Mensen met hersenbeschadiging

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:48

Jemig zeg. Dat is allemaal niet niets. Hoe heb je er voor kunnen zorgen dat hij opgenomen werd? Heeft hij dat vrijwillig gedaan? Ik weet namelijk vanwege mijn werk dat het wel heel bont moet worden wil iemand gedwongen opgenomen kunnen worden. Zoiets moet door burgemeester of wethouder getekend worden. Een IBS noemen ze dat.

Laatst ook zoiets gehad:
Een mevrouw belde me om me te vragen of ik wilde zorgen dat haar broer kon worden opgenomen. Hij had haar moeder in elkaar geslagen. Vreselijk verhaal, huilende mevrouw en dan moet je vertellen dat je haar wens niet kan inwilligen omdat in ons land een gedwongen opname alleen kan via politie die vervolgens weer een psychiater in moet schakelen die vervolgens weer de burgemeester / wethouder moet bellen met het verhaal en verzoek om een In Beschikking Stelling af te geven. Niet leuk allemaal.

Heel veel sterkte.

Hoe is het nu me tje zus? en haar kinderen?

'Paint' it 'Black'



Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:12

Dan is hij dus idd via een IBS (burgemeestersverklaring) opgenomen.

Wat je in de gaten moet houden (als het niet vervelend vind dat ik je dit vertel hoor) is dat de rechter de man van je zus zal moeten bezoeken en moet bepalen of hij de IBS voort zal zetten. Zo ja, dan geeft hij een rechterlijke machtiging af. Die zal dan zo'n 3 weken duren. Als na drie weken nogmaals een RM wordt afgegeven is dit de laatste. Na 7 weken is er niets meer dat de man van je zus kan vasthouden. Zijn recht is om de opnameinstantie te verlaten.

Op dat moment zul je je zus en haar kinderen dus goed in de gaten moeten houden. Gaat hij weer door het lint dan kan men wederom een IBS laten uitschrijven. Maar goed, wees op je hoede want voor bepaald wordt dat hij door het lint is gegaan kan er al heel wat gebeurd zijn.

Sterkte. Je zus boft maar met iemand als jij Knipoog

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:13

Voor wat betreft de contactpersonen. Dat zou in eerste instantie je zus moeten zijn. Daarna komen ook andere naasten zoals zijn ouders etc. Maar je zus mogen ze zeker niet buitensluiten.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:40

Als hij zelf ingestemd heeft met opname dan is hij inderdaad vrijwillig opgenomen. Dat betekent overigens wel dat hij op elk gewenst moment ook mag verlaten.

Dat hij niets meer met je zus en de kids te maken wil hebben zijn denk ik ook woorden uit boosheid. Zeker als hij al niet bij zijn volle verstand is kan je zoiets wel verwachten. Evengoed keihard.

Ik hoop dat je zus inziet dat zij hier niets aan kan doen en dat blijven ook geen zin heeft. Al zou ze dan maar voor de veiligheid van haar kinderen kiezen.

Als hij vrijwillig is opgenomen kan hij geloof ik (maar dat weet ik niet zeker) aangeven wie hij wil dat er van zijn situatie op de hoogte is. Dan kan hij zelf je zus hebben buitengesloten.

Wat je zus in ieder geval goed moet weten is, mocht hij de instantie verlaten en over de schreef gaan, ze de politie moet bellen en moet zeggen dat hij doorgeslagen is. Ook melden dat hij net uit een inrichting komt. Dat is de grootste kans voor gedwongen opname. De politie zal dan zorgen dat hij meegaat, psychiater inlichten (dat moet een ander zijn dan zijn eigen psych) en die zal de IBS gaan vragen.

Poeh, wat een toestand he. Agressie is niets. Als kind zijnde dit mee moeten maken al helemaal niet. Heb er zelf ook teveel mee te doen gehad vroeger. Gelukkig heb ik een sterke moeder die met ons kilometers ver weg verhuisde.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:13

Carlaa schreef:
Fijn dat je je informatie deelt Fasel, zal Jenna vast het een en ander aan hebben! OK dan!


Vanzelfsprekend. Ik weet als geen ander wat het betekent om in angst te zitten voor je vader die je moeder weer iets kan aandoen. In mijn huidige werk voor het college van B en W kom ik dit regelmatig tegen en die info geef ik graag vrij als dat nodig is. Het is allemaal ingewikkeld zat. Maar die angst die je als kind moet dragen, het zwaard van damocles, dat is niet te harden.

Hoe is het er nu mee? En met je zus en de kinderen?

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:17

Hoe is het er nu mee?

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:16

Jenna: dat je zus nu instort is eigenlijk volkomen normaal. Niet leuk maar wel normaal. Al die tijd heeft haar lichaam zich uit overlevingsdrang staande gehouden, voor haarzelf maar ook voor haar kinderen. Nu, nu ze niet meer op haar hoede hoeft te zijn, niet meer voor haar kinderen hoeft te waken neemt haar lichaam de kans en zegt 'nu is het genoeg'. Ik vind het niet gek dat dit nu gebeurt. HAd het eigenlijk ook wel verwacht want wat zij heeft doorstaan is wel heel erg veel.

Nog iets van haar man gehoord?

En hoe gaa thet met jou? Knipoog

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:39

Blij te horen dat het met jou goed gaat. Alhoewel ik wel merk dat je je vreselijk zorgen maakt. Logisch natuurlijk. Ik hoop dat je zus sterk is en niet in oude patronen terugvalt. Dat ze niet het stereotype voorbeeld van constante herhaling gaat volgen maar voor haar en haar kinderen kiest. En vooral zichzelf de schuld niet gaat geven. Maar volgens mij met een zus als jou zit dat wel goed Knipoog.

Als je ooit informatie nodig hebt voel je dan vrij me te benaderen. Pb me en ik bel je desnoods. Ik kan zo alles binnen handbereik hebben. Kost me slechts een telefoontje. Oplossen kan ik het niet voor je maar je helpen kan ik zoveel mogelijk proberen. Knipoog

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 06:39

Ja Noucca, maar als meneer weigert om die medicijnen te slikken lijkt het me toch dat ze daar weg moet. Is het niet voor haarzelf dan is ze ten opzichte van haar kinderen wel verplicht om voor hun veiligheid te kiezen. Maar misschien had je niet gelezen dat hij zijn medicijnen weigerde te slikken.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 06:54

Juist. Als ze alleen was was het misschien makkelijker geweest. Dan had ze het zelf kunnen beslissen. Alhoewel ik ook dan zoiets heb van waar ben je mee bezig. Maar in dit geval en met een vent die weigert zijn medicamenten in te nemen. Sorry hoor, maar is het dan niet een beetje boel zijn eigen schuld?

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:29

Noucca, dat klopt ook wel maar dat is onder druk van de hulpverleners waar hij nu in de inrichting zit. Voor zover ik begrepen heb. Wat doet hij daarna weer?

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:23

Oeh, alcoholisme. Tjee, dan zou ik als je zus zijnde helemaal uit de buurt blijven. Mijn hele leven mee te maken gehad en dankzij mijn moeder, die met ons vluchtte, een normaal leven kunnen hebben. Alcholisme is heel moeilijk, elke verslaving.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:21

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen meid. Kinderen zouden dit niet moeten meemaken. Je staat er zo machteloos tegenover maar het enige dat je kunt doen is hopen en bidden dat het ze beter zal gaan.

Wel goed dat hij begeleid gaat worden. Dat lijkt me best een goede stap. Waarom is hij zo mager?

knuffel van mij

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:36

Hey da's lief maar niet nodig hoor. Blij dat je wat steun hebt kunnen vinden.

En je zus? Die draait wel bij denk ik. Ik vermoed dat ze een beetje excuses zoekt om hem beter voor te doen dan hij is. Maar dat is moeilijk te zeggen zo op afstand natuurlijk.

Liefs FAsel

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:25

Je kan het ook anders bekijken. Bij jullie hoeft ze niet bang te zijn voor erkenning, het feit of ze het wel of niet goed doet. Dat vertrouwen heeft ze in jullie. Bij haar schoonfamilie moet ze constant op haar hoede zijn en haar best blijven doen. Jullie nemen haar gewoon zoals ze is. Alleen moet zij nog gaan inzien dat het geen zin heeft zich anders voor te doen dan ze is. En al helemaal niet voor anderen.

Daarmee wil ik haar niet goedpraten want dat het jullie kwetst kan ik me heel goed voorstellen. Maar wellicht gaat ze dat nog snel in zien Knipoog

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmberG, Anouk94, Anoukjuuuhh, furious, Ineke2, JudithGigi, Ladyson, manonutjuh, RoronaZorro, Summerfly, Thami, topsylover, zonnebloem18 en 50 bezoekers