Abces...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Abces...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 08:56

Hoi,

lekker onderwerp, maar ach...

Ik heb voor de zoveelste keer een abces in mijn lies. Heel vervelend; zitten, lopen, paardrijden, ondergoed dragen; alles doet pijn...

Volgens mijn huisarts kan het om "verschillende redenen" ontstaan Verward En volgens hem moet zo'n abces eerst rijp zijn dan pas kun je 'm openmaken en dan pas is het dus over... Duurt ruim een week... Verdrietig

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Of kent wel de medische oorzaken? Tips om er eerder vanaf te zijn en vooral natuurlijk tips om te voorkomen?

Thanks alvast....

suuzjuh

Berichten: 77
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:08

wat is een abcus

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:38

Vaak is het iets wat komt door hormonen, althans is mij verteld hoor Lachen
Dat ze knap pijnlijk en vervelend zijn kan ik over meepraten want eens in de zoveel tijd mag ik er ook van genieten Haha!
Misschien een kleine tip, een vochtig nat washandje wil het proces nog wel eens versnellen, dat maakt het wat weker maar omdat het op zo'n vervelende plek zit is het niet handig
Toch verder rustig afwachten tot ze 'zover' zijn, niet aan prutsen want dat doet alleen maar meer pijn en duurt het langer.
En idd. lekker praatje zo 'smorgens Haha! maar er zijn vast meer mensen die hier ook last van hebben Ach gut

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:45

Als zo`n abces open gemaakt kan worden is het echt niet gelijk over.Het duurd wel een poosje eer dat de ontseking over is.Je zit dan met een gat waar van alles uit stroomt en soms krijg je een anti-biotica kuurtje.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:38

Ik heb er ook vaak last van. Vertel mij wat over abcessen. JAK!

Een abces kan ontstaan door verschillende oorzaken. Het is een ontsteking aan je lympfklieren. Op plekken als de lies en oksel zitten heel veel lympfklieren. Je lympfklieren dragen er aan bij om te lichaam te reiningen. Bij veel rotzooi in de lichaam vallen je lympfklieren die troep aan. Soms is het teveel en ontstaat er een ontsteking. Dit uit zich in een bobbel die pijnlijk groter groeit en waar een ontzettende hoeveeleid stinkende pus in ontstaat. Van Binnen word de huid op de plek geweekt. Hierdoor ontstaat een dunne plek in het weefsel waardoor het abces uiteindelijk vanzelf zal knappen...

Ook kan het komen van scheren. Scheren moet je met de haarrichting mee doen. Die het tegen de haarrichting in dan irriteer je het haarzakje. Ook ontstaat hierbij de kans dat je vuil in het haarzakje zal achterlaten. Je lympfklieren vechten dat vuil weer aan met soms het gevolg dat er een abces zal ontstaan.... Het is de echt een don't om tegen de haarrichting in te scheren!

Voorkomen is altijd nog beter dan genezen... Maar hoe zoiets te voorkomen? Ik gebruik meestal een gaasje met trekzalf op het abces. Dit weekt de huid van buitenaf ook mee. Net zoasl het gaasje met een oplossing van gekookt water met zout. Dit plak je vast op de plek met daarvoor bestemd tape. Regelmatig verschonen. Ook neemt het gaasje wat erover heen ligt de pijnlijke druk weg van de onderbroek. Verder moet je er eigenlijk niet teveel aanzitten. Een abces heeft zijn eigen rijpingsproces en die moet je niet onderbreken door er aan te gaan zitten tiebelen...

SUCCES!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:48

idd trekzalf erop smeren

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 11:48

Haai..

thanks allemaal voor jullie info...!

Citaat:
Misschien een kleine tip, een vochtig nat washandje wil het proces nog wel eens versnellen


Tsja, lijkt me best lastig om de hele dag met een nat washandje in m'n broek rond te lopen Haha! Heb de vorige keer betadinezalf gekregen van de dokter, kun je dat ook gebruiken als een abces nog niet rijp is?

Citaat:
Als zo`n abces open gemaakt kan worden is het echt niet gelijk over


Nee, I know... maar de ergste druk/ pijn is er dan wel vanaf...

Citaat:
Scheren moet je met de haarrichting mee doen


Ik scheer wel m'n bikini-lijn, maar dit is toch echt op een andere plek Knipoog

Ik las idd. op gezondheidsplein (ff gezocht met google) dat een reinigingskuur (inwendig) goed zou zijn. Varkensvlees zou ook meehelpen bij het veroorzaken. En een tekort aan vitamine A...

Toch maar eens gaan bekijken die dingetjes hierboven, want ik las ook op de fora daar dat abcessen vaak terugkomen en soms zelfs verwijderd moeten worden middels een operatie?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:03

ons hele gezin had ze vroeger, kan je een ding zeggen; knijp er NOOIT in dan komt het in je bloed en komen ze steeds vaker terug en...ze zijn erg besmettelijk dus hygienisch ermee aan de slag gaan.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:35

Idd proberen de huid wat weker te maken zodat ie openknapt. Op een andere plek zou ik aanraden om het in de Biotex groen te houden... Mischien dat je nu in bad kan gaan?

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:40

Ja als er 1 er ervaring mee heeft ben ik het wel....ik heb hier ook extreem veel last van, maar ik heb het vooral in mijn oksels. Ik moet helaas zeggen dat er niets aan te doen is, maar om het sneller rijp te laten worden moet je idd in bad of een warm washandje erop doen. Ik ben bijna helemaal uitbehandeld woensdag 16 juni word ik eraan geopereerd, wat trouwens maar zelfden voorkomt dus je hoeft niet bang te worden dat je nu ook onder het mes moet.

Suc6!

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:39

Als ik dit topic lees heb ik toch ff een vraagje, sorry als ik offtopic ga hoor, maar wat moet ik me bij zo'n abces voorstellen? zijn dat gewoon kleine bultjes zoals een puistje bijvoorbeeld? of is het een stuk groter? Dat vroeg ik me af toen ik dit allemaal las, hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat ik het vraag.....
Het klinkt in ieder geval niet echt prettig en ik hoop voor je dat het snel weg is chubby! Ach gut

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:40

Zelf heb ik hier geen last van , maar ik vind het heel vervelend voor je en hoop dat je er snel vanaf bent

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:54

Het doet je denken aan een puist.... Ook die heeft een rijpingsproces en bevat pus. Bij een abces mag je vaak alleen denken aan iets dat groter is en pijnlijker dan een puist. Het grootste abces wat ik heb gehad was in de vorm van een kippenei... Om maar even te vergelijken....

liefs

Basvandoren
Berichten: 34
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:15

mocht je hulp willen, ik wil je liezen wel vertroetelen....Knipoog
Nee, even serieus, heel vervelend. Maar volgens mij moet het met trekzalf het snelste gaan

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:32

Auw...douchen met unicura of sebametzeep, werkt desinfecterend. Nu te laat, maar als je bult weg is, daar gewoon mee wassen en hopelijk heb je er geen last meer van..Succes

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 09:14

Heb nu de volgende behandeling voor mezelf: varkensvlees geschrapt (byebye speklapjes Verdrietig ), extra vitaminen (*slik*), 2x daags betadine... Hopen dat het helpt...

Een bad heb ik (nog) niet tot mijn beschikking, helaas... Maar gelukkig wel een lief vriendje wat mijn liezen voor me vertroeteld, dus helaas voor jou Bas... Tong uitsteken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:36

mijn broer had ook al die voedingsmiddelen geschrapt, de arts zei dat het niet door voeding kon komen, maar hij bleef er veel last van houden.
maar hij dronk veel melk, en toen hij eens een week alleen maar op junkfood leefde, was het ineens over......
melk was dus de boosdoener (dat ging over hele dikke puisten, ook wel soort van kippe-eieren, maar ik weet niet op het abcessen waren)

Connie

Berichten: 1828
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Abces...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:03

Zo dan, jij haalt even een tien jaar oud topic naar boven.. :wow:

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Abces...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:08

dat vind ik een prestatie :')

*temt*

Nickeltje

Berichten: 28238
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Abces...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:15

Post waarmee een tien jaar oud topic omhoog gehaald is, is verwijderd.
Hier een slotje.