Seat Marbella

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Seat Marbella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 13:15

Ik heb mijn rijbewijs nog niet (wel binnen een paar maandjes hoop ik), maar ik ben stiekum toch al aan het rondkijken naar leuke kleine goedkope autootjes.

De vriend van mijn moeder vond de Seat Marbella wel wat voor mij.

En ik vind die ook wel errug leuk .

Heeft iemand ervaring met deze auto..?

Ik heb weinig (oftewel... geen) verstand van auto's, dus ik kan ook even geen gerichte vragen bedenken...

Maar het is de bedoeling dat ik ermee naar mijn paard kan rijden, en die staat 65 km bij mijn huis vandaan.
Ik wil dus wel een zuinig autootje.... Lachen. En ik kom er liever ook niet binnen de kortste keren mee langs de weg te staan.

Zou de Seat Marbella een goede keus zijn..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:20

Als je veel kilometers rijdt zou ik voor diesel gaan. Wat duurder in de wegenbelasting, maar dat compenseer je ruimschoots in de brandstof (mits je genoeg km's maakt).

Ik vind de Marbella persoonlijk geen fijne auto, ik vind het allemaal wat klein en iel. Ik voel me ook nooit zo heel veilig in een wat kleinere auto. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Ik zou als ik jou was gewoon eens een proefritje maken.(als je je rijbewijs hebt)

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:26

Omslagpunt voor een dieseluitvoering ligt ongeveer op 22.000 km per jaar, daaronder is benzine goedkoper. Dieseluitvoering zijn zowiezo duurder, dat is nu eenmaal de aanschafwaarde.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:30

Het is zeker niet mijn auto... Volgens mij worden ze ook niet meer geproduceerd, dus kom je vanzelf uit op een oudere auto....

Opel Corsa, Ford Ka, Seat Arosa ed. zijn mi. iets degelijker en ook van het kleinere type...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:34

Boomerang schreef:
Omslagpunt voor een dieseluitvoering ligt ongeveer op 22.000 km per jaar, daaronder is benzine goedkoper. Dieseluitvoering zijn zowiezo duurder, dat is nu eenmaal de aanschafwaarde.


Dat is bij lang niet alle merken het geval hoor.

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:03

Sorane"]
[quote="Boomerang schreef:
Omslagpunt voor een dieseluitvoering ligt ongeveer op 22.000 km per jaar, daaronder is benzine goedkoper. Dieseluitvoering zijn zowiezo duurder, dat is nu eenmaal de aanschafwaarde.


Dat is bij lang niet alle merken het geval hoor.
[/quote]

Hier ben ik het niet mee-eens. De dieseluitvoeringen zijn ook heel vaak veel goedkoper, omdat ze gewoon weg niet meer zo veel gemaakt worden bij seat! En je betaaltd nu eenmaal gewoon voor een auto, maar als je het uitrekent kom je nog steeds per jaar goedkoper uit als je diesel rijd ipv. benzine!

De moeder van een vriendin van mij heeft ook z'n autootje gehad en heeft er jaren lag plezier mee gehad totdat hij in mekaar werd gereden!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:08

ik ben niet weg van die marbella, liever zie ik een wat stevigere kleine auto, in een ongeluk kun je beter niet verzeilt raken met die auto, want de constructie is niet zo denderend
beter kun je gaan voor een degelijkere auto,zoals al genoemd, een ford of volkswagen
gas of diesel is wel aan te raden aangezien je (dagelijks?) 65km of 2x 65 km moet rijden ?
benzine is dan te prijzig IMO
iik zou een auto nemen van een degelijk merk,ik neem aan dat je tweedehands koopt?
als jij een tweedehands van een degelijk merk koopt, dan behoud ie redelijk zijn waarde als je evt toch een keer een grotere auto neemt .

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 16:40

Ik heb niet zoveel geld te besteden, en daarom leek de Marbella mij wel leuk.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL

Zoiets bijvoorbeeld (tja... ik vind roze wel leuk Schijnheilig ).

Niet al te duur (nouja, voor mij duur genoeg Knipoog), niet zoveel kilometers en ook niet zo onwijs oud.

Maar ik kan me indenken dat het met zo'n autootje niet geweldig is om zo'n eind te rijden.

Elke dag naar mijn paard gaan zit er niet in als hij zo ver weg blijft staan (is ook nog niet zeker).
Maar 3/4 keer per week is wel de bedoeling (en dan 65 km heen, en 65 km terug. Voornamelijk snelweg).

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:48

Tindra, precies die kleur hebben wij gehad als Marbella Haha!
Wij hebben 2 Seat Marbellas gehad, nooit problemen ofzo. Leuke kleine autootjes die niet zo duur zijn.
Wij hebben eerst nog een witte gehad, daarna een roze. Nou hebben wij ook niet zo'n grote familie, dus het paste allemaal makkelijk Tong uitsteken
En ze zijn idd niet zo heel duur in aanschaf en belasting. Wat ze verbruiken kwa benzine weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:06

Leuk beginnersautootje, niks mis mee!
Ben zelf met een Fiat Panda begonnen, is precies hetzelfde. Heb dikke lol met dat ding gehad!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:21

Denk aan je veiligheid! Als je zoveel op de snelweg moet rijden, dan zou ik dat niet met zo'n hok doen. Klein beetje comfort is ook wel wat waard.... Ik ben ook weer op zoek naar een autootje, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om zo'n ding te kopen.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:22

Ja, ik vind het ook een leuk 'beginnersautootje'.
Peugeot 205 is ook een aanrader wat mij betreft. Goedkoop in aanschaf en belasting, klein en erg zuinig.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:29

Dat goedkoop in aanschaf van een 205 valt vies tegen. Ik ben op zoek naar zoiets (205, 106 of Corsa), maar met een beetje nette kilometerstand (dus geen 2 ton ofzo) en in goede technische staat zijn die nog best duur! Veel duurder dan een Marbella, Panda of Alto iig.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:33

Mijn moeder heeft jaren een panda gehad, komt op hetzelfde neer. Heb er ook veel in rondgescheurd en hij bracht me waar ik zijn moest maar toen ik zelf een auto ging kopen heb ik wel gezegd er komt geen panda of seat marbella. Vind het zulke kleine blikjes, het rammelt en veilig is het niet. Maar je kan wel weer overal parkeren dus dat is toch een voordeel!
Als je het een leuke auto vindt, waarom niet? Ik vind het in ieder geval niks.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:03

oww wat vind ik dat toch een vreselijk ding. sorry ! ik zou eerder gaan voor een opel corsa of seat arosa (fijn autootje , mn moeder heeft er al een tijd plezier van)!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:11

nou ik ben de trotse eigenaar van een knal rode seat marbella street, en vind hem geweldig, super goedkoop in onderhoud (sukuki trouwens ook) weinig wegenbelasting, vind hem geweldig, een min puntje op de rijksweg is hij niet zo groot en vangt door zijn vierkante bouw veel wind, maar voor de rest SUPER maar dat is iederen persoonlijk.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:34

Om te beginnen zou ik proberen om m'n paard dichter bij huis te stallen, maar goed, die keuze heeft niet iedereen.
Als jij vijf dagen per week naar je paard gaat, dan verspijker je dus 650km per week, is 2500km per maand, 30.000km per jaar (!!) in een Seat hangmat? Nog afgezien van je torenhoge brandstofrekening kun je ook gelijk een abbo nemen bij de giropractor *LOL*
Ik zou voor een kleine Diesel gaan, dat is voor jou veel goedkoper.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:36

Wij hebben een seat marbella ! Hij rijdt prima , tot nu toe nergens problemen mee gehad , en hij rijdt geloof ik ook wel zuinig

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:38

Ik heb nu een cinquecento die zijn ook erg schattig!

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:25

Het ligt er een beetje aan uit welk jaartal je hem koopt de oudere hebben van die verkeerde veringen dat rijd dus niet. Ik heb zelf een suzuki alto die zijn ook superzuinig.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 20:18

ikke schreef:
Om te beginnen zou ik proberen om m'n paard dichter bij huis te stallen, maar goed, die keuze heeft niet iedereen.
Als jij vijf dagen per week naar je paard gaat, dan verspijker je dus 650km per week, is 2500km per maand, 30.000km per jaar (!!) in een Seat hangmat? Nog afgezien van je torenhoge brandstofrekening kun je ook gelijk een abbo nemen bij de giropractor *LOL*
Ik zou voor een kleine Diesel gaan, dat is voor jou veel goedkoper.


Ja, dichter bij huis zou wel leuk zijn. Maar dat is nu even niet mogelijk (hier in de buurt kan ik geen (ijslander)lessen volgen).
Momenteel ga ik er met het openbaar vervoer naartoe, maar dat is een ramp (ruim 2 uur onderweg en dan ben ik er nog niet, want de dichtstbijzijnde bushalte is 4 km bij stal vandaan).
Met de auto is het 45 / 50 minuten.

5 dagen per week er heen zal niet gaan lukken. 3/4 keer hooguit. Maargoed, dat is nog ruim 20.000 km per jaar Scheve mond.

En meer dan 1000 euro kan ik echt niet aan een auto uitgeven....

Dus het wordt óf een klein rot-autootje.... óf helemaal geen auto Haha! (óf de loterij winnen natuurlijk).