Geslagen worden door je partner....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:18

Hmm misschien ben ik er wat anders mee omgegaan dan jou, ik stuur nu dus echt mensen op zo iemand af en hij moet niet denken dat hij makkelijk van me afkomt.

Niemand komt nu meer aan me, mijn lieve vriend die doet zoiets niet, is die ook het type niet voor. Dus daar ben ik super blij mee, maar die mensen wat ik ken die maken hem kapot daar durf ik me hand voor in het vuur te doen, hun maakt het niks uit als ze vast komen te zitten oid.
Dus ja jij kan wel zo praten maar ja dat wilt niet zeggen dat iedereen zo reageert als jou, zie hier een voorbeeld Knipoog

Dus ja ik heb nu veel zelfrespect daarom kan ik best zeggen wat ik zal doen als weer iemand mij wilt gaan mishandelen.
En dan weet ik wel waar ik over praat hoor.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:23

AaronYve schreef:
Hmm misschien ben ik er wat anders mee omgegaan dan jou, ik stuur nu dus echt mensen op zo iemand af en hij moet niet denken dat hij makkelijk van me afkomt.


Ik los mijn eigen problemen graag zelf op, dat getuigt imo van zelfrespect Lachen

Maar goed, ik heb geen zin in een welles/nietes Lachen

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:33

tegen zo een vent kan je niet alleen op, dat was volgens mij ook jou punt Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:35

Ik heb het ook niet over lichamelijk, want daar vererger je de situatie alleen maar mee. Maar jijzelf bent altijd degene die de stap moet zetten om weg te gaan, dat kan een ander niet voor je doen Lachen

_Inge

Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:55

ook ik heb een geweldadige relatie gehad.
En ja ook ik zei dat nooit iemand mij zou slaan...
Mensen die het niet meegemaakt hebben(gelukkig!) die weten niet waarover ze praten, sorry..
Ik had ook genoeg mensen die dolgraag hem een om het maar voorzichtig te zeggen een kopje kleiner wilden maken toen ze dit hoorde.
Maar toen was het al te laat, had toen al meer dan een jaar mishandeling achter de rug, en ik wilde niet dat iemand anders het oploste.
Wel zijn we nog naar de politie geweest maar die konden niks doen, alles was achter gesloten deuren gebeurd en hij ontkende alles en had geen strafblad.

Ik was 16 toen ik een relatie kreeg met hem, eerst waren we goede vrienden en later werd ik verliefd op hem..want hij was zo lief.
Het ging een tijd echt goed, tot ik naar een vriendin zwaaide, haar vriend zwaaide ook terug...dat was de eerste klap.
Beide huilen natuurlijk, zoveel spijt, hij wilde bij me weg zei hij, deed hem teveel pijn dat hij dit kan kunnen doen.
Maar ja tuurlijk bleef ik bij hem, had medelijden met hem.
Toen werd het alleen maar erger, steeds vaker een klap.
Daarna kreeg ik kledingvoorschriften, mocht niet te bloot op straat lopen zonder hem.
Mocht niet alleen zonder hem weg, mocht met niemand meer om gaan.
Hij heeft me geslagen, geschopt, vastgebonden, opgesloten , gewurgd.., 1 keer wurgde hij me en voelde ik me totaal slap worden, gaf me wel een fijn gevoel, het deed geen pijn meer.
Maar toen stopte hij natuurlijk net.
En nog ging ik niet weg bij hem, ik had zo'n medelijden met hem, hij had zo'n slechte jeugd gehad enz enz.
Mijn ouders hadden wel wat door maar niet alles, ik mocht bijna niet meer buiten van hun, dit heeft me geholpen..de keren dat ik toch weg mocht zei ik niks tegen hem.
Heb langzaamaan mijn vrienden opgezocht, weer mensen om me heen.
Zo heb ik me kunnen losmaken..
Uiteindelijk tegen mijn ouders verteld en die waren er kapot van, mijn vader is gelijk mijn spullen gaan halen die nog bij hem lagen en ik was vrij.

Het rare is dat ik zelfs nu er vrij gevoelloos over kan schrijven, het doet me niks, voel me niet een mishandelde vrouw.
Enkel een aantal littekens herinneren me er aan...

Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:02

Even heel erg offtopic. Ik lees het topic steeds mee, staat er een reclame van Parship onder. Liefje, snoesje, schat! Wen er maar vast aan.

Ai, luguber zo onder dit topic Bloos!

Anoniem

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:04

Aan de andere kant zijn de meesten van ons uiteindelijk toch goed terechtgekomen op relatiegebied volgens mij.

_Inge

Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:05

Sonja schreef:
Aan de andere kant zijn de meesten van ons uiteindelijk toch goed terechtgekomen op relatiegebied volgens mij.


jawel, je leert ervan, althans ik dan toch.
Ben er zeker sterker door geworden Ja

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:06

Sonja schreef:
Aan de andere kant zijn de meesten van ons uiteindelijk toch goed terechtgekomen op relatiegebied volgens mij.

Ik denk dat 'wij' best goed weten wat we willen Lachen Of vooral wat we niet willen.

Anoniem

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:09

Misschien wel vooral dat laatste ja.

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:09

Mijn ex heeft me weleens geslagen toen hij een woedeuitbarsting had en toen het uit was nog een keer terwijl mijn ma ertussenin stond. Ik heb hem een paar keer een klap teruggegeven uit zelfverdediging, maar ik was ook niet bang voor hem, kende hem denk ik beter dan dat hij zichzelf kende. Voorderest was het geen klootzak ofzo, hij zat behoorlijk met zijn eigen en zijn verleden in de knoop. Ook wou hij me niet kwijt, maar ik hem hierdoor dus wel, ik wist gewoon dat het fout ging op een gegeven moment(juist vooral omdat ik er dus dwars tegenin ging) en nu ben ik blij dat ik van hem af ben.
Laatst bijgewerkt door Njen op 14-05-08 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:09

Sonja schreef:
Aan de andere kant zijn de meesten van ons uiteindelijk toch goed terechtgekomen op relatiegebied volgens mij.

gelukkig wel Haha!

na 1,5 jr leerde ik mijn huidige man kennen,heb eerst naar zijn grote handen gekeken en gevraagt of hij sterkte drank dronk Clown
gelukkig alleen bier , dat scheelt al heel veel Knipoog

en ja ik heb hem een tijd later wat verteld over de relatie, omdat ik weleens in elkaar kromp als hij ineens zijn arm/hand omhoog deed,en hij zich rot schrok Knipoog

maar wij zijn nu al 19 jr samen en gelukkig nog nooit een handgemeen gehad Haha!

Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:11

What doesn't kill you, makes you stronger (was dat Sonja niet, die dit zo treffend schreef?!).

Je wordt er inderdaad sterker van. Maar ben je ergens ook niet wat beschadigd?

Ik ben inmiddels bijna 5 jaar uit mijn foute relatie weg (nogmaals, ben niet mishandeld, maar was fout genoeg). En nog betrap ik me er af en toe op dat ik argwanend reageer. En dat komt echt door wat ik heb meegemaakt in die relatie...

Anoniem

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:11

mirgino schreef:
na 1,5 jr leerde ik mijn huidige man kennen,heb eerst naar zijn grote handen gekeken en gevraagt of hij sterkte drank dronk Clown

Herkenbaar Haha! Voor mij ook nooit drinkende en blowende kerels meer.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:16

Ik heb wel eens in het verleden een vriend een tik verkocht.
En eerlijk is eerlijk- hij had kunnen weglopen. Knipoog

Vind echter dat mensen elkaar met woorden net zoveel kunnen verwonden als vice versa. En het is aan jezelf of je er wat aan doet of niet.

Als stellen er bij een tik meteen mee kappen, zouden de cijfers volgens mij omhoog schieten, mensen hangen tenslotte niet graag hun vuile was buiten. Knipoog

Hoop hier verder niemand mee geshockt te hebben; ben ook maar een mens. Haha!

Voor een ieder die nooit ruzie heeft gehad met een partner- dat lijkt me ook niet helemaal gezond. Soms kan het (mits de ruzie binnen de perken verloopt) enorm opluchten of je zelf dichterbij elkaar brengen.

Om ff een ander tegenlicht te geven! Ach gut

En TS, ik denk dat het altijd makkelijker is om te zeggen: Een tik en ik ben weg! Knipoog
Soms kun je zo van iemand houden dat je op een of andere manier door wilt zetten.

Als je je echter onveilig gaat voelen lijkt me het heel ongezond bij iemand te blijven. Ach gut

Volgens mij zijn vrouwen sneller en feller met hun handjes dan mannen.
Laatst bijgewerkt door detour op 14-05-08 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:17

xKatleentjex schreef:
Pensionnetje schreef:
Ik heb gelukkig van huis uit de goede bagage meegekregen om dit soort gedrag nooit te accepteren.

Ik denk niet dat dit heel veel uitmaakt, kan me moeilijk voorstellen dat er veel huishoudens zijn waarin er wel gezegd wordt "en als je geslaan wordt moet je dat maar gewoon accepteren". Die anderen die wel gebleven zijn zullen ook wel heel vaak thuis in de oren hebben gekregen dat ze zich nooit mogen laten doen.
Uiteindelijk beslist gewoon je eigen natuurlijke karakter wat je gaat doen. Ben je sterk nog sterk genoeg om de stap te zetten of niet?


Ik heb het van huis uit nooit meegekregen, mijn ouders zijn heel erg gelijkwaardig, mijn moeder heeft zelfs aan ons nooit een tik uitgedeeld. En toch... toch gebeurde het. Uit onzekerheid, een gepest meisje dat dacht dat ze anders erover zou schieten, alleen zou blijven. Na 4 jaar maakte HIJ het uit en ik zeg weleens, dat is in heel die 4 jaar het beste wat hij had kunnen doen.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:18

_Inge schreef:
Sonja schreef:
Aan de andere kant zijn de meesten van ons uiteindelijk toch goed terechtgekomen op relatiegebied volgens mij.


jawel, je leert ervan, althans ik dan toch.
Ben er zeker sterker door geworden Ja


Ja

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:19

Ik was idd volgens mij nog feller als mijn ex, vandaar dat ik net zo hard terugsloeg als hij het deed(niet dat het vaak is voorgekomen).

Maar het heeft me wel degelijk sterker gemaakt en gevormd tot wie ik nu ben en dat is heel wat beter dan hoe ik voor die relatie was. Ik ben nu veel rustiger, kom voor mezelf op en nog duizenden dingen die in de goede richting zijn veranderd zegmaar.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:22

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen in staat is een moord te plegen, mits er maar voor de persoon een gegronde aanleiding is. Hoe kein deze voor sommige ook lijken,


Pensionnetje;Dit denk ik dus ook. Knipoog

Ik denk dat elk mens in staat is tot sadisme of lichamelijk geweld. Ik denk dat we ons scheinheiliger voordoen als we zeggen dat we het niet zouden kunnen.

Mijn vader zei ooit:'" ALs een of andere viezerik een van mijn dochters verkracht dan draai ik hem de strot om."
Waarop wij zeiden:"Wat heeft dat voor zin, dan draai je de bak in..

Hij zei dat hji dat op de koop toe zou nemen.

Ookal heeft hij absoluut geen losse handjes en is hij altijd erg geduldig geweest, ik weet dat hij het meent.

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:28

Die stelling van detour, dat geloof ik best. Volgens mij heeft iedereen zolang hij een goede aanleiding(in zijn ogen) heeft, echt wel het lef voor zoiets.

Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:30

detour schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen in staat is een moord te plegen, mits er maar voor de persoon een gegronde aanleiding is. Hoe kein deze voor sommige ook lijken,
Mijn vader zei ooit:'" ALs een of andere viezerik een van mijn dochters verkracht dan draai ik hem de strot om."
Waarop wij zeiden:"Wat heeft dat voor zin, dan draai je de bak in..

Hij zei dat hji dat op de koop toe zou nemen.

Ookal heeft hij absoluut geen losse handjes en is hij altijd erg geduldig geweest, ik weet dat hij het meent.


Ik heb mijn pa altijd als een vredelievend man gezien. Hij heeft nooit een vinger naar mijn moeder, mijn zusje of mij uitgestoken. Hij zei altijd: "als er iemand is, die met zijn poten aan mijn dochters zit, dan bellen we eerst de ambu en dan pas de politie!". En ik weet dat ie het meende en gedaan zou hebben.

Van ZIJN meiden moesten ze met de tengels afblijven!!!!

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:30

Ja, weet je wat ik denk dat het is, Njen?

Als iemand maar lang genoeg getreiterd wordt of hem of haar iets afschuwelijks wordt aangedaan (familielid vermoord, misschien zelfs het dier waar je van houdt, weet- ik-veel), dan kan het best zijn dat iemand rood voor de ogen wordt en doorslaat. Elk mens is volgens mij begrenst. Ik werk met mensen en heb mensen wel eens zien flippen. En het is indrukwekkend als je meubels door de toko ziet vliegen. Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:33

detour schreef:
Als stellen er bij een tik meteen mee kappen, zouden de cijfers volgens mij omhoog schieten, mensen hangen tenslotte niet graag hun vuile was buiten. Knipoog

Voor een ieder die nooit ruzie heeft gehad met een partner- dat lijkt me ook niet helemaal gezond. Soms kan het (mits de ruzie binnen de perken verloopt) enorm opluchten of je zelf dichterbij elkaar brengen.


Mijn vriend en ik wonen samen en nee, we hebben nog nooit ruzie gehad of elkaar een tik verkocht. Hij is wel extreem lomp hoor, maar das wat anders Tong uitsteken Wij zijn van de kussen- en handdoekgevechten en gevechten met lege statiegeldflessen (kinds he? Bloos ) en dan meppen we elkaar wel flink, soms tot blauwe plekken aan toe Haha! Maar we doen elkaar niet opzettelijk pijn.

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:33

Dat geloof ik gelijk en ik kan me daar ook best iets bij voorstellen, jammergenoeg ligt bij sommige mensen die grens redelijk laag(waardoor het voor anderen weer lijkt of ze voor niks flippen, maar daar kan natuurlijk ook heel wat voor zitten natuurlijk, dat weet je nooit zeker).

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:35

Er zullen waarschijnlijk altijd redenen zijn.. Ik werk met autisten, als hij zich echt niet goed begrepen voelen kunnen ze ook uithalen, hoor, ookal weten ze dat het niet hoort; soms hebben ze enorme spanningen opgebouwd.
En als ze goed in hun vel ziten zijn ze grote schatten.