Ik ben ook aan de beurt, overspannen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:20

diana schreef:
heeft de dokter dat geconstateerd??
anders vind ik niet dat je het recht hebt om dat te zeggen,want echte overspannenheid is echt heel erg(3 van mijn familie leden hebben/hadden het).
moeten altijd medicijnen en therapien volgen.
anders praat je over een burnout zit nogal verschil tussen(geloof mij)
is het wel echt zo,beterschap dan maar weet hoe vervelend het is.


Een burnout is een verwaarloosde overspannenheid. Dus nog een graadje erger.
En als je overspannen bent hoef je niet altijd aan de medicijnen, therapien zijn niet altijd nodig.
En ik weet jammer genoeg waar ik over praat, ben net weer zo'n klein beetje uit het diepste dal. Medicijnen krijg je mij dus echt niet aan, dat helpt de oorzaak niet wegnemen. Ben wel vaste klant bij het maatschappelijk werk en volg een sportprogramma via de bedrijfsarts. En werk 75% (ben aanwezig) op het moment.

Heel vervelend dat je ermee zit Diana, luister nu ook echt goed naar je eigen lichaam. Ik weet hoe moeilijk het is en niet alles doen wat je wil, je moet keuzes maken, 1 ding tegelijk nu. Alles met de handrem erop. Valt niet mee maar anders wordt het steeds slechter. En daar ben ik ook ervaringsdeskundige in, ben nogal eigewijs aangelegd...

Sprakeloos


Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:24

Diana_Mabel"]
[quote="Scum schreef:

Ik ben eigenlijk van plan om morgen weer te gaan werken want werken vind ik leuk maar ik weet niet of ik het vol houdt. Het is moelijk om er mee om te gaan en het een plekje te geven. Vooral ook omdat ik geen koorts heb en andere ziekt verschijnselen behalve dan in mijn hoofd Tong uitsteken voel ik me enrom schuldig om thuis te blijven...


Mij is ook aangeraden wel door te werken omdat je van thuiszitten vaak alleen maar somberder wordt. Ga werken en kijk hoe lang je het volhoudt zonder moe te worden. Ga dan naar huis en hou je daar ook aan, dan heb je ook nog wat aan de tijd die je thuis bent, anders ben je alleen maar aan het werken, dat is ook niet de bedoeling. Bij mij ligt de grens ongeveer bij twee uur 's middags, dan ga ik dus naar huis.
Sterkte!

Sprakeloos


Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:17

Scum schreef:
Euh, Esther... ik schreef dat niet! Haha! Knipoog


Tsja ontoerekeningsvatbaar, concentratieproblemen, hoofdpijn enz. door overspannenheid. Knipoog

Diana_mabel:
Dat afkikken van stress dan klopt. Je kunt het vergelijken met een elastiek dat lang tot de uiterste stand is uitgerekt, die krijg je niet meer soepel naar zijn oorspronkelijke lengte terug. Dat kost tijd, dus afkikken. Je vegetatieve zenuwstelsel is uit balans, die moet weer terug.
De theorie is niet zo moeilijk hoor! Nu de praktische uitvoering nog.

Sprakeloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, AhrefsBot, BETUWE, Chantalla, Charlottemv, DDD3, Dennenboom, Inney, Kabayo, Lalladidoo, Leukertje, maaikemuis, mvdende, MyrtheJ, Remembrance, Roosch, Selina, Stybba, Swift, Theseus en 180 bezoekers