Kampbewoners blokkeren A2 in Maastricht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Kampbewoners blokkeren A2 in Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 10:22

Citaat:
MAASTRICHT - Tussen de tachtig en honderd bewoners van woonwagenkamp de Vinkenslag blokkeren woensdagochtend de A2 bij MVV-stadion De Geusselt in Maastricht. Dat meldt de politie.

De kampbewoners hebben huishoudelijk afval en banden op de weg gegooid. Volgens getuigen is de A2 ter plaatse net een kleine vuilnisbelt. Door de blokkade zijn er lange files ontstaan.

De politie onderhandelt op dit moment met de kampbewoners. De Mobiele Eenheid verzamelt zich intussen en komt in afwachting van de resultaten van de onderhandelingen eventueel in actie.

De actievoerders protesteren tegen de controles van Vinkenslag door de gemeente. Die is al een tijd bezig met een grootscheepse operatie om paal en perk te stellen aan allerlei illegale activiteiten op het kamp. De bewoners voelen zich naar eigen zeggen door de gemeente Maastricht "als beesten behandeld en onderdrukt".

De politie heeft inmiddels een omleiding gemaakt bij de afslag Meerssen voor het verkeer vanuit de richting Eindhoven, maar de files zijn aan beide zijden van de Geusselt inmiddels fors aangezwollen. "Het is stikdruk op de weg en bij de Geusselt zit het helemaal vast", aldus een woordvoerder van de politie. Bovendien is het erg mistig. Dat kan volgens de politie tot levensgevaarlijke situaties leiden.


Bron: De Telegraaf

Bah, ik kan me hier zo enorm boos om maken... Stoom uit je oren Ze ontlopen belasting, houden zich met allerhande zaakjes bezig die het daglicht niet kunnen verdragen, en dan vinden ze zich ook nog eens onderdrukt?! Verward Aanpakken en opsluiten die handel...

Moest ik eens doen zeg, mijn huishoudelijk afval ed midden in onze straat deponeren omdat ik vind dat ik te hard moet werken voor te weinig geld... Dan heb ik in no-time de politie op de stoep staan, en echt niet om met me te onderhandelen hoor...

En dat ze dat dan ook zo nodig nog moeten doen terwijl het zicht op sommige plekken minder dan 50 meter is... Ongelofelijk

En waarschijnlijk komen ze hier ook nog mee weg ook...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.



Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 11:01

Ze zijn gestopt... 'Ze stapten in een auto en reden weg. De reden? Ze waren lang genoeg bezig geweest.' Maar ze hebben inmiddels al te kennen gegeven dat "we ons vooral geen zorgen hoeven te maken, want ze komen terug... Op meerdere plaatsen."

Hoop dat ze zich amuseren.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 11:13

Citaat:
Woonwagenbewoners beëindigen blokkade
MAASTRICHT - De groep woonwagenbewoners van Vinkenslag die sinds woensdagochtend vroeg de A2 bij MVV-stadion de Geusselt in Maastricht blokkeerden, hebben hun actie tegen 10.30 uur beëindigd. De actievoerders vertrekken in hun auto onder luid getoeter.


De kampbewoners legden huishoudelijk afval en banden op de weg en droegen spandoeken bij zich met teksten als 'Kampers: wij zijn één familie', 'We leven weer in de jaren '40-'45' en 'Leers we zijn ook mensen, dieren leven in een kooi net als wij'. Ze maakten duidelijk dat de blokkade het begin is van een reeks grote acties die woonwagenbewoners uit het hele land in petto hebben.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... copyright=

De politie greep niet in en onderhandelde met de kampbewoners. De betogers beëindigden hun actie tegen 10.30 uur vrijwillig. Vlak daarna kwamen ongeveer tien busjes van de Mobiele Eenheid naar de plaats van de blokkade om ervoor te zorgen dat bulldozers en vrachtwagens met grijparmen de troep op de weg konden opruimen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... copyright=

Het verkeer ondervond grote hinder van de actie. De politie maakte een omleiding bij de afslag Meerssen voor het verkeer vanuit de richting Eindhoven, maar de files waren aan beide zijden van de Geusselt erg lang. Ook het verkeer in de binnenstad van Maastricht liep vast.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... copyright=

De gemeente Maastricht liet weten geen directe aanleiding te zien voor de blokkade van de snelweg. Een woordvoerder noemde de kritiek van de bewoners onterecht. Maastricht doet volgens hem niets anders dan uitvoeren wat met de kampers is afgesproken en is bezig met de sanering van het kamp. "Wat wij doen is gewoon de reguliere handhaving. We komen niet met verrassingen of nieuwe regels."

De gemeente en bewoners van Vinkenslag liggen al langere tijd met elkaar in de clinch. Maastricht probeert met een grootscheepse operatie paal en perk te stellen aan allerlei illegale activiteiten op het kamp. De bewoners voelen zich naar eigen zeggen "als beesten behandeld en onderdrukt" door de gemeente.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... copyright=

De gemeente en een bewoner van het kamp kruisten vorige week ook al de degens voor de rechter. De bewoner had volgens de gemeente een woonwagen illegaal neergezet op het terrein, waarop de rechter gelastte dat hij de wagen voor 1 mei moet verwijderen.

Vinkenslag moet de komende jaren inkrimpen van 120 naar tachtig wagens. Maastricht wil het kamp omvormen tot een bedrijventerrein. Alleen bewoners die een levensvatbaar bedrijf hebben, kunnen blijven. Het gaat voornamelijk om autohandelaren. De bewoners die moeten vertrekken, krijgen een andere plek in de stad toegewezen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... copyright=

Bron: De Telegraaf

Ik onthoud me even van commentaar... Dit is gewoon echt TE erg voor woorden... Lips are sealed

*edit* De plaatjes zijn niet te linken, ws vanwege het copyright. Heb dus even linkjes geplaatst.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:00

Branca schreef:
Wie ruimt die zooi weer op? Wie betaald dat?
Enne... veel!...moeten die niet werken...


Wat veel vragen in 1 bericht Knipoog

1. De gemeente
2. Wij
3. Nee hoor, staken betekend verlof.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:02

Ik hoop echt dat die gasten bij Roermond wegblijven, kan daar echt niet tegen... Ik denk dan zo heerlijk goed na en flip meteen uit... Lijkt me niet echt ehm... 'veilig'.

Ik vraag me echt af wanneer heel Nederland gaat staken nav dergelijke dingen... Had gehoopt dat het al zou gebeuren toen dat met die belastingen bekend werd, maar helaas...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:23

Desiree"]
[quote="imker schreef:
Het is maar goed dat ik geen burgemeester van Maastricht ben, want dan zou ik er korte metten mee maken.

Shoveltje het kamp op en alles platwalsen daar!! mijn hemel, ik word er gewoon een beetje agressief van... Bloos!

toch zou het goed zijn geweest als jij nu burgemeester van maastricht was.
[/quote]


Helemaal mee eens

Ben het ook eens met Katrien... Het moest eens in Den Haag gebeuren ipv in 'het aanhangsel van Nederland'... Bah! Wens je man overigens maar succes ermee Ach gut

De politie mag niets doen vanwege hogerhand... God, wat is nu belangrijker? Het volk of gezichtsverlies?? En dan vinden ze het nog gek ook dat er geen respect meer is voor de politie?!

Go Balkie! OK dan!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 14:27

Leers maakte er wel al een kanttekening bij... In afwachting van het een of andere gerechtelijke onderzoek starte hij die procedure alvast, er was echter geen sprake van dat die procedure daadwerkelijk doorgezet kan worden...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 16:41

Sonja schreef:
Pffff schade verhalen op het kamp.... Ze zijn nog te laf dat ze daar gewoon normaal belasting durven te innen, laat staan dat ze nu de schade durven te gaan verhalen.... Stelletje schijtlijsters!


Kijk, dat was precies wat ik ook dacht toen ik Leers dat hoorde krijsen... Ze konden mij onder mijn bureau uithalen hoor Nagelbijten / Gniffelen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 16:42

Sonja schreef:
Wij hebben hier ook een kampje en ik ken wel meer kampers, maar die werken tenminste gewoon fatsoenlijk voor hun brood. Zijn trotse mensen, harde werkers. Kunnen die uitvreters uit het zuiden nog een voorbeeld aan nemen!


Nou niet alle Zuiderlingen gaan generaliseren he... Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 07:34

Citaat:
Politie doet inval in Vinkenslag

MAASTRICHT - De politie is donderdagochtend met een aantal leden van de Mobiele Eenheid het woonwagenkamp Vinkenslag bij Maastricht binnengevallen. Dat zegt een woordvoerder van de politie. Er worden volgens de politie bewoners gearresteerd die woensdag betrokken waren bij het protest op de snelweg A2 bij Maastricht.


Er zijn ongeveer 400 agenten bij de actie betrokken. Ook rijden er pantserwagens van de Koninklijke Marechaussee door het kamp. De toegangswegen naar Vinkenslag zijn afgezet.


Mijn eerste gedachte was: Eindelijk gerechtigheid? Maar als ik dan aan de foto's van gisteren denk... Daar stond gewoon het complete kamp op de A2... Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 10:49

Tinus19"]
[quote="www.fok.nl schreef:
Update 09:58
Bij de inval op Vinkenslag zijn in totaal 16 mensen opgepakt en tientallen hennepkwekerijen aangetroffen, waarvan één grootschalige. "Blijkbaar zijn die sinds de vorige inval in mei 2003 weer helemaal opgebouwd," zei de politie vanmorgen op een persconferentie.
[/quote]

Hoorde het ja, schandalig gewoon!! Op die foto's van gisteren stonden echt geen 16 mensen hoor... En tientallen kwekerijen? Waar zijn die arrestaties?

Toch zijn ze wel sneu hoor... Mevrouw op de radio, die vertelde dat haar dochter SPD of SPW of zoiets (*zucht*) gestudeerd heeft en nergens aan de bak komt. Want sja, woonwagenbewoonster he.

De rest van Nederland heeft gewoon werk hoor... VAST!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 11:27

Lis, zie Desiree's opmerking... (en mijn 'VAST'). Die muts stond te briesen dat het allemaal komt omdat haar dochter een kamper is, maar inderdaad zit half Nederland zonder werk... En daar zitten dan ook nog eens veel mensen met universiteits-diploma's tussen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 13:03

Dan zullen er weinig kampen overblijven ben ik bang Lips are sealed

Oeh, er zitten er een paar op het nieuws te krijsen dat ze de kinderen niet naar school kunnen brengen omdat het kamp dichtgegooid is... Haha! Dit is gewoon echt humor... Sorry hoor Lachen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 16:42

Solide schreef:
Op zich heb ik wel respect voor de burgemeester van Maastricht, hij durft tegen hen op te komen en laat het niet zomaar voorbij gaan.


Hij zal wel moeten... Anders kan ie het straks schudden, dan wordt ie gewoonweg niet herkozen...

Het merendeel van de 16 mensen die opgepakt zijn zijn opgepakt ivm de wietteelten, er zijn er maar een paar die vanwege die actie gisteren opgepakt zijn...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 17:24

Dat lintje krijgt ie van mij persoonlijk zodra er echt iets gebeurd en het niet bij roepen blijft...

*edit: Topic krijgt een apart tintje... Ben het met Prima en SP eens -> zeldzaam... Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 20:48

Nog niet, maar vanaf 2006 (meen ik) wel. En dan zal ie vast wel herkozen willen worden...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 22:09

5 volle vrachtwagens ja... En dan maar 13 mensen oppakken? Waar zijn we mee bezig zeg?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 08:48

gijsenkim"]
[quote="floortje01 schreef:
ik vindt dat die gemeente helemaal verkeerd bezig is binnen kort hebben er mensen een mes tussen de ribben steken die mensen gaan over lijken ze moeten het een stuk subtieler aan pakken want idt gaat uit lopen op oorlog


ze hebben het juist te lang subtiel aangepakt, ze hadden vanaf het begin af aan korte metten met deze mensen moeten maken.........
[/quote]

Amen!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 09:23

Huis beveiligd, hij wordt sinds gisterochtend vergezeld door bodyguards en vervoerd in een gepansterde wagen... En de acties gaan door zegt 'ie OK dan!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 22:05

floortje01 schreef:
ja als we zo gaan praten ik heb dat betaald en ik heb dat betaald en wat denk je dan van die zwarte hier in ons land komen binnen houden hun hand op en dank je wel dragen supper durre kleding ik kan het niet betalen die uit keringen komen ook uit mijn zak dus dan betaal ik liever voor mijn eigen volk dan dat schorm wat uit een ander land komt


Dat "schorm" van jou is eerlijker dan de mensen op die kampen... Om nog maar te zwijgen over hoe lekker racistisch deze opmerking is... Triest.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 23:40

Je kunt hier idd discussies aangaan, maar ik denk dat dit topic enigzins de verkeerde kant uitgaat... Het wordt aardig persoonijk (nou ja, aardig..?); terwijl het aanvankelijk om Maastricht gaat...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, IASCrawler, nathe, pony33 en 169 bezoekers