hond---veel te veel aandacht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

hond---veel te veel aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 19:28

ik moet dus voor 2 weken op de hond van de buren passen.
er is een regeling.ik ga met de hond wandelen (en spelen enzo.) en de achterburen geven hem eten.
het probleem is : de achterburen hebben een dochtertje, en dat meent dat ze heel de dag, uren aan een stuk, met de hond mag wandelen, spelen.
hij is nu al van 4 uur weg, ze is net terug.
nu is het voor mij een raadsel.moet ik met hem gaan wandelen?
je kunt zeggen , ja natuurlijk, hoe meer aandacht hoe liever.
maar hij moet natuurlijk leren, dat hij niet altijd bij iemand kan zijn.
en hij zal ook snel moe zijn.
maar vanaf het moment dat hij alleen is, blijft hij aan een stuk door janken, en hij stopt niet.

moet ik misschien een briefje ophangen ofzo?
ik heb nogal een grote liefde voor deze hond Schijnheilig en wil daarom graag veel met hem gaan wandelen, en spelen enzo.(maar omdat de dochter er dus altijd mee weg is, denk ik dat het te veel voor hem is, en kan ik maar Wéér niet gaan wandelen)

ik hoop dat jullie misschien iets weten waar ik wat aan heb.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:37

hun even duidelijk maken wat de afspraak was, denk ik...
iig dat zou ik zelf doen!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:22

Of eerst met de ouders van het achterbuurmeisje praten, zodat hun het kunnen vertellen...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:34

wat elke al zegt, even met de ouders praten. Meisje mag gerust met t hondje spelen (al heb ik er zo mijn bedenkingen bij als t een nog jong meisje betreft) maar de afspraak was dat jij met m zou lopen, dus daar hebben ze zich aan te houden.

Verder, is het een jonge hond? Een vriendin zei me namelijk laatst dat het helemaal niet goed zou zijn voor een jonge hond om al heel ver te lopen. Ik weet niet in hoeverre dit klopt, mssn weten anderen dat, maar als dit wel het geval is, heb je een mooi argument! (buiten het feit dat t gewoon de afspraak was)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:36

Als het eene erg jonge hond is nog, moet hij niet oververmoeid raken... Als het een volwassen hond is kan het absoluut geen kwaad dat er een paar uur met hem bezig wordt gegaan.

Verder klink je een beetje jaloers, en lijkt het alsof je niet de hond het beste gunt...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:40

Kan het buurmeisje niet met jou mee als jij gaat wandelen? Of vind je dat vervelend? Zij geeft waarschijnlijk ook veel om de hond?

jacky11
Berichten: 223
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Almere stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:56

je moet nee zeggen want 4 uur is wel erg lang
ik zelf heb 10 heders en 1 jack russel
een uurtje is voldoende

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:12

Ik zou denk ik heel blij zijn als mijn hond langer uit huis kwam dan alleen maar een wandelingetje en wat voer..
En het ligt er ook heel erg aan wat ze in die 4 uur doet kijk als ze dan een mega wandeling maakt van 4 uur met intensief spelen.. Ja dan is het veel.
Maar als zij gewoon ergens naar een bos wandelt ofzo en daar lekker gaat zitten en die hond ze gang laat gaan is het natuurlijk heerlijk voor die hond.. (er zijn ook zoveel honden die mee gaan naar stal of de hele dag los over een terrein mogen lopen dat is toch ook niet zielig en dan ben zijn ze er ook zo een paar uur uit)
Denk niet dat mensen hier je kunnen vertellen of het goed of slecht is..
Zou in ieder geval met de achterburen over leggen..

En ben het ook met Chubby eens dat je wel een beetje jaloers klinkt..

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:33

Roxxie schreef:
En ben het ook met Chubby eens dat je wel een beetje jaloers klinkt..


misschien is het eerder teleurgesteld dan jaloers?
Volgens mij had ze zich er erg op verheugd om met de hond te wandelen tijdens de afwezigheid van de baas.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:47

Hoe oud is de hond?

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 15:32

een half jaar.
ik had mij er idd erg op verheeugd, ik bedoel , ik ben echt gek op deze hond!
en nu ik de kans krijg om er veel mee bezig te zijn, vind ik het jammer dat ik hem dan laat lopen.
ik ben in 4dagen er 2 keer mee weggeweest, (9 keer gaan kijken of hij er was)maar het meisje was er altijd mee weg.
maar jaloers? eigenlijk gewoon teleurgesteld.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:42

Het is voor zo'n jonge hond echt niet goed om er zo lang mee te lopen of spelen!!

Reken maar op 5 minuten per maand leeftijd. Maakt dus voor deze hond maximaal 30 minuten per keer intensiever bezighouden...

Misschien kun je afspreken dat zij hem bijvoorbeeld 's middags een halfuurtje bezig houden en jij later op de dag?

Kan me voorstellen dat je wat teleurgesteld bent hoor... Jaloers was misschien niet het goede woord...

Snap trouwens niet helemaal dat iemand een hond van 6 maanden alleen thuis laat. Kon de hond niet logeren bij iemand, of naar het pension?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:47

Half jaar, 6 maanden dus.
En als je de per maand 5 minuten-regel aanhoudt, betekent dat je nu per wandeling ongeveer 30 minuten (half uur dus) mag wandelen.
Langer dan een uur is dus al te lang, laat staan 4 uur.

Hoe oud is dat meisje dan?

Ik zou gewoon naar die mensen toegaan en zeggen dat je met de eigenaars van de hond had afgesproken dat jij de hond zou uitlaten en zij zouden voeren.
Waarom niet jij voeren en uitlaten beide of hun voeren en uitlaten beide?
Is toch veel makkelijker?
Dan kom je dus ook niet in zo'n soort situatie terecht.
Maargoed, dat is dus niet zo en dan is het wel zo netjes om je aan de afspraken te houden of in overleg te veranderen.

Jaloers denk ik ook niet, maar eerder teleurgesteld, je had je erop verheugd om met die hond te gaan spelen en uit te laten en nu kan dat dus niet meer, omdat dat andere meisje die hond steeds meeneemt en ook nog eens heel lang, en als jij dan ook nog eens zou gaan, het misschien wel een te zware belasting voor die hond wordt.

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 16:12

het meisje had schrik van de hond dus hadden ze gezegt: wij zullen eten geven, als iemand anders er mee gaat wandelen
en van het een komt het ander.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:35

nou das ook niet eerlijk,
snap heel goed dat je teleur gesteld bent,niet alleen om de hind zijnde,maar ook gewoon dat die menzsen niet hun afspraken nakomen.
ik zal eens even tege hun vertellen dat het slecht is voor een jonge hond zulke lange wandelingen,en dat er een andere afspraak gemaakt was..
succes !

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:02

NOu lekker van dat kind Scheve mond ten eerste is het niet goed om een hond die niet gewend is veel te lopen in 1 keer 3 uur mee te gaan wandelen. Ten 2e vind ik het raar dat die ouders er niet wat van zeggen. en ten 3e zou ik haar gewoon zeggen: jullie geven hem eten en de rest doe ik..
veel succes Lachen en je bent een mazzelkont dat je dat met die hond mag doen Haha!