zelfde producten-ander merk=andere prijs?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

zelfde producten-ander merk=andere prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 20:21

hoi,
ik hoor wel eens om me heen dat
er fabrieken zijn die bijv. vla maken, eerst vullen ze er verpakkingen van a-merken mee en daarna verpakkingen van het huismerk met dezelfde vla. (ik hoorde dit van een fabrikant die AH en Campina? vla verpakte.)

Ook hoor ik wel eens dat kieffer en stubben ook b-merken hebben. Bijna hetzelfde product maar met schoonheidsfoutjes of onder een b-merk en dan veel goedkoper.

wie weet er meer voorbeelden?


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 20:28

lis schreef:
Mijn ex werkt in een diervoeder fabriek. Daar maken ze voer voor heel veel supermarkten, dus die eigen 'merken' zijn sowieso allemaal hetzelfde.
Ze krijgen ook weleens opdracht van een bekend kattenvoermerk, als deze de drukte niet aan kan. Zoiets bedoel je?


ja idd
met merknamen erbij graag Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 20:29

ik heb het ook wel eens met huismerk spaghettisaus. van poeiz-huismerk, lidl en in het kerstpakket, allemaal dezelfde pot met een ander etiket.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 20:37

haha met je schaduwaccount dan Knipoog
nee hoor, ik kan me jouw "positie"voorstellen :p

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 20:39

germie schreef:
Rivel verlaat de Union fabriek via de achterdeur

Evenals Locomotief/Simplex de b-merken van Gazelle zijn.


zijn die b-merken dan precies hetzelfde als de a-merken of wel met goedkopere onderdelen


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 20:47

kijk dit vind ik dus intressant Lachen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 18:34

Dorée schreef:
Er worden hier best veel producten neergezet, die echt niet hetzelfde zijn. Kunnen ze wel uit dezelfde fabriek komen, maar de salades van de Aldi en de AH bijv. zijn echt niet hetzelfde. Die van de Ap zijn veel lekkerder, dus betaal je ook voor die betere kwaliteit. (of naja beter, over smaak valt niet te twisten, IK vind ze lekkerder Haha!)
Ik denk dat veel dingen wel in dezelfde fabriek gemaakt worden, maar toch net een andere samenstelling hebben, want als alles hetzelfde was, waarom zou je dan toch nog het commerciele 'merk' kopen?


en zou het niet zo zijn dat je het pak er lekkerder uit ziet staan en omdat de ah beter bekend staat. ze kunnen je raar bedonderen hoor, je bent door een kleurtje of merkje erg snel beïnvloed.
maar ja t'is natuurlijk wel banketstaaf als je daar achter komt.

ook hadden ze een keer een proef gedaan, dat ze frisdranken kleurloos hadden gemaakt, toen konden veel mensen niet meer proeven wat het was.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 18:28

ik vind het juist wel leuk om te horen wat "hetzelfde"is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, _JTM, Azhari, Besje, Condor, Elin_, Firebug, Hannerups, Hjartje, kimberly1995, Polarize, smiley, TessaxQuincy, Tessiej, wiifke, Wispeltuur, xColorCross en 185 bezoekers