Vaag, die NHS ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Vaag, die NHS ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-01 20:02

Voor iedereen die zijn startkaart en factuur ook al ontvangen heeft:
wat voor bedrag moet je nou betalen?

Gezien de afgelopen jaren begrijp ik best dat het om guldens gaat, maar in deze tijd vind ik het wel ongelooflijk dom van de NHS dat ze geen valuta neerzetten.

Stel dat je het bedrag na 1 januari overmaakt, dan gaat de bank volgens mij wel uit van Euro's.
En dan wordt je startkaart ineens wel erg duur!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 20:03

guldens kijk maar op de acseptgiro die eraan vast zit 119 gld en 00 cent staat daar (zo uit mijn hoofd hoor)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-01 20:11

Op de factuur staat echt niets, de acceptgiro heb ik niet zo goed bekeken eerlijk gezegd!
Wij maken altijd via Internet over dus dan let je niet zo goed op de acceptgiro.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

rekening nhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 22:49

Ik kreeg ook een vage rekening met een bedrag van 9,91 (EEG lidmaatschap R.V. 2002), ik ga ervan uit dat het guldens zijn.......
Alleen snap ik er niks van dat ik zelf die rekening krijg. Bij ons ging dat altijd via de vereniging, dus alle leden op een verzamellijst????????????!!!!!!!

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 00:43

Fitzroy schreef:
Op de factuur staat echt niets, de acceptgiro heb ik niet zo goed bekeken eerlijk gezegd!
Wij maken altijd via Internet over dus dan let je niet zo goed op de acceptgiro.


Op de acceptgiro staat inderdaad "gld" vermeld. De factuur zelf is inderdaad niet correct. Bij telebankieren heb je nog steeds de mogelijkheid zelf de valuta aan te geven. Ik vraag me ook af of dat per 1/1 a.s. automatisch in de software wordt aangepast, ik merk het wel. In ieder geval heeft de NHS dan misschien tijdelijk een extra gevulde kas Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 01:58

het is KNHS btw,

maar fabienne,
is het geen rekening voor startcoupons die zijn toch 21 gulden, dacht ik tenminste, ik ben zo'n tut die nooit kijkt maar gelijk een krabbel zet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 02:45

De acceptgiro's worden nooit meer op tijd verwerkt, volgens mij kun je nog het beste omrekenen en dan betalen in euro's.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 10:57

maar hebben jullie dan ook dat het bedrag voor het abonnement er 2 keer opstaat?
bij mj dus wel! vind ik toch lichtelijk overdreven!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:25

Dat had ik afgelopen jaar id Tender!

Ik had een neiuw paard waar ik ook een startkaart voor wilde en toen hebben ze er gelijk nog maar een P&S abbonementje bijgedaan.

Na een telefoontje werd het geld netjes terug gestort maar ik bleef wel het hele jaar 2 P&S-en krijgen...

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:45

dank je Suzanne!
tja, na de kerstvakantie zal ik er eens achteraan bellen, dat ik echt wel genoeg heb aan 1 P&S, mar dat ik dan ook liever maar 1 keer betaal *LOL* . ben er niet zo bang voor, zal wel goedkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 17:58

En telefoontje naar de bank leerde mij dat gedurende de maand januari 2002 alle acceptgiro's die in guldens zijn niet als euro's worden opgevat. De betaling wordt gewoon gedaan en je ziet het bedrag terug in euro's op je afschrift.
Je kunt dus tot eind januari gewoon gulden acceptgiro's versturen.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 19:10

Een handigheidje misschien: De blauwe accept giro is voor betaling in guldens, de gele accept giro's zijn voor betalingen in Euro's. Kijk dus even welke kleur de acceptgiro heeft. Knipoog