Kurt Cobain 10 jaar dood...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Kurt Cobain 10 jaar dood...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 22:21

Heeft iemand er nog bij stil gestaan? Ik heb vandaag extra lang staan kijken naar de megagrote Kurt Cobain poster die op m'n kamer hangt...

Even iets anders: in het boek 'Het Aanzien van 1994' staat dat hij op 8 april 1994 zelfmoord heeft gepleegd... vandaag is het de vijfde, en voor zover ik weet was het ook 5 april 1994... vaag!!

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:27

Ja idd een beetje raar maar ach.....
Ik heb er wel even aan gedacht iig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:27

Eh...wie was Kurt Cobain, of stel ik nu een hele domme vraag? Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:28

dat was de zanger van nirvana. oud drummer dave grohl is nu frontman van de foo fighters (misschien ken je die wel)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:29

Nope. Maar goed dat zegt niets, ben nooit een fan van Nirvana geweest, dus heb het ook allemaal niet zo gevolgd.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:58

tja, 10 jaar geleden.
snel gaat dat he.
Ik was ook een echte fan. Helaas heeft het niet zo lang mogen duren....
Goeie muziek!!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:00

Ja ik heb er vandaag ook even bij stilgestaan. Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien over de rockmuziek en hoe dat is ontstaan. Kurt heeft ervoor gezorgt dat het begrip "rockmuziek" een hele nieuwe wending is gegeven. Nirvana is en blijft gewoon geweldig, misschien mede daardoor wel.

Mijn favo lied van Nirvana is trouwens: Smells Like Teen Spirit OK dan!
Wat is jullie favo lied van Nirvana??

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:45

Ik vind bijna alle nummers wel leuk...
lekker meeblérbaar Knipoog
Ik vind de CD "Unplugged in New York" (buiten Nevermind) super, dat sfeertje op die cd, heerlijk.

Had er eigenlijk niet echt bij stilgestaan dat het vandaag 10 jaar geleden is... Bloos

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:47

Eerlijk gezegd doet het me niks.
Hij zong leuk en hij heeft zelfmoord gepleegd. So what?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:48

Tja...

Ik vind het jammer dat hij niet vrolijker heeft mogen leven, maar Nirvana blijft nu wel altijd Nirvana....

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:49

Billy schreef:
Eerlijk gezegd doet het me niks.
Hij zong leuk en hij heeft zelfmoord gepleegd. So what?

Zoiets heb ik ook. Zelfmoord is altijd tragisch, maar hij is echt niet bijzonderder dan iemand anders die hetzelfde heeft gedaan, snap al die ophef niet.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:09

Ellende schreef:
Tja...

Ik vind het jammer dat hij niet vrolijker heeft mogen leven, maar Nirvana blijft nu wel altijd Nirvana....



en waarschijnlijk was hij er met de jaren toch niet veel mooier op geworden Knipoog

achja ik heb dat hele gedoe met die zelfmoord enzo toen allemaal nog niet echt meegekregen "dat was nog van voor mijn tijd" Schijnheilig

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:24

pniekepnak schreef:
Even iets anders: in het boek 'Het Aanzien van 1994' staat dat hij op 8 april 1994 zelfmoord heeft gepleegd... vandaag is het de vijfde, en voor zover ik weet was het ook 5 april 1994... vaag!!


Bloos Vergeten, terwijl ik de muziek van Nirvana (ook de cd's naast Nevermind) erg vaak heb geluisterd en nog regelmatig draai.
Hij heeft inderdaad op 5 april zelfmoord gepleegd, maar ik pas op 8 april gevonden. Tenminste, dat heb ik vorige week op de radio gehoord Lachen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:42

jammer alleen dat Kurt zoveel verdovende middelen in zijn bloed had dat hij eingelijk helemaal niet in staat was om uberhaupt de trekker over te kunnen halen
en dat hij nadat hij zichzelf door zijn kop heeft geschoten nog even de vingerafdrukken van het geweer heeft afgepoetst

de tijd gaat snel idd,
maar ja, niets aan te doen

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:42

tsja muziek geschiedenis he. Ik heb vandaag op mtv naar die kurt cobain special gekeken. raar he hoe iemand door een zelfmoord een legende is geworden. Als ie nog had geleefd hadden mensen nu waarchijnlijk heel anders tegen nirvana aangekeken. Meer net zo als tegen guns 'n roses en zo. maar ja hij was gewoon niet gelukkig met al dat succes. Eigenlijk heel tragisch hoe iemand zo kapot kan gaan aan succes.
Maar toch goede muziek die ze gemaakt hebben vooral lithium is een kei goede plaat en natuurlijk smells like teen spirit

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 01:47

Ik heb vandaag ook nog even aan hem gedacht en op Studio Brussel naar een special over hem geluisterd. Ik heb ook ooit de datum van 8 april gelezen, maar misschien is dat de dag waarop ze hem vonden, en was hij toen al 3 dagen dood?

Anyway, God hebbe zijn ziel, jammer dat altijd de beste muzikanten zo vroeg moeten sterven... (zie een Lennon, een Hendrickx, een Buckley)

Trouwens, dat moord-verhaal, daar geloof ik geen reet van Haha!

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:13

Idra schreef:
Trouwens, dat moord-verhaal, daar geloof ik geen reet van Haha!


Ik ben daar zelf niet zo zeker van. Er zijn in mijn ogen teveel onduidelijkheden. In ieder geval teveel vragen.
Zie b.v. http://www.cobaincase.com/
Nu is het altijd de vraag kloppen deze gegevens wel? Dat is altijd lastig te beantwoorden, maar sommige van die gegevens komen uit politie rapporten.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:53

Ik vind het echt jammer dat hij zo negatief tegen het leven keek en er niet meer tegen kon. Scheve mond
Dan kon hij nog meer mooie muziek maken. Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:31

Tja ik heb er niet zo veel mee. Luisterde wel eens naar zijn muziek maar verder ook niet.
Naar dat moord verhaal was ik ook wel nieuwsgierig, er was toch laatst ook iets van op tv??

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:35

Ja ze vonden hem op 8 april, was mijn cadeautje voor mijn 21e verjaardag! Word je wakker hoor je op de radio dat je favoriete zanger er niet meer is :-/. Misschien ga ik vanavond mijn Kurt Cobain video band weer eens bekijken. Vind het zielig voor zijn dochtertje, als zelf je dochtertje (was toen nog niet eens 1) je niet de levenskracht geeft om door te gaan dan is het echt slech met je gesteld.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 11:56

Ik geloof ook niet heel veel van het moord-verhaal, maar goed, daar zullen we nooit achter komen vrees ik. Ik heb inmiddels wel begrepen dat ie zich inderdaad op 5 april heeft opgesloten en dat ie op 8 april is gevonden. Dus wanneer het nou gebeurd is...

Mijn favoriete plaat is trouwens Lithium, maar natuurlijk vind ik alle nummers super, was in eerste instantie altijd fan van Come As You Are en Smells Like Teen Spirit...

Ik vind het in ieder geval supertriest, er is een geweldige band verloren gegaan door zijn dood...

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:00

Kurt was echt wel lekker ding!! Tong uitsteken

Vond Nirvana ook altijd wel cool! Eigenlijk alle nummers wel, maar het drugsgebruik droop er beetje vanaf.

Of het moord was kom je nooit achter. Heb gister bij De 10 nog iets over m gezien.