Gelovigen respecteren, en andersom dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:09

Dominee heet zon man op het podium Haha!
Ik heb een collega die zeer zwaar gelovig is. Hij respecteerd mijn mening ook niet, maar ik moet wel met van alles rekening houden met zijn geloof.
Gewoon niet mee in discussie gaan is het slimste advies wat ik jouw kan geven


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:17

flair"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
ja de mensen die niet in hem geloven gaan lekker bakken in de hel. lekker goed argument om mensen te laten geloven. voorwaardelijke liefde heet dat.



Ik zeg altijd maar, lekker warm toch? (aangezien ik het altijd koud heb)
[/quote]
Het gaat wel om wederzijds respect he. Kan me wel voorstellen dat zoiets niet echt goed land bij hun

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:22

Vind het toch een flinke hap hoor!
Ookal respecteren ze jouw niet, jij kan hun nog wel respecteren


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:34

Dus omdat een ander jouw niet respecteerd moet je hatelijke opmerkingen terug gaan maken. Ik zou gewoon weglopen er er om lachen, laat ze toch lekker. je veranderd ze toch niet.
Wees de verstandigste Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:37

Llewella schreef:
Het rare vind ik dat het geloof toch juist om respect draait?
Liefde voor je medemens en respect?

Vertellen dat je een slecht mens bent omdat je niet gelooft in wat de ander gelooft vind ik niet echt getuige van liefde of respect voor je medemens.

Laat mensen in hun waarde, uiteindelijk vind een ieder zijn eigen weg wel, dat is aan ieder een eigen keuze en die dient gerespecteerd te worden.

(Overigens ik ben semi-gelovig, geloof in alles of niets, iig zoek daarin mijn eigen weg, maar ben vooral voor het geloof in jezelf)

Ja en als iedereen er nou zo overdacht, dan was de wereld een stuk minder haatdragend geweest. Ik vind overigns dat je helemaal gelijk hebt!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:39

Nee homo's tolereren ze niet, een vrouw mag niet werken als ze getrouwd is (ja die zijn er echt!), maar ondertussen vreten ze wel bioindustrie dieren, terwijl er ook in de bijbel staat dat je goed voor de schepping moet zorgen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:43

LuvdaTossa"]
[quote="marina schreef:
Nee homo's tolereren ze niet, een vrouw mag niet werken als ze getrouwd is (ja die zijn er echt!), maar ondertussen vreten ze wel bioindustrie dieren, terwijl er ook in de bijbel staat dat je goed voor de schepping moet zorgen


Mmmm jij bent God niet, dus jij hebt daarover ook niet te oordelen! Ik geloof niet dat homo's naar de hel gaan! Zelfs moordenaars gaan naar de hemel (lees de kruisiging)!
[/quote]
Als hun beweren dat hun zo bijbel vast zijn, en trachten alles zo goed mogelijk na te leven, moeten ze dat ook wel daadwerkelijk doen, dus niet alleen de dingen die in hun straatje passen.
Volgens mij oordeel ik ook nergens over hoor, je hoort mij niet zeggen dat ze het niet mogen eten Verward

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:45

Vulcano, volgens mij sla jij de spijker op zijn kop!
Hoewel ik ook zat gelovigen ken die er zo tegen aan kijken!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:02

Geloven omdat je beter het zekere voor het onzekere wil nemen. Liever geloven als het risico lopen om naar de hel te gaan.
Zouden de gelovigen echt zo denken? Ik neem aan van niet
(wat een leuke discussie trouwens voor de zondag avond Knipoog)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, afkepieteke, Anoukjuuuhh, C_estmoi, ChanelR, chinnie, Dobby91, Evito_06, gerbilGizmo, Jade91, janneke_S, jojoleinee, Kayleigh__, Kimberley_, Patriesje, Polarize, Sintara, YandexBot en 75 bezoekers