cavia laten dekken of niet??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

laten dekken?

ja
7 (14%)
nee
43 (86%)

Totaal aantal stemmen: 50


Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:10

Ik zou het niet doen... Er zijn al zoveel cavia's! Laat fokken aan de fokkers over, vaak komen de 'amateurnesten' terecht bij dierenwinkels, broodfokkers of als slangenvoer.
Asielen zitten propvol met ongewenste cavia's, laat mensen er daar maar eentje halen als ze een cavia willen.
Je moet geen nestje nemen als je er niet zeker van bent dat je ze allemaal kwijt kunt.

:D



Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 00:58

stef schreef:
als je wilt fokken moet ze zowiezo niet ouder zijn dan een jaar als ze nog nooit een nestje heeft gehad, anders kan ze erg veel problemen met de bevalling krijgen.
MarianneR, ik fok ook cavia's en ik verkoop ook aan dierenwinkels. Zie daar het probleem niet van in eigenlijk......

Dierenwinkels willen alleen jonge schattige beestjes. Zodra ze te groot zijn moeten ze weg, want dan verkopen ze niet meer. En vaak gaan ze dan weg als slangenvoer. Zegt niet dat dat altijd zo is, maar bij heel veel dierenwinkels gebeurt dit wel.
Lijkt mij niet echt het ultieme fokdoel zeg maar...

:D

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:58

stef"]
[quote="MarianneR"][quote="stef schreef:
als je wilt fokken moet ze zowiezo niet ouder zijn dan een jaar als ze nog nooit een nestje heeft gehad, anders kan ze erg veel problemen met de bevalling krijgen.
MarianneR, ik fok ook cavia's en ik verkoop ook aan dierenwinkels. Zie daar het probleem niet van in eigenlijk......

Dierenwinkels willen alleen jonge schattige beestjes. Zodra ze te groot zijn moeten ze weg, want dan verkopen ze niet meer. En vaak gaan ze dan weg als slangenvoer. Zegt niet dat dat altijd zo is, maar bij heel veel dierenwinkels gebeurt dit wel.
Lijkt mij niet echt het ultieme fokdoel zeg maar...
[/quote]

Hmmz, heb ik weinig last van eerlijk gezegd.
En daarbij, ok, ik vind het idee ook luguber van slangevoer, en ik vind een slang al helemaal geen huisdier, maar een slang moet toch ook eten?
[/quote]

Dat is een andere discussie. Tuurlijk moet een slang ook eten, logisch. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat je cavia's fokt, en er niet mee zit als er een deel van je fokprodukten in de slang belandt. Waar doe je het dan voor vraag ik me af. Maar goed, ik ga niet verder in discussie. Heb helemaal niks tegen caviafokkers hoor, maar dit is mijn mening.

:D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Afanaisa91, Amazonbot, Donderwolk55, Eliana, Eliine, flintstones, GrapeshotBot, haffiefreak, jadeken, Lalladidoo, MDWStables, RenskeFrea, XxMariellexX en 222 bezoekers