De tekenkoorts is nu ook in Nederland!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:29

Miep schreef:
Dus allemaal de honden stronghold geven ipv frontline ed.



Ik kan het morgen even nakijken, maar volgens mij werkt stronghold niet tegen teken!
Frontline zeker te weten wel! Is nu ook geregistreerd tegen teken bij katten! Babesiose kan namelijk ook overgedragen worden op katten!



Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:28

Miep schreef:
tranced: nogmaals frontline helpt WEL tegen teken maar NIET tegen parasieten.
En de tekenkoorts word veroorzaakt door een parasiet.
Dus als bescherming heeft frontline voor de tekenkoorts geen zin.


Voor de tekenkoorts mischien niet. Maar als een teek niet kan vast gaan zitten op je dier, kan de parasiet ook niet in je dier terechtkomen. Dus: tekenpreventie, dus: bv frontline gebruiken!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:37

Miep"]
[quote="Riëtte"][quote="Miep schreef:
tranced: nogmaals frontline helpt WEL tegen teken maar NIET tegen parasieten.
En de tekenkoorts word veroorzaakt door een parasiet.
Dus als bescherming heeft frontline voor de tekenkoorts geen zin.


Voor de tekenkoorts mischien niet. Maar als een teek niet kan vast gaan zitten op je dier, kan de parasiet ook niet in je dier terechtkomen. Dus: tekenpreventie, dus: bv frontline gebruiken!
[/quote]

En als je hond de teek op eet ( en dat komt vaker'voor dan je denkt ) dan zit de parasiet wel in het lichaam.
[/quote]

Voordat zo'n opgegeten teek iets kan uitrichten is ie allang onschadelijk gemaakt door de zuren in de maag! Net als de parasieten!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:42

De beste therapie (ik heb met onze artsen overlegd! en dit vertellen we dus ook onze klanten!) blijft tekenbestrijding. Dus frontline of een tekenband (stronghold werkt NIET tegen teken) of evt een enting (Pirodog)(alleen bij honden).

Het complete verhaal is trouwens hetvolgende: Die parasieten die nu een aantal honden hebben gedood komen nog niet in Nederland voor (niet in Nederlandse teken). Wel in warmere gebieden. Mensen die honden meenemen daar heen, en onvoldoende aan tekenbestrijding doen (teken zitten op de hond) kunnen de teken mee naar nederland nemen zodat ze hier alsnog andere honden kunnen besmetten.....

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:47

Joyce: katten worden van teken niet echt mager. Dan zou ik toch eerder aan wormen denken. Volgens mij (ik weet het niet 100% zeker) is die ziekte: Piroplasmose, alleen gevaarlijk voor honden.
Belangrijkste symptomen zijn trouwens (volgens mij zijn ze al eerder genoemd) plotselinge koortsaanvallen en gewrichtsklachten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anoukjuuuhh, Callisto04, DDD3, Es_ther, Jara, Karlijn_dv, katinker, Lijsken, Mo_86, Roosch, Sica, SteffiiY, Tango1979, Valerie93 en 182 bezoekers