wat kiezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

wat kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 18:45

wij moeten dus over een paar weken een definitieve profielkeuze doen. nu heb ik het luxe probleem dat ik alle bij de profielen die ik kan doen (N&G en N&T) allebei aankan en ze ook nog allebei leuk vind. Voor mijn cijfers hoef ik het niet te laten, dat zeggen mijn leraren ook. De exacte vakken zijn goed genoeg. Cijfers nu:
Wiskunde: 7.6
Natuurkunde: 8.3
Scheikunde: 7.5
en biologie: 8.1
het is wel zo dat ik na het vwo geneeskunde wil gaan doen. dat kan ook met N&G, dus dan zou ik mezelf een hoop extra werk besparen. maar ik vind het ook heel erg leuk om nog dieper in te gaan op wiskunde, natuurkunde en scheikunde. biologielessen krijg ik niet als ik N&T neem, ik zal biologie dan zelf moeten doen. maar dat is geen probleem, nu let ik ook nooit op en toch loop ik altijd voor en haal hoge cijfers. voor mijn vriendinnen hoef ik het ook niet te laten. mijn beste vriendin gaat er alvast maar vanuit dat ze vwo4 moet overdoen of naar havo4 gaat volgend jaar. ik heb nog wel wat 'vriendinnen' in de klas, maar daar kan ik best zonder Tong uitsteken mijn beste vrienden zijn allemaal een jaar ouder. ook is N&T een echt jongensprofiel, ik kom dus echt met allemaal jongens in de klas. daar zie ik wel een beetje tegenop. bij allebei de profielen zie ik evenveel voor- als nadelen. heb binnenkort een gesprek met de decaan, want zelf kom ik er echt niet uit denk k

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:56

Ik heb zelf nooit met profielen om moeten gaan, maar zoals ik het nu begrijp is N&T moeilijker ( gaat meer op de stof in) dan N&G.

Als ik jou was zou ik toch voor N&T kiezen en bio erbij, je zegt zelf al dat je het niet om je cijfers moet laten. Ik denk dat je meer aan dit profiel hebt omdat je dieper op de stof in gaat en toch een voordeel hebt bij je vervolgstudie in vergelijking met andere studenten die N&G hebben gekozen.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:56

Is meer een vraagje voor op Algemeen daarom zet ik dit topic daar even neer Lachen

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:02

ja ik denk ook dat ik dan voor N&T zou kiezen met bio.. trouwens biologie blijft niet zo makkelijk als in de 1e 2e en 3e hoor, het wordt wel ingewikkeld, kstond ook altijd een 8. en nou net een 6, mja tis wel een voldoende Lachen
maar je heb toch wel een decaan die misschien beter advies kan geven? die je beetje kent?

[edit]ik zie dat je dat al gaat doen Clown[/edit]

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:40

N&T zou ik doen! Hoe meer bagage in je rugzakje voor later, hoe beter! Vooral als je het ook wel aan kunt!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:17

Er staat op JH een topic van djangogirl als ik het goed heb, zelfde verhaal, met een hoop tips/op- en aanmerkingen... Wellicht is het verstandig om dat even te lezen...

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 10:35

ik denk dat het toch N&T met bio wordt. vind het leuk en kan het ook, dus waarom niet doen eigenlijk?

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:58

Ik word misselijk van jou carmen Boos!
Kunnen we niet ruilen van puntjes ?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:09

Ik zou gewoon N&T met biologie doen. Dan heb je eigenlijk 2 profielen. Als het dan toch niet lukt, ga je gewoon verder met n&g

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:12

Ik zeg ook N&T met Bio, twee profielen is alleen maar handig, ik heb enkel N&G gedaan met economie, omdat ik verder niet zo slim was... Is altijd mooi meegenomen, en zeker met die goede cijfers Lachen