Waarom anderen iets opleggen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Waarom anderen iets opleggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 00:37

Nav een topic van Lenn over rechts-extremisten met een aantal links naar sites en fora: ik heb wat dingen zitten lezen en er blijft voor mij toch altijd één vraag bovenaanstaan: waarom willen alle groeperingen nou per sé *hun* ideeën aan iedereen opleggen?

Dit vraag ik me af bij allerlei ideeën en groeperingen, van de neonazi's tot gewoon sommige wetten. Neem bijvoorbeeld het homohuwelijk in America waar nu zo'n ophef over is: waarom zou je er in vredesnaam tégen zijn dat het wettelijk toegestaan wordt? Als jij vindt dat homosexualiteit tegen-natuurlijk is, dan mag jij dat toch nog steeds vinden? Niemand dwingt *jou* om homofiel te worden en/of met iemand van hetzelfde geslacht te trouwen? Waarom is er dan zo'n probleem? Mijns inziens hebben diegene die ertegen zijn daar zelf niet zo'n groot belang bij..(maar er zal waarschijnlijk wel iets zijn wat ik niet zie)

Ik heb dus net op zo'n 'white-nationalist'-site gekeken en daar werd o.a. de vraag gesteld waarom je het blanke ras superieur zou moeten vinden terwijl het merendeel van de blanken het hier niet mee eens is... Als antwoord kwam er dat wat het merendeel denkt niet altijd goed is en dat je de massa niet zomaar moet volgen.... Waarom willen ze dan toch van alles laten verbieden terwijl ze *zelf* zeggen dat iedereen voor zichzelf moet denken en dus niet de massa volgen... Again: als *jij* vindt dat je niet gemengd moet daten, dan doe *jij* dat toch lekker niet? Wat is er mis mee als iemand anders voor zichzelf bedenkt dat hij/zij dat wél wil? Of mag je alleen maar voor jezelf denken als je dan voor jezelf hetzelfde bedenkt als die mensen daar?

Conclusie: ik begrijp echt totaal niets van zulke denkbeelden en raak ondertussen echt gigantisch gefrustreerd over hoe ongelofelijk intolerant mensen zijn....Waarom is het toch zo moeilijk om andere mensen met rust te laten zonder ze van alles op te willen leggen??? en dit kan je jammer genoeg betrekken op vrijwel alles...

Ik begrijp dat dit nogal een beladen onderwerp is maar zou erg graag iedereen's ideeën/denkbeelden willen horen om mijn blik weer te verherderen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, Ashleytjuhh, Benzz, girlyggirl, Koekie73, Lestria, manonutjuh, mokkaboon, Plus_en_Min, redbutton, Roosch, Taartje en 216 bezoekers