Geslagen worden door je partner....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:14

Elke vrouw die wordt geslagen heeft eens geroepen: 'geen enkele man slaat mij'.

Bij mij was het er ook in geslopen. Uiteraard hebben ze altijd spijt en zal het niet meer gebeuren, maar terugmeppen doe je op een gegeven moment ook niet meer, je weet dat het sneller voorbij is als je het gewoon over je heen laat komen.

Het zijn ratten, niets meer dan dat. Meester in liegen, manipuleren, onderdrukken en dreigen. Bij mij was het dus ook de angst waardoor ik bleef en nadat ik er een punt achter heb gezet is hij nog een jaar druk geweest met mij achterna jagen.

Mijn ex ging soms trouwens wel verder dan alleen slaan en hij heeft me een keer zo in elkaar geschopt dat ik een medische molen door mocht. Verdomde naief he Haha!

En toch weet ik dat het me zó weer zou kunnen overkomen, ben dit van huis uit gewend, dus vond op sommige momenten ook wel dat ik het verdiende.

Mijn huidige vriend is een schatje en ik steek beide handen in het vuur dat hij nooit een vinger (negatief) naar me zal uitsteken.


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:25

erleyne schreef:
Geslagen heeft hij nooit meer, toen begonnen de psychologische spelletjes. Daar was ik veel gevoeliger voor.


Hoe herkenbaar!

Mijn ex deed bv. ook de katten in de kelder opsluiten zonder eten en drinken tot ik hem zijn zin gaf. Later was het zo dat ik werd opgesloten, daar bleek ie dan net iets meer voldoening uit te halen.

Ben een keer weggehaald door de politie (net op tijd, het liep finaal uit de hand) en daarna wist ik ook wel dat ik weg MOEST, dus toen ben ik mijn plan gaan uitstippelen.

Het mooiste vind ik nog... De hele relatie (4 jr.) heb ik aan de antidepressiva gezeten en is er dus veel langs me heen gegaan, maar ik haatte hem vanuit mijn tenen. September 2006 heeft hij contact met me opgenomen en ben ik zijn spelletje mee gaan spelen en zag ik hoe een triest geval hij eigenlijk is (ben inmiddels niet meer aan de antidepressiva). I.p.v. haat voelde ik nu medelijden, maar hoe vervelend ook; moet ie niet voor bij mij zijn.

Kom m nog steeds niet graag tegen hoor (zie m gelukkig ook nooit meer).

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:09

Pensionnetje schreef:
Maar wees eerlijk, indien je iemand toestaat jouw te meppen is er toch iets mis met je zelfrespect?
Je stelt je zelf op een lager niveau dan de ander. Who the F....does he think he is? Afblijven met die handjes. No matter what! Zelfrespect is opkomen voor je zelf, weten dat je beter verdient. Hoe verliefd ook....

Het heeft niets te maken met zelfrespect, het heeft te maken met angst.

Ik was allang niet meer verliefd, verre van, ik haatte hem vanuit mijn tenen, maar ik KON niet weg.
Natuurlijk kon ik gewoon bij mijn moeder terecht (woonde immers nog thuis), maar je kunt emotioneel niet weg, er ligt heel veel druk op.

Misschien is het niet te begrijpen voor mensen die zelf niet die ervaring hebben, logisch ook wel.


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:12

AaronYve schreef:
Ik snap helemaal wat jullie bedoelen, heb ook zo'n jongen gekend maar toch moet je sterk genoeg zijn om jezelf het beter te gunnen. (eigenwaarde)
En als die eerste klap valt, wegwezen!!

Dat is meestal een proces van jaren.

Je stapt niet zo makkelijk op als iedereen met de dood wordt bedreigd. Dat je zelf afgemaakt wordt is dan nog tot daar aan toe, maar van mijn familie moet iedereen afblijven. Mijn ex is mijn zus aangevlogen die 8 maanden zwanger was, hij wilde de keel doorsnijden van mijn pony en zou dit ook zeker doen als ik er een punt achter zou zetten. Ik had me er al bij neergelegd dat mijn keel doorgesneden zou worden en dat hij me zou begraven waar niemand me ooit zou vinden.

Ik vraag me af hoe sterk de mensen dan nog zijn die hier zo hard roepen dat niemand ze dit aan doet. Ik heb namelijk ook altijd geroepen dat niemand me aanraakt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:21

AaronYve schreef:
Ik kan je garanderen dat ik weg ben hoor, ik ben zelf daar veels te sterk voor (denk ik) ik kan zelf een grote groep criminelen op hem afsturen dus ja, denk dat het een grote oorlog zou worden.
En ik zou er alles aan doen om van hem af te komen.

Je hoeft er ook niet op te reageren Latrude ieder zijn mening je kan niet zeggen dat iedereen zou blijven.
Ik ken sommige van jullie sitauties en kan het me daarom goed voorstellen. Ik heb namelijk ook zo'n jongen gekend. Maar ik ben weg als er iets gebeurd en heb veel mensen achter me staan.

Je praat te makkelijk, veel te makkelijk. Snap wel dat Latrude er niet op in gaat.

Dit hebben namelijk ALLE vrouwen geroepen voordat ze in zo'n situatie kwamen, echt waar Knipoog

Denk je dat ik niemand had om op hem af te sturen? Maar denk je dat het daarmee klaar geweest zou zijn? Politie raadde me zelf aan om de kuielatten te nemen, aangezien het geen onbekende was van hun. Geloof mij maar; alles wat je lief is zet je op het spel op het moment dat je 1 stap scheef zet. En in het ergste geval kom je het huis gewoon niet uit (been there, done that), dan ben je nergens meer met je grote praatjes hoor Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:34

Pensionnetje schreef:
Dat vind ik vreselijk om te horen. Het past ook zo precies in het beeld van abusers. Ze pakken je op je zwakke moment en op je zwakke plekken. Het is ook daarom dat ik zeg dat ik blij ben met mijn opvoeding. Stel je grenzen en houd ze in ere. Laat niemand over je regeren op basis van angst of macht. Verlies je zelf niet in een relatie. Je partner moet je motiveren, stimuleren, je laten groeien en nimmer onder drukken.

Het begint al met: ik heb liever niet dat je vanavond naar je ouders/vriendinnen gaat.....
Voor je het weet zit je in een isolement. Dan kunnen ze grip op je krijgen en is het einde zoek.
Ik zal mijn partner nimmer wat verbieden, hij is vrij te gaan en staan waar hij wil. Dit verwacht ik echter ook omgekeerd. Bij onenigheden wordt het uitgesproken, hoe koppig we beiden ook kunnen zijn. We gaan nimmer slapen eer het probleem goed is doorgesproken dan kan het wel eens een latertje worden Haha! Ik prijs mezelf dus gelukkig met deze kennis/opvoeding en hoop dat andere er misschien wat kracht uit kunnen halen.
Iedereen verdient een partner op basis van gelijkwaardigheid, vriendschap en liefde!


Je hebt binnen een relatie te maken met 2 (verschillende) opvoedingen. Mijn ex kwam uit een zeer welgestelde familie, was de enige jongen thuis, dus het mama's-kindje. De schijn naar buiten moest altijd opgehouden worden en hij zorgde ervoor dat ik alleen blauw was waar anderen het niet konden zien.

Maar goed, zijn opvoeding week af van de mijne. Dus dan kan ik wel vasthouden aan mijn principes (ruzie uitpraten voor het slapen), maar als een ander dat fatsoen niet heeft meegekregen, dan krijg je al snel heibel, wat je in zo'n situatie wilt voorkomen.

Mijn huidige vriend en ik zitten redelijk op een lijn wat betreft onze opvoeding Clown Hij reageer heel rustig en zo ben ik ook, we hebben nog nooit een ontploffende bom in huis gehad, want we zijn beide niet moeilijk in de omgang, maar staan wel op onze strepen.

Geloof me; als je in zo'n rot situatie komt, dan doe je alles om de lieve vreden te bewaren.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:46

AaronYve schreef:
Zo grote praatjes vind ik het niet, jullie zeggen wel dat ik te makkelijk praat maar voor mij is het ook makkelijk, 1 hand naar mij en ik ben weg.
Ik ken zoveel mensen die serieus hem kapot zouden maken als ik hun vertel dat hij me slaat. En je kent me niet dus je kan ook niks zeggen over dit.
Ik zeg het je, ik ken veel mensen.
En ik kom het huis wel uit, ben ook als eens opgesloten hoor, door die jongen waar ik eerder over heb gepraat. Heb stieken me vader kunnen bellen en die heeft de ruit ingeslagen.
En weg was ik, denk je nu echt dat ik dan terug ga en nog alleen ergens met hem blijf? Nee niemand wijkt dan meer van me zijde.

Ik vind het ook heel erg voor de mensen die er zo zwaar onder door gaan. Maar toch met je mentaal sterk blijven.
En ik geloof het ook dat het soms wat meer tijd nodig heeft, wat meer planning om weg te komen. Maar ga weg en laat hjet geen maanden/jaren duren ( heb het nu over na de eerste slag)

Het gebeurt niet na de eerste dag, ze zorgen er eerst voor dat je samen een leven hebt, dat je van ze houdt en voor ze door het vuur gaat.

En denk je dat ik niet voor mezelf kan opkomen? Ik ben haaibaai nr.1, vlieg iedereen naar de strot die me niet aanstaat en ja, ik ben hem ook te lijf gegaan. Maar als je knock out of het ziekenhuis in wordt gemept, dan piep je wel anders Knipoog En dat zou een mogelijkheid zijn om te vluchten? Fout, want je weet dat het thuis onhoudbaar wordt op het moment dat je ook maar iets tegen iemand zegt, ondanks dat de rest van de wereld het zo'n charmante jongen vindt Knipoog Mijn ex viel bij iedereen in de smaak Knipoog

Je hebt gewoon geen flauw idee waar je het over hebt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:48

Pensionnetje schreef:
Dus als je merkt dat jouw manier niet wordt gerespecteerd en jij steeds degene bent die water bij de wijn moet doen is hij niet de juiste keuze. Hij neemt jou niet serieus en stelt zichzelf boven zijn partner om koste wat kost zijn zin te krijgen. Wegwezen dus, je verdient beter. Niet leuk omdat te moeten accepteren maar wel de beste weg voor jezelf!

Dat water bij de wijn doen gebeurt heel sluipend en langzaam en uiteindelijk zit je er middenin. Dan moet je nog gaan erkennen dat je relatie verre van normaal is. Alles gebeurt ook onder emotionele chantage he.

Sonja; volgens mij zijn die mafkezen allemaal met elkaar te vergelijken...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:58

AaronYve schreef:
En equellian
houd je eens rustig zeg, ik ken jou sitautie niet maar jij hebt de mijne ook niet gekend, en ik ben er nu heel duidelijk in, ik ga dus direct weg!

Snap niet waar je op doelt? Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:03

AaronYve schreef:
@ quellian Knipoog
Je zegt ik heb geen flauw idee waar ik het over heb, maar je kent mij niet en je weet niet wat ik al allemaal heb meegemaakt, snap je?
Dan vind ik het heel erg als je zegt dat ik geen flauw idee heb waar ik over spreek. Lachen


Als je zo makkelijk praat over zelfrespect, mensen op iemand afsturen en weet ik het wat, dan weet je imo niet waar je over spreekt Lachen Dan heb je het niet over de situaties die hier in dit topic voorbij komen Lachen Dat heeft niets te maken met dat ik niet weet wat jij heb meegemaakt, wat me ook totaal niet aangaat Lachen

Maar zoals jij heb ik ook gepraat voordat ik in deze bewuste situatie kwam Ja

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:23

AaronYve schreef:
Hmm misschien ben ik er wat anders mee omgegaan dan jou, ik stuur nu dus echt mensen op zo iemand af en hij moet niet denken dat hij makkelijk van me afkomt.


Ik los mijn eigen problemen graag zelf op, dat getuigt imo van zelfrespect Lachen

Maar goed, ik heb geen zin in een welles/nietes Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:35

Ik heb het ook niet over lichamelijk, want daar vererger je de situatie alleen maar mee. Maar jijzelf bent altijd degene die de stap moet zetten om weg te gaan, dat kan een ander niet voor je doen Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:06

Sonja schreef:
Aan de andere kant zijn de meesten van ons uiteindelijk toch goed terechtgekomen op relatiegebied volgens mij.

Ik denk dat 'wij' best goed weten wat we willen Lachen Of vooral wat we niet willen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:33

detour schreef:
Als stellen er bij een tik meteen mee kappen, zouden de cijfers volgens mij omhoog schieten, mensen hangen tenslotte niet graag hun vuile was buiten. Knipoog

Voor een ieder die nooit ruzie heeft gehad met een partner- dat lijkt me ook niet helemaal gezond. Soms kan het (mits de ruzie binnen de perken verloopt) enorm opluchten of je zelf dichterbij elkaar brengen.


Mijn vriend en ik wonen samen en nee, we hebben nog nooit ruzie gehad of elkaar een tik verkocht. Hij is wel extreem lomp hoor, maar das wat anders Tong uitsteken Wij zijn van de kussen- en handdoekgevechten en gevechten met lege statiegeldflessen (kinds he? Bloos ) en dan meppen we elkaar wel flink, soms tot blauwe plekken aan toe Haha! Maar we doen elkaar niet opzettelijk pijn.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:21

Karin schreef:
Zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar wel in mijn kennissenkring iets dergelijks meegemaakt. Pas als je er zelf in zit weet je hoe moeilijk het kan zijn om eraan te ontsnappen en voor jezelf te kiezen. Scheve mond

Bij dit onderwerp moet ik altijd denken aan het nummer Family Business van Fish


Dat is ook een favoriet van mij, maar ik herken er vooral mijn vader in Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:11

Heb vannacht over mijn ex gedroomd, denk dat het door dit topic komt. Had gedroomd dat hij me op hyves had gekrabbeld (dat lef heeft hij een tijdje terug gehad namelijk).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie