Help, m'n konijn ging gisteravond dood maar leeft weer....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Help, m'n konijn ging gisteravond dood maar leeft weer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 13:31

Tja, het klinkt een beetje raar, en dat is het ook. Maar gisteravond lag Poesie (m'n konijntje) heel raar in z'n hok en reageerde niet meer op me. Ze ademde nog wel, maar daar was alles ook mee gezegd.
Dick heeft haar lekker in het hooi gelegd, want ze lag in een ongemakkelijk hoekje. Ze bewoog af en toe een beetje schokkerig, en even later lag ze op haar rug met de achterpoten stijf. Ik dacht dat ze dood was. Ze reageerde ook niet meer toen ik haar vachtje aaide, en bewoog ook haar snuitje niet meer. Het had dus geen zin meer om naar een dierenarts te gaan, want ze was dood. Dachten we.....

Tot onze grote verbazing sprong ze even later op, hupte naar haar voerbak en knolletje witlof, en ging zich eens lekker vol zitten vreten. Toen ik stomverbaasd naar haar hok liep, kwam ze er weer gewoon gezellig uit hangen om geaaid te worden, zoals ze altijd doet.....

Vanmorgen dus met angst en beven de trap af, kijken hoe het met haar gaat.... Springlevend en vrolijk als altijd...

Ik ben dolblij dat ze nog leeft hoor, daar niet van, maar wat is er nou in vredesnaam gebeurd gisteren????
Er was hier iemand met verstand van konijnen, maar wie was dat ook al weer??????



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 17:19

Ze is gelukkig weer echt springlevend; ze viel net nog stevig aan op een grote wortel die ik uit Milena's mond gespaard had voor haar *LOL*
Ik bel morgen toch voor de zekerheid de VA maar....
Epilepsie is een mogelijkheid, maar dan zou ze toch langer liggen te stuiptrekken?
Winterslaap daar doen konijnen niet aan volgens mij.
En gedroomd? Hmmm, met z'n tweeen dan denk ik, want Dick was er ook bij...

We hebben al een paar keer bij haar zitten knuffen vandaag, en ze kijkt gewoon levendig uit haar koppie...
Zou het konijnenhumor zijn, omdat ik haar laatst zat te plagen dat het bijna Kerst was Verward Soort wraakneming op mijn flauwe vetmestgrappen als ze eten kreeg......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 22:33

Als je het daar eens zou willen vragen, graag! Ik heb op www.konijnen.nl gekeken bij de FAQ maar kwam daar niets tegen.....
Ik ga morgen toch maar even de DA bellen. Ik zit idd ook bij de kliniek waar Soede werkt, dus ik zal even naar hem vragen morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 10:54

*LOL* Zou 't dat zijn? Een Flappie traumaatje??? Hahaha, misschien is hij er achtergekomen dat we inderdaad een fietsenschuurtje hebben }>

Nog even voor degene die iets zei over hypnotiseren: je dierenarts heeft je er prachtig in laten lopen, want je kunt elk (ja, elk ) konijn stil op z'n rug laten liggen.
Je legt 'm op z'n rug, een hand aan z'n oren en 1 hand aan z'n staart, en dan laat je 'm rustig liggen. Staartje loslaten, en je andere hand rustig over z'n oren laten glijden. Elk konijn blijft dan rustig liggen. De show wordt natuurlijk spectaculairder als je je konijn aankijkt en wat geheimzinnige dingen fluistert.
Maar hij blijft gewoon liggen omdat 'ie gedesorienteerd is. Supersimpel gezegd: in z'n kop staat geen procedure wat je moet doen als je op je rug terecht komt. Dus blijft 'ie maar gewoon liggen, want hij weet stomweg niet meer wat 'ie moet doen.
Ze komen ook pas overeind als ze per ongeluk uit evenwicht raken, doordat hun gewicht meer naar 1 kant zakt. En dan springen ze ineens op hun pootjes, want als ze op hun zij liggen weten ze wel hoe ze verder moeten!
Jouw dierenarts is dus gewoon een grapjas, die jou er eens lekker tussen genomen heeft *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Amazonbot, Besje, brennie85, daanbrego, Facebook, GoogleAdsense, jufjuf, Laj1, Lanoca, Lau07, littletash, Vaiqua, Wenta, YandexBot en 185 bezoekers