update schoonvader

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

update schoonvader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 10:30

Tja, wat moet ik er nou toch over zeggen? Naar omstandigheden gaat het heel goed. Hij is verhuisd naar een revalidatie centrum in breda.
Het lopen gaat aardig (lees, schuifelen, voetje voor voetje) Het praten gaat al wel heel goed.
Maar zijn arm, doet nog steeds niks.
Hij voelt wel pijn, en warm en koud enzo in zijn arm, maar bewegen kan ie hem niet.
Op donderdag is er daar muziekles voor de revalidanten, dus hij heeft inmiddels ook zijn trompet daar staan.
Hij oefent met een potlood tussen zijn lippen, en dan proberen het potlood op en neer te bewegen.
Het wordt een hele lange zware weg, ook voor ons, omdat wij (pepper en ik dus) een inbeschrijfelijke band hebben met mijn schoonouders.
We hebben eerder voor zware stormen gestaan, de hartproblemen van pa, het ongeluk van mijn zwager, etc etc...
Wat ik persoonlijk erg moeilijk vind is mensen die zeggen "wees blij dat ie nog leeft" Tja, tuurlijk zijn we blij dat ie nog leeft, maar het is een (goedbedoelde) opmerking waar we niks mee kunnen.

"Alles zomaar weggemaaid
De versieringen van het leven
Alle rollen omgedraait
Wie eerst gaf heeft nu gekregen.

Je bent gebroken, houd je goed, maar je ogen zeggen alles
Gevangen in een huls, wat niet echt het geval is

En ze zeggen het gaat zo goed
Ze zeggen je gaat vooruit
ze zeggen, dat jij zoveel geluk bezit
Dus we gaan er maar weer voor
We doen het nog een keer
Maar elke keer als ik jou zie
Sterf ik een beetje meer.

Boze dromen komen uit
Wat is er met het fijne?
Hebben wij het geluk verbruikt
Kunnen zorgen wel verdwijnen

Ik zie dat jij de kracht niet hebt
Geen kracht om kwaad te blijven
Geen kracht om van je af te slaan
De frustraties te verdrijven.

En ze zeggen het gaat zo goed
ze zeggen je gaat vooruit
ze zeggen, dat jij zoveel geluk bezit.
Dus we gaan er maar weer voor
We doen het nog een keer
Maar elke keer als ik jou zie, sterf ik een beetje meer...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:41

Het zijn zware tijden voor jullie allemaal. En dit zo rond de feestdagen, dat is nooit leuk. Als hij een hersenbloeding heeft gehad, dan weet ik uit eigen ervaring dat herstel erna meestal heel goed is! Dat is een kwestie van tijd.
In iedergeval heel veel succes!

Betreft het een hersenbloeding? Of heeft hij een hartaanval gehad? En hoe oud is je vader?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:42

Tsja, die dooddoeners heb je inderdaad niks aan...dat weet je zelf ook wel...ik kan me voorstellen dat jullie allemaal nog een moeilijke weg te gaan hebben, dus ik wens jullie -en met name je schoonvader- veel succes en veel kracht toe...weet iig dat er altijd mensen zijn die aan je denken dus als je je rot voelt...Ik hoop iig dat die stijgende lijn aan zal houden!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 10:42

geen hersenbloeding, een herseninfarct.
Eerst een Tia, en toen de beroerte, binnen 24 uur.
Hij is 61
Ondanks dat het naar omstandigheden goed gaat , is het moeilijk om positief te blijven denken, maar we doen ons best

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:45

wees blij dat hij nog leeft? hoe kunnen mensen dat nou zeggen? Ik zou zelf liever dood zijn in zo'n situatie. Liever dood dan een kasplantje.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:47

Tjee Stef dat worden geen plezierige feestdagen. Maar geef de moed ook nog niet op. Mijn tante heeft een aantal herseninfarts en bloedingen gehad, zo erg dat ze ook niet meer kon praten en de gehel linker lichaamshelft werkte niet. In die revalidatiecentra verrichten ze echt wonderen, want als je haar nu ziet. Ze woont zelfstandig, loopt, praat en functioneert goed, alleen wat trager. Het zal heel veel pijn en moeite kosten, maar wie weet over een jaar, eigenlijk kun je er dan pas iets over zeggen. Heel veel sterkte en verwen hem maar lekker met de Kerst!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 11:28

wees blij dat ze nog leeft zoveel mesnen hebben dat tegen mij gezegd toen ik 10 was en mijn moeder van 36 of 37 een beroerte kreeg.
En wat was ik daar ook blij om. Ik vind het geen dooddoener.

Kijk eens hoe hard hij al vooruit is gegaan vergeleken met de eerste dagen?
anders was je 'm voorgoed kwijt geweest.. geef 'm een half jaar misschien is hij dan alweer bijna de oude. en kan hij nog jaren mee.
Het is vreselijk dat er zoiets gebeurd maar vaak komt er ook nog wat positiefs uit.
Ik ben vaak extra lief voor mijn moeder of tegenwoordig haal ik wat voor haar ook voor mijn avder.. voor je het weet ben je ze zonder aankondiging vooraf kwijt...
Mijn moeder is ook helemaal opgeknapt na 2 jaar.
het enige wat je merkt is dat haar geheugen iets minder is. Zodra ze wat moe wordt gaat ze met een dubbele tong praten lijkt dan net of ze dronken is ookal heeft ze niets gedronken.
Ik weet het het is moeilijk maar jullie hebben nog een kans om een paar jaar van je schoonvader te genieten... gelukkig wel!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 12:29

Desiree schreef:
wees blij dat hij nog leeft? hoe kunnen mensen dat nou zeggen? Ik zou zelf liever dood zijn in zo'n situatie. Liever dood dan een kasplantje.


Als ik Stef haar verhaal lees begrijp ik er uit dat haar schoonvader alles behalve een kasplantje is nu. Hij schuifelt weer, praten gaat goed. Dus liever dood in dit geval ??????? Verward Verward

Vind ik een beetje cru overkomen, no hard feelings, het is natuurlijk een persoonlijke mening........ Schijnheilig

Stef, heel mooi gedicht wat er bij staat. Zelf geschreven????? Mijn complimenten en het drukt heel goed uit in welke situatie je zit. Veel sterkte!

Esther

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 12:52

O, dan kom ik op mijn woorden terug en dan mogen ze inderdaad toch wel blij zijn dat hij er nog is. Zeker nu met de kerst. Met de kerst komen bepaalde dingen namelijk extra hard aan, maar nu zal hij er toch bij zijn.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 13:31

het is geen gedicht, het is een song, geschreven door pepper (mijn man dus)
Misschien een klein voordeel, zodra er iets ernstigs aan de hand is schrijft pepper de mooiste songs