wie heeft ooit een gebroken rib gehad?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

wie heeft ooit een gebroken rib gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 15:41

de reden dat ik dit vraag is,omdat mijn man zondag bij het helpen op de manege zijn rib heeft gebroken(hij was iets zwaars aan het sjouwen,verloor zijn evenwicht en viel met zijn gewicht op een ploeg,zijn dikke jas was zijn redding,anders was hij gespiesd geweest),hij ligt nu plat en kan bijna niets,maar zaterdag heeft hij weer les,hij had er zo'n zin in. Verdrietig
het virus heeft hem gegrepen,hij heeft nu 5 lessen gehad,want hij wil over een tijd op ons paard.
nu zegt de een dat hij zaterdag wel weer beter zal zijn,en anderen dat het nog wel even zal duren voordat hij kan rijden.
wie heeft dit ooit gehad,en wanneer kon je weer rijden??
mijn man is nu 42 dus bij een ouder iemand duurt het mischien wat langer.
groetjes karin

Powertje

Berichten: 19
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Oost-vl (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:55

hé, ik denk niet dat het zaterdag al zal lukken als die rib echt gebroken is. Ik heb een keer een barst erin gehad (in de hindernis gekatapulteerd) en dat heeft toch drie weken geduurd.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:02

ik denk dat het zaterdag nog veeeel te pijnlijk is. Ik heb hem wel gekneusd gehad en dat was na een maand nog zeer pijnlijk

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 16:04

sommiggen zeggen dat kneuzen langer duurt dan gebroken Verward
maar daar ken ik mij niks bij voorstellen.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 18:00

mijn vader heeft al vaak ribben gebroken gehad vaak duurde de pijn toch zeker wel 2 weken
en daarna is het nog enorm lang erg gevoelig en bij een verkeerde beweging of een onverwachte beweging of iets dat er tegen aan komt deed het nog zeer vaak duurde het wel een 2 maand voordat het helemaal over was ...
en ik zou er toch rustig aan mee doen hoor want anders duurt het veel te lang voordat het heelt en kan het nog meer pijn gaan veroorzaken ...
zaterdag rijden red hij in ieder geval niet !!

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:12

ik ben een keer dmv een salto gelanceerd. gevolg--> gekneusde ribben ensleutelbeen. Nou mijn ribben, ik kon niet eens lachen,laat staan lichtrijden...Ik geloof dat ik zon 2 weken last heb gehad

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:17

Van mijn rechterkant zijn ooit eens wat ribben gebroken........ en nu breken ze heel makkelijk. Werd vorig jaar geplet en knak voelde ze gaan....... maar omdat breken minder pijn doet dan kneuzen heb je er maar een maand of 3 last van Haha! Haha! De linkerkant heb ik ooit gekneusd en daar heb ik dik een half jaar last van gehad

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:32

ik heb er ooit 3 tegelijk gebroken... Scheve mond
ik kon 2 MAAND niet rijden.. Verdrietig

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:40

Gebroken heb ik ze nooit gehad. Gekneust wel.
Gekneust schijnt erger te zijn en ondanks dat ik het verschil nooit gevoelt heb kan ik me daar in vinden. Na 2,5 jaar heb ik er nog steeds vaak last van!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:42

VMR -> AM Lachen

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:44

Zelf denk ik dat hij nog niet zal kunnen rijden hoor, dit is op zo'n gemene plek.. daar kan hij echt wel een paar maanden zoet mee zijn voordat hij echt weer aan rijden toekomt... wens hem maar beterschappies Ach gut

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:47

Gekneusde ribben zijn veel pijnlijker dan gebroken, maar vaak is het een combinatie.
Je kan met een gekneusde rib wel proberen iets te doen maar je houdt vanzelf wel op omdat het te pijnlijk is.
Wat betreft een gebroken rib, zolang de breuk niet herstelt is, kalm aan doen, zeker 2 weken. Beterschap aan je man. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:42

Ik heb het een keer gehad. Maar 6 weken komt eerst hoor. Het doet ZOOOO pijn. Het is een gewone botbreuk en daar staat standaard al 6 weken voor. Maar omdat je dit niet kan vastzetten duurt het zelfs nog iets langer.
Ik zou als ik hem was zo rustig mogelijk doen en minimaal 6 weken wachten. En hoe dan ook eerst een arts laten controleren.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:17

Ik heb het vorig jaar gehad. Een paard vond het nodig om over me heen te rennen.
Het is niet allen erg pijnlijk, maar het kan ook gevaarlijk zijn. Ik mocht een hele tijd echt helemaal niets doen. Er bestaat namelijk een kans dat de gebroken rib dan in je longen prikt. Ik heb soms het idee dat ik er nu nog soms last van heb als ik teveel gedaan heb. Het blijft een zwak punt.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 07:41

dankjewel voor alle verhalen,meer mag natuurlijk. OK dan!
de dokter zei dat als hij er veel last van blijft houden ze hem aan 1 kant kunnen intapen.
mischien als het na het weekend nog niet zo goed gaat dat een optie is,kan je je eigen wel niet douchen(getver).
we zien wel het is nu al 6 dagen geleden gebeurd,en als hij pijnstillers slikt gaat het wel,maar hij doet dus niet veel meer als liggen ,en zitten.
we wachten maar af.
he bah nou had het paardenvirus hem eindelijk gegrepen,nou kan ie niet rijden..........maar hij voelt zelf wel wanneer het wel kan.
groetjes karin