slank, slanker, slankst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

slank, slanker, slankst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 22:01

Dag Bokkertjes Lachen

Jaja, de zomer komt eraan. Ik heb tijdens deze winter een heel speklaagje opgelopen... Helaas, helaas... Hoe lekker die chocolade er nu ook uitziet...
Wat kan ik het beste doen om het een en ander te verliezen? Ik heb al de tip gekregen veel te drinken en dat doe ik nu reeds twee dagen. Ik drink wel zo'n 4 liter op een dag (niet-suikerhoudende drank welteverstaan). Maar zal dit echt resultaat hebben?

Tips zijn steeds welkom...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:02

Gezond eten, veel drinken en meer bewegen.
Dat is ongeveer de toverformule.
Afknapper he? Knipoog
Ik heb ook vaak goede voornemens, maar denk dan meestal: "ach hoeveel dagen loop ik nou eigenlijk in bikini" en loop vervolgens weer richting de koekjeskast Haha!

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 22:09

Cody schreef:
Gezond eten, veel drinken en meer bewegen.
Dat is ongeveer de toverformule.
Afknapper he? Knipoog
Ik heb ook vaak goede voornemens, maar denk dan meestal: "ach hoeveel dagen loop ik nou eigenlijk in bikini" en loop vervolgens weer richting de koekjeskast Haha!


Tong uitsteken Weet ik, dan zeggen ze tegen mij "kweek karakter en blijf van die koekjes af!" (en eten ze vervolgens zelf op)
En elke dag neem ik het me voor natuurlijk om mij te pletter te joggen ofzo Scheve mond

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:20

haha... Ook ik ga in april altijd weer fanatiek beginnen met baantjes trekken en steppen voor de echte dag-en-nacht-bikini-tijd weer aanbreekt Haha!

Jij ook succes met het vermijden van de koekjestrommel OK dan!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:33

Je bent ZEKER niet de enigste! Eigenlijk moet je al vroeger beginnen natuurlijk... maar echt veel zin heb je daar meestal niet in Knipoog
Afgelopen week van maandag tot gisteren, heb ik (bijna) niet gesnoept, ben wel 2 keer wezen Mc 'en wegens uhm.. omstandigheden Schijnheilig tsja buiten de deur eten is nooit zo okay bij mij. Maar ik ben wél een kilo afgevallen! Toch wel weer fijn, dus ik probeer het zo lang mogelijk vol te houden. Wel wil ik zeggen dat ik minder trek in snoep heb nu ook.. nu je het veel minder eet. Al waren de paasdagen wel een beetje eitjes-loos Scheve mond
Succes iedereen!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:50

Ik ben 1,5 kilo afgevallen zonder er ook maar iets voor te doen Haha!
Echt mazzel.
Ik moet er nog 2 eigenlijk, maar vind het niet perse nodig. Zit nu al op mijn laagste gewicht sinds ik volwassen ben.

Tips heb ik wel:
Veel gezond eten, veel drinken en sporten. Zwemmen is erg goed, maar dan wel op tempo he.
De fiets pakken ipv de auto/bus scheelt ook al een stuk.

Ik probeer dit ook steeds te doen, maar heb helaas geen doorzettengsvermogen. Al fiets ik gelukkig wel heel veel.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:52

joggen hielp bij mij niet
water drinken, geen gefrituurde dingen en ongezond vet Tong uitsteken
veel groente, fruit, water

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:53

Ik zit nu net lekker te genieten van een grote friet met lekker veel mayonaise. Hmm, ik ga morgen maar eens hardlopen Haha!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:54

Wel wil ik zeggen dat ik minder trek in snoep heb nu ook.. nu je het veel minder eet. Al waren de paasdagen wel een beetje eitjes-loos

klopt, dat vindt ik ook, hoe minder je snoept, hoe makkelijker het is om er vanaf te blijven.
vreemd eigenlijk he?
heeft iemand hier een verklaring voor?

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:07

Heyhey...

Ik heb voorheen 90 kilo gewogen. Nu zit ik op een gewicht van 67 kilo. De vele kilo's ben ik verloren door geportioneerd te eten (meerdere keren op een dag), veel water te drinken en te sporten.

Je moet niet verwachten dat je binnen een week kilo's verliest... Ik heb er een half jaar tot een jaar over gedaan om op mijn streefgewicht te komen. Bedenk dat het aankomen net zo gevaarlijk kan zijn als afvallen... Te rigoreus is niet goed... alles op zijn tijd...

Hoe vaker je kleine hoeveelheden eet op een dag hoe kleiner je maag word. Op den duur heb je sneller een tevreden gevoel in je maag en verlang je dus ook niet meer naar de chips, koeken etc... Denk er wel aan dat in je eten de nodige vitaminen etc zitten die je lichaam nodig heeft. Bruin brood is niet alleen gezonder, maar vult ook meer dan wit brood. Een appel als tussendoortje, een sapje bij het ontbijt doen als wonderen voor je gezondheid. Water drinken helpt niet alleen je lichaam te reinigen, maar is ook gezond. Het bevat kalk die je botten kunnen gebruiken. Daarbij is het uitzweten van het vocht wat je hebt gedronken ook goed. Van water moet je vaker naar de wc. Dit is ook goed voor de stoelgang. Het sporten moet je meer doen dan je gewend bent. Als je nu al sport zou je een keer extra kunnen gaan sporten in de week. Wat goed is om af te vallen is cardio-training. Lopen, fietsen, roeien, steppen. Ik genoot van steppen, omdat je hele lichaam dan actief is. Zowel onder als bovenlichaam. Met cardio verbrand je een teveel aan vetten, de vetten breek je als het ware af en dat verlies je langzamerhand in gewicht... Aangeraden word een half uur per dag te sporten. Fitness zou ik niet aanraden. Fitness is om de spieren op te bouwen. Je komt wel strakker in je vel te zitten, maar vaak wordt je zwaarder door de opbouw van spieren. Je zou dit eventueel als lichte bijsport kunnen doen om los-hangend-vel te voorkomen...

Je hoort vaak verhalen dat mensen toch weer aankomen... Ik heb er geen last van. Ik ben nu aan mijn persoonlijek dieet gewend en zou niet meer anders willen. Heus eet ik wel gebak met verjaardagen of eens een koek, maar ik vind dat dat ook moet kunnen... Je kunt heus wel eens fast-food eten, zolang het een maaltijd is en geen tussendoortje. Vooral niet te streng voor jezelf zijn, want dan maak je je hetzelf moeilijker dan nodig is... Doe het voor jezelf en niet voor anderen...
Laatst bijgewerkt door Justice op 13-04-04 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:13

wijze woorden

en als je veel drinkt dan heb het gevoel dat je vol zit en heb je dus geen honger.
Als ik honger krijg tussendoor, dan drink ik wat en dan is het honger gevoel weg

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:32

Dé tip: ziek worden....vlíegen de kilo's eraf! of zat je daar niet op te wachten? Knipoog

Wat ik zou proberen is om één keer per week te gaan zwemmen, dat is erg goed voor je conditie, niet blessuregevoelig, en het schijnt erg goed te helpen met afvallen. Bovendien raak je dan extra gemotiveerd om echt in bikini te willen Haha! Succes!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 00:06

idd, nadat ik 2 week echt ziek ben geweest, ben ik 5 kilo kwijt geraakt Haha!
Nu is hetgewoon water drinken, en sie spoentrommel te mijden... hoe moeilijk!!!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 00:17

maar,zijn er echt geen poedertjes,pilletjes of smeeseltjes die wel werken?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 00:18

Ik ben ook bezig. Ben nu door een dieet 9 kilo kwijt en ben nu aan het sporten begonnen, 4x in de week heel intensief fitnessen. Ik wil zoveel mogelijk afvallen binnen de (gezonde) mogelijkheden en vooral mijn conditie verbeteren. Maar ik krijg niet het idee dat je echt heel veel moet afvallen, maar een paar kilootjes ofzo? Volgens mij kan je dat redelijk snel en veilig voor elkaar krijgen. Met een dieet of intensief sporten. Of allebei natuurlijk Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 00:46

Nou ik ben al 1 broekmaat kleiner, en bij mij draait het dus echt alleen om mijn kont en bovenbenen.

Dus dat wordt niet meer snoepen en minder eten zeggen ze dan...maar wat kan je nog meer minderne op smorgens een glas versgeperste sap, smiddags 2 boterhammen en sávonds een prak?

Als ik een echt lijnprogramma ga volgen moet ik verdorie meer gaan eten dan dat ik nu doe Verward

Dus hoe val ik af?
Stressen *LOL*
Met alle drukte van de nieuwe winkel en het heen en weer geren dat daarbij hoort vliegt het er af bij mij, daarbij dat ik nu 5 dagen in de week paardrij, het skaten tussendoor weer oppak, smorgens en sávonds een kwartier aan het steppen ben gaat het wel goed zo.

Meer drinken doe ik ook, maar dan meer om de afvalstoffen uit mijn lichaam te krijgen zodat ik straks in de zomer een gezond stralend huidje heb Knipoog

Je lijkt trouwens straks in ieder geval slanker als je nu alvast gaat zonnebanken, bruin slankt af Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:05

Veel drinken, veel sporten, weinig snoepen. Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:17

carola1 schreef:
maar,zijn er echt geen poedertjes,pilletjes of smeeseltjes die wel werken?


Denk je dat als er poedertjes, pilletjes of smeerseltjes waren die werkten er nog té dikke mensen rondliepen?
Afvallen zal je toch echt moeten doen door gezonder te eten en te sporten... die pilletjes en de hele zooi zijn maar lapmiddeltjes die veel geld kosten en weinig resultaat leveren... En als ze al resultaat geven, is dat direct terug weg als je ermee stopt.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:17

Ik moet eigenlijk ook.... Kilootje of 5 eraf.... Maar met van dat trieste weer heb ik meer behoefte aan knus- op- de- bank- met- een- toostje- film- kijken. Ik merk wel dat ik met weer zoals vandaag veel energieker opsta en meer behoefte heb aan salades, fruit en groenten.

Je kunt overigens die paar extra kilootjes ook makkelijk verliezen door simpelweg aktiever te zijn, dat hoeft niet eens in de sportschool of met streng lijnen. Afgelopen maandag bijvoorbeeld hebben we de tuin gedaan, de douchekabine gesloopt, een uur met de honden over het strand gewandeld, en 's avonds nog even gauw het hele huis gestofzuigd...
Gisteren de hele dag gewerkt en 's avonds een uur intensief paardgereden.
Vandaag weer een hele dag aktief op het werk en vanavond een uur Body Combat.

En als het dan dit weekend korte-broek-weer is, dan krijg ik helemaal weer genoeg doorzettingsvermogen Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:31

Sammm schreef:
Veel drinken, veel sporten, weinig snoepen. Knipoog


Kort maar krachtig!!! Dit helpt!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:55

Sja idd, weinig snoepen, veel drinken en veel sporten.. Ik ben het nu aan het testen of het daadwerkelijk gaat helpen.. Ga over een maand op vakantie, wil toch wel enigsinds strak in bikini op het strand zitten..Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:01

Je moet dat drankje vervangen met WATER. Dat schijnt werkelijk te helpen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:04

Voldoende blijven eten...veel rauwkost. Veel drinken, weinig snoepen en voldoende bewegen (en dan met name andere sporten dan die je normaal zou doen) Dus als je dagelijks paardrijd, ga je daar niet meer van afvallen. Als je een rondje op de fiets maakt terwijl je dat normaal niet doet, val je weer wel af.

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:37

Zoals iedereen al zegt: veel water drinken, krijg je een vol gevoel van. En wat ook helpt FIETSEN! Ik fiets nu zo ongeveer een maand naar mijn werk (10 km) en ik weet niet of ik afval, maar ik zit wel strakker in mijn vel!!!

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:42

tja veel energie vretende dingen doen en veel drinken.... ( wel een goede cooling down doen anders loop je een paar dagen met spierpijn dan komt er nog niks van.. Knipoog