds mijn profielwerkstuk over de legionellabacterie gedaan. Toen was dat een hot item, en we kregen nog een goed (of was het nou prima?) ook!
We hebben toen krantenartikelen gespaard in de zomervakantie en in het schooljaar een enquete gehouden ( 3 donderdagen in de stad) waarbij we telkens op een of andere manier in het cafe belandden! Schijnheilig
Misschien een idee om eens in de krant te bladeren en te kijken of er momenteel nog iest speelt in deze wereld waar je iets mee kunt ?

Of in het teken van gedrag een kudde paarden (een echte kudde, met merries, hengst en veulens) bestuderen ?

Succes!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:44

er zijn heel erg wel 'ziektes' die je kunt nemen. Momenteel is meningitis aandig 'hip' Scheve mond
Verder heb ik zo niet echt ideeen, heb dan ook Mavo gedaan Haha! daar heb ik een presentatie/werkstuk over suikerziekte gedaan, opzich wel erg intressant!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:52

Ik heb dit jaar een pws gemaakt over het geheugen in relatie tot de tijd van de dag (zit in 6vwo). Was erg leuk, kan je je eigen ideetjes in kwijt en niet echt moeilijk: lekker testjes afgenomen bij bruggers Tong uitsteken Ik kan je in ieder geval zeker aanraden om zelf een soort proefje te doen ofzo in plaats van alleen maar literatuuronderzoek, dat vond ik namelijk veel interessanter, het is meer 'van jezelf', je kan er meer je eigen ideetjes in kwijt en het gaat allemaal veel meer voor je leven.
Nou ja, succes ermee Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 00:17

Is het niet zo dat je een combi moet maken van 2 vakken? Of is dat inmiddels veranderd?

Neem iets dat jouw interesse heeft... Zo wie zo kijken of er nog "plaats" is bij de vakken die je wilt doen. Mijn onderwerp was "Het ontstaan van de Loonse en Drunense Duinen". Het moge duidelijk zijn welke combi ik had...

*edit: Heb het overigens ook helemaal alleen gedaan, ik moet gewoon zelf de touwtjes in handen kunnen blijven houden...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 15-04-04 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 01:02

SuperSmurf schreef:
nou malabarista, dat kan nog best moeilijk zijn hoor!


Het moet ook nog leuk zijn hè. Je moet er wel 80 uur per persoon aan besteden. Of 40 dat is het geloof ik op de Havo.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 17:43

alvast bedankt!
we moeten ieder 80 uur eraan besteden.
en Pervinco: we hoeven niet perse een combi van 2 vakken te maken.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:03

Pervinco schreef:
Is het niet zo dat je een combi moet maken van 2 vakken? Of is dat inmiddels veranderd?


Inmiddels ? Verward Ik ben uit de eerste lichting tweede fase leerlingen en ik hoefde maar 1 vak (havo) en ik geloof dat dit inderdaad 40 uur / persoon betrof.
Ik vond het goed (en nog leuk ook) te doen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:11

Ik ben eerste lichting VWO... Heb in 2002 eindexamen gedaan... En daar was een combi van 2 verplicht!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:58

Malabarista"]
[quote="SuperSmurf schreef:
nou malabarista, dat kan nog best moeilijk zijn hoor!


Het moet ook nog leuk zijn hè. Je moet er wel 80 uur per persoon aan besteden. Of 40 dat is het geloof ik op de Havo.
[/quote]

daarom zei ik dat ook.. Een leuk ow wat nog goed genoeg is voor je pws.. Dat is niet zo onwijs makkelijk! Haha!

En ik dacht eigelijk dat het 80 pp was, maar ik weet het niet meer zeker.. Ik was 2de lichting 2de fase havo en hoefde maar 1 vak. Maar misschien maakt het profiel uit? of zo..

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:33

ik weet t ook niet linda Tong uitsteken

had je maar t onderwerp van mo en mij Knipoog
niet na apen he Boos! Tong uitsteken

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:00

Heb het over aids gedaan op de havo, super interessant en veel over te vinden. (vervolgens op het vwo hetzelfde werkstuk (andere school) ingeleverd 2 keer prima in orde

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 01:50

Je hoeft maar 1 vak maar je mag er ook 2 combineren.
En je moet er op de Havo 40 uur per persoon aan werken en op Vwo 80 uur. Ik heb het voor de zekerheid nog even nagekeken. Maar op iedere school krijg je een boekje waar alles in staat.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:58

De lichtingen voor ons moesten op het VWO idd ook 2 vakken combineren, wij hoefden dat al niet meer.

Een zeldzame ziekte is misschien wel heel leuk om te bestuderen. Daarin kan je weer het verhaal van patiënten in verwerken e.d.

Ik heb zelf een pws over holoprosencephaly gemaakt (we hebben een website gemaakt: http://home.hccnet.nl/hpe.pws). Dit was echt heel interessant om te doen Waar anderen blij waren dat ze ervanaf waren, vonden wij het echt jammer en we zijn er stiekem nog steeds mee bezig Knipoog
Wij hadden trouwens een uitmuntend Bloos

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 16:58

allemaal bedankt voor de tips!
we hebben nu waarschijnlijk wel ene onderwerp, we hadden eerst iets anders maar toen zei de leraar biologie dat je minsten 20 a 30 uur onderzoek of iets dergelijks moet doen, dus nu pakken waraschijnlijk het gedrag van mensen en dieren, en dan naar de dierentuin gaan om het gedrag te bestuderen Haha!