Het sneeuwt!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat vinden jullie van sneeuw

koud
6 (100%)

Totaal aantal stemmen: 6



Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 02:23

Ik kom net terug van de kerstviering op de stal. Het heeft hier vanaf gisteren avond gesneeuwd als een dolle (ik weet niet of jullie op de tv over de chaos hier bij ons gezien hebben Verward ) en er ligt nu zo´n 30 cm sneeuw Pling . We hebben met 7 paarden een nacht rit door een sprookjesachtig bos gemaakt Kwijl , zo Cool , giganties!!!!!! Alle paarden hadden klokjes om en mijn Dikke had zelfs zo´n band om, die meestal koets-paarden om hebben. We zijn naar het huis van mijn bijrijdster gereden, vanaf de bosrand, moet je dan nog een straat door en dan ben je er. Haar man had Glühwein warm gemaakt (lekker Knipoog ) en toen weer naar huis. Doordat de klokjes zo leuk bimmelde, keken een heleboel mensen naar buiten Lachen !
Eigenlijk wilde we morgen naar Ned. rijden, maar door de grote sneeuwvallen en de daarbij komende verkeerschaos, gaan we pas maandag, kan ik morgen lekker nog een keer!
Doordat Beer en Dikke ´s winters geen ijzers hebben, hebben we ook geen problemen met het stollen van de sneeuw onder de hoeven. Ik vind sneeuw uitermate cool!!!! en mijn wens voor kerst is dus al uitgekomen Kwijl ! (ik wilde voor de kerst een nacht-rit in de sneeuw maken).
Ik wens jullie allemaal een vrolijk kerstfeest Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 04:24

Jullie jammeren allemaal dat je niet buiten kan rijden met je paardje als het gesneeuwd heeft Verward . Hoezo niet, vanwege het stollen ?? Als je paard geen ijzers heeft, is het helemaal geen probleem. Met ijzers heb je een paar mogelijkheden: of je laat er ´s winters per definitie "grips" mee inzetten, dan heb je ook geen probleem als het gaat sneeuwen of je moet de smid eens vragen, er zijn hier een bepaald soort grips, die er uit zien als een stuk ijzer met tuinslang eromheen en die kan je zelf makkelijk tussen de ijzers klemmen. Het pratische van deze dingen is natuurlijk dat je ze aanschaft en alleen gebruikt als je ze nodig hebt; een groot voordeel is dan ook, dat je ze meerdere winters kan gebruiken. Koop je die dingen bijv. nu en je hebt ze dit jaar niet nodig, gebruik je ze gewoon de volgende jaren weer!
Voor nu kan je proberen om de hoefzool goed met hoef-vet in te vetten, bij sommige gaat het goed, bij andere helpt dit helemaal niet Scheve mond\ . Gewoon naast je paard wandelen is ook al leuk in de sneeuw (blijf je iig warmer dan dat je erop zit Lachen ) en je ziet eerder of de sneeuw erg in de hoeven gestolt is en of je evtl. even de hoef moet uitkrabben.
Wens jullie veel plezier, rijden in de sneeuw is super leuk!!!!
Als iemand wil weten hoe die dingen heten, mail maar even, dan zoek ik het wel uit!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britta31, GoogleAdsense, hagelslag, IASCrawler, janneke_S, kimmetje26, lenaa_tje, Marion_, Patriesje, prugelpiet, r0bijn, Roosch, Vuri en 127 bezoekers