oeps mijn ratten...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 06:27

MarianneR schreef:
Ik weet wel dat het moeilijk is om ze weer kwijt te raken. (Ik neem aan dat je geen 20 ratjes wilt houden?). Wij hadden hamsters die maar door bleven fokken. Erg schattig al dat kleine grut maar op een gegeven moment werd ik er echt gek van. Elke keer dacht ik dat ik ze goed had gescheiden en dan liep mams weer met een dikke buik.... Van de 16 jongen zijn er 12 naar particulieren gegaan (gratis), de andere 4 zijn naar de dierenwinkel gebracht.

Succes ermee. Let ook goed op met het scheiden van mannetjes en vrouwtjes. Doe dit op tijd, die beesten zijn hardstikke vroeg rijp en voor je het weet is mams zwanger van zoon en zus zwanger van broer en ga zo maar door.

Oei, hamsters horen helemáál niet samen! Scheve mond


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:57

Roborovski hamsters zijn idd de enigste hamsters die soortgenoten tolereren (en dan nog gaat het soms mis op den duur).

Ook Rusjes kunnen absoluut niet samen!

Knipoog


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 07:05

Zonnebloem schreef:
Als ze geboren zijn mag je er een uitzoeken hoor als je er een mag hebben.
het zijn idd heerlijke knuffelbeesten.
Zou niet meer zonder ze kunnen.

Ik denk dat je een klein foutje maakt. Knipoog Eén uitzoeken? Ratten zijn zeer solitaire dieren en moeten in groepsverband gehouden worden, dus minimaal per twee.

Erkende fokkers doen hun ratten zelfs niet eens per één weg, behalve als ze er zeker van zijn dat er thuis al een rattenvriendje zit te wachten. Knipoog

Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb dat ze al een ratje heeft Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie