Ik ga ontslag nemen.......

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 16:00

Munji schreef:
In mijn contract staat dat ik mijn leasecontract moet overnemen. Dus die auto gaat in ieder geval mee. Of ik moet het leasecontract afkopen, maar ik heb net een huis gekocht en heb dus niet zoveel liquide middelen meer achter de hand.



Sommige bepalingen in arbeidsovereenkomsten zijn leuk bedacht door werkgevers die zich denken in te dekken en werknemers het onmogelijk trachten te maken te vertrekken, maar dergelijke bepalingen zijn in de praktijk niet altijd uitvoerbaar. Denk daarbij aan bepalingen als "aan het einde van het boekjaar vervallen niet opgenomen vakantiedagen", non-concurrentiebedingen die van tafel worden geveegd bij de rechtbank etc.

Ik zou in jouw geval komende week eens advies inwinnen bij een advocaat, om te kijken of deze afkoopbepaling in jouw specifieke situatie wel stand houdt. Mogelijk kun je laten inbrengen dat jouw arbeidsmarktmobiliteit op een onredelijke wijze wordt beperkt, zo niet onmogelijk wordt gemaakt, terwijl je misschien die auto moest hebben voor de uitoefening van je functie ( en je anders misschien een Peugeot 106 had gekocht, of in ieder geval een voordeliger barrel), en je tenminste van mening verschilt over de hoogte van het afkoopbedrag.... je werkt er vanaf maart, misschien heb je een jaarcontract? Ook weer een mogelijk "breekijzer" om de afkoopregeling van tafel of verlaagd te krijgen. Paar ideetjes, maar laat de beoordeling van je min.-max. kansen aan je advocaat over.

Succes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, swatch, YandexBot en 27 bezoekers