Mensen met hersenbeschadiging

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:21

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen meid. Kinderen zouden dit niet moeten meemaken. Je staat er zo machteloos tegenover maar het enige dat je kunt doen is hopen en bidden dat het ze beter zal gaan.

Wel goed dat hij begeleid gaat worden. Dat lijkt me best een goede stap. Waarom is hij zo mager?

knuffel van mij

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 11:31

Waarom hij mager is, is ons niet helemaal duidelijk Scheve mond

Vandaag sta ik weer met beide benen op de grond.
Ik was even vergeten dat mn zus ook niet een van de makkelijkste is en dat ze egoistische trekjes heeft.

Ineens was haar schoonfamilie belangrijker, terwijl die schoonfamilie haar constand de grond in trapt.

Ik heb dus mijn handen er van los getrokken.
Voor mn nichtjes blijf ik er zijn. Maar mn zus zoekt het verder maar uit.
Want dat het voor mij en mn moeder ook niet simpel is snapt ze geloof ik niet.

Ik heb mn ''werk'' gedaan en nu is het weer tijd voor mezelf en anderen Lachen


Lieve bokkers en in het speciaal Fasel,

Ontzettend bedankt voor jullie steun ! OK dan!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:36

Hey da's lief maar niet nodig hoor. Blij dat je wat steun hebt kunnen vinden.

En je zus? Die draait wel bij denk ik. Ik vermoed dat ze een beetje excuses zoekt om hem beter voor te doen dan hij is. Maar dat is moeilijk te zeggen zo op afstand natuurlijk.

Liefs FAsel

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 12:07

Mn zus wil altijd goed doen, maar doet het bewonderingswaardig altijd voor de verkeerde personen.
Dat ze het niet voor iedereen goed kan doen snapt ze niet. En aangezien ze het voor die schoonfamilie nooit goed doet, doet ze extra haar best voor hun.
Hoe gek het ook klinkt.

Wij zijn nu helemaal uit the picture. Dat mijn moeder en ik ons helemaal 200% voor haar en de kinderen hebben ingezet en daardoor ook onze limiet hebben bereikt, wil ze niet zien.
Dat heeft ons best een knauw gegeven.

Maar goed... dit was onze reallife soap Knipoog
We gaan weer verder !



En jullie bedanken was zeker wel nodig

Groetjes
Janneke

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:19

Sterkte meid........... aan het einde van de rit hangen de prijzen...... geloof daar maar in

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:25

Je kan het ook anders bekijken. Bij jullie hoeft ze niet bang te zijn voor erkenning, het feit of ze het wel of niet goed doet. Dat vertrouwen heeft ze in jullie. Bij haar schoonfamilie moet ze constant op haar hoede zijn en haar best blijven doen. Jullie nemen haar gewoon zoals ze is. Alleen moet zij nog gaan inzien dat het geen zin heeft zich anders voor te doen dan ze is. En al helemaal niet voor anderen.

Daarmee wil ik haar niet goedpraten want dat het jullie kwetst kan ik me heel goed voorstellen. Maar wellicht gaat ze dat nog snel in zien Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:27

Of het valt idd onder de noemer "Stank voor dank"

Dat jullie nu helemaal uit de picture zijn vind ik echt niet normaal. Het is toch normaal zo dat je als dochter naar je eigen familie trekt? In ieder geval sterkte ermee. En misschien is het maar beter zo.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:28

En idd, wat Fasel zegt: ze heeft een naam hoog te houden bij de schoonfamilie...kan heel veel verklaren hoor!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 17:23

Citaat:
Alleen moet zij nog gaan inzien dat het geen zin heeft zich anders voor te doen dan ze is. En al helemaal niet voor anderen.


Ze is 42, ik neem toch aan dat ze dat nu onderhand wel zou moeten weten ? Helaas is ze altijd al zo geweest.
Zeker tegen mn moeder ( van mij weet ze dat ze er niet zonder ruzie vanaf komt ).


Inmiddels hebben we het een beetje uitgepraat. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat het ons allemaal ook raakt en dat we niet zitten te wachten op uitbranders van haar.
Begreep ze wel en ''blabla''.
Ik snap dat het voor haar moeilijk is enz. Maar ik ben even moe van het begripvol zijn.
Dat komt wel weer goed Knipoog

Citaat:
Sterkte meid........... aan het einde van de rit hangen de prijzen...... geloof daar maar in


Dank je wel voor deze uitspraak Lachen


Het was/is ook niet dat ik ''dank je wel'' wil horen van haar kant hoor.
Maar om te horen '' mijn leven is voorbij '' is wel wat vervelend.
Zeker omdat ze nog 2 geweldige dochters heeft Scheve mond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:56

Fijn dat jullie er iig even over hebben kunnen praten. Heb je er ook een beetje goed gevoel aan over gehouden?

Sterkte Ach gut