Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:21

Mijn relatie is na 20 jaar op zijn einde gekomen. We weten allebei dat het zo is. Maar praten er eigenlijk niet over. Een paar weken geleden wel een voorzichtig, verkennend gesprek gehad. Maar dat hebben we allebei niet door durven zetten.

Het is ook moeilijk. We zijn 20 jaar samen. Hebben samen heel veel opgebouwd. Het huis, de dieren, ik moet er niet aan denken hoe dat moet als we echt uit elkaar gaan.

Ik geef nog steeds veel om hem, maar het echte diepe houden van is wel voorbij. We doen ook niet veel meer samen, leven echt langs elkaar heen. Ontvluchten elkaar ook een beetje. Daardoor krijgen we ook geen ruzie, we gaan prima met elkaar om.

Dat maakt het ook zo moeilijk om in actie te komen. Er is geen directe aanleiding om het nu te laten ploffen. Maar het kan zo ook niet verder. We moeten door met ons leven en niet in deze schemerstaat door blijven leven.

Ik zit er al weken tegenaan te hikken. Durf niet door te bijten. Bang voor wat er komen gaat.

Iemand hier ervaring mee? En dan ook na zo lange tijd?

groetjes
Henriette

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:22

20 jaar?
jemig, dat is nogal een tijd....

misschien moet je toch eens met je man om tafel gaan, kijken wát het nou precies is, dat jullie niet met elkaar verder kunnen..
misschien kunnen jullie daar dan aan werken...

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:30

Ervaring is een groot woord, maar ik weet wel dat mijn ouders 17 jaar getrouwd waren toen ze gingen scheiden. En dat is ook al weer 21 jaar geleden. Ik was toen 7 jaar en aangezien het niet met veel ellende gepaard ging, heb ik er ook geen trauma's aan over gehouden. Ik zie beide ouders ook nog steeds regelmatig en bij verjaardagen zijn er (inmiddels) ook geen problemen als ze beide tegelijkertijd aanwezig zijn.
Ik kan me voorstellen dat het een sprong in het diepe is, maar daarna zit je niet meer in een relatie waar je niets meer mee hebt en je je eigen weg kan zoeken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:36

ik heb in geen 20 jaar een relatie gehad Lachen (althans wel dingen die ervoor door moesten gaan Lachen maar geen relatie)

maar een ding weet ik wel, en dat is dat mensen heel flexibel zijn en zich makkelijk aanpassen aan nieuwe situaties in hun leven.........

in iedergeval wil ik je sterkte wensen! want meevallen zal het niet...............

Zie het als een nieuwe kans op leven!

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:42

Jeetje, wat moet dat enorm moeilijk zijn...ik hikte al tegen het uitmaken van een relatie van 1 jaar en een relatie van 4 maanden aan Vriendjes zijn?

Hoe...ik zou het het niet weten Ik denk dat je elkaar na 20 jaar zó goed kent, dat je elkaar zeker gaat missen, ook al is het diepe houden van er niet meer. Misschien is dat ook wel wat je bang maakt, ook al leef je nu langs elkaar heen, dat de veilige basis die je toch al 20 jaar voor elkaar bent, met alles wat je daarin hebt opgebouwd, straks in elkaar stort...

Maar ik denk, en dat voel je zelf waarschijnlijk ook, dat je dit niet kunt en moet negeren. Wees blij dat jullie het 20 jaar leuk hebben gehad en dat jullie tenminste zonder ruzie en/of ergere dingen (vreemdgaan, ziekte, ...) uit elkaar gaan Ja Ik denk dat het zeker niet makkelijk zal zijn, maar dat je er alleen maar sterker uit komt, dat het een nieuwe kans is!

Sterkte en succes! Lachen

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:47

Ik heb hier zeker geen ervaring mee. En echt tips heb ik dus ook niet.

Het enige wat mij opvalt uit je verhaal is dat je weinig meer met elkaar doet. Elkaar dus een beetje uit het oog verloren bent en je eigen leven lijdt?
Denk eens terug aan de tijd dat je wel van elkaar hebt gehouden, de mooie momenten etc. Is dat te ver weg geraakt om nu nog voor te strijden? Of zou het misschien een idee zijn om wel weer wat dingen samen te doen? Om zo misschien weer een nieuwe opening te vinden naar elkaar? 20 jaar is natuurlijk niet niks...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:52

Ervaring niet.
Maar wat is er in slob gekomen, de uitjes, het niet meer verrast zijn bij een leuke opmerking/kadootje.
Alles wat nu zo vertrouwt is en gewoon, ja dat word dadelijk allemaal nieuw.
Niet meer de vertrouwde "veilige" dag indeling. Maar meer van zo wat brengt de dag vandaag.

Maar wil je dit wel
Is er niet iets dat zegt, ik ga voor onze relatie ( ja beide uiteraad moeten eraan werken)
Misschien moet je anders eens gewoon een weekje alleen weg. En ontdek dan wat je mis. Of juist niet mis.
Maar blijf wel praten hoe moeilijk het ook is.
Succes

NicoleKelos
Berichten: 376
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:58

Beter nu de knoop doorhakken nu je nog als vrienden uit elkaar kan dan wachten tot het misloopt. Ik heb in een zelfde situatie gezet, 14 jaar samen. Ik besloot een weekje alleen op vakantie te gaan om alles op een rijtje te zetten en te zien wat ik zou missen alleen en ver van huis. Dit maakte een gesprek los waardoor de knoop al doorgehakt was voor dat ik iets geboekt had. Ik ben nog wel weggegaan en het enige dat ik miste waren mijn honden. Bij terugkomst was alles zo geregeld, praktische zaken waar ik tegenop zag vielen ontzettend mee. Geen spijt gehad. Ik wens je veel succes met je beslissing, bedenk vooral aan wat jij wil met je leven. Knipoog

Je mag me altijd een pm sturen

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:56

NicoleKelos schreef:
het enige dat ik miste waren mijn honden.



Ja precies. Wij hebben allebei een drukke baan waarin we regelmatig een paar dagen wegmoeten. Eigenlijk missen we elkaar dan helemaal niet. En als we elkaar weer zien is er totaal geen gevoel. Alleen Hoi! Goeie reis gehad? Geen vlinders, geen blijdschap. Niks.

Het stadium van samen weer proberen dingen te doen zijn we al voorbij. 2 jaar geleden nog een tijdje ons best gedaan. Maar hij vindt dingen doen met mij niet meer leuk. De interesses zijn veranderd en dingen doen die ik leuk vind om mij te plezieren kan hij niet meer opbrengen. En ik andersom eerlijk gezegd ook niet. En dus leef je langs elkaar heen en vind je dat eigenlijk allebei wel prima. Waarom dan nog bij elkaar blijven. Alleen om dat het makkelijker is? Zo kan je niet nog 20 jaar verder.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:01

Mmzzz lastig,maar als je je eigen stukjes leest, weet je dan al niet voldoende.. ?
Als je geen leuke dingen met elkaar kan doen,omdat intresses verandert zijn,dat kan nl,maar als hij dat al niet wil ?

Ga met om de tafel zitten en praat er over..
En ga jezelf niet langer pijn doen als dat nodig is,want je loopt er toch mee rond nu..

Sterkte met elke beslissing die je neemt.

MissyTara

Berichten: 806
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:06

Citaat:
Ja precies. Wij hebben allebei een drukke baan waarin we regelmatig een paar dagen wegmoeten. Eigenlijk missen we elkaar dan helemaal niet. En als we elkaar weer zien is er totaal geen gevoel. Alleen Hoi! Goeie reis gehad? Geen vlinders, geen blijdschap. Niks.

Het stadium van samen weer proberen dingen te doen zijn we al voorbij. 2 jaar geleden nog een tijdje ons best gedaan. Maar hij vindt dingen doen met mij niet meer leuk. De interesses zijn veranderd en dingen doen die ik leuk vind om mij te plezieren kan hij niet meer opbrengen. En ik andersom eerlijk gezegd ook niet. En dus leef je langs elkaar heen en vind je dat eigenlijk allebei wel prima. Waarom dan nog bij elkaar blijven. Alleen om dat het makkelijker is? Zo kan je niet nog 20 jaar verder.



Als je dit zelf terugleest, denk ik eigenlijk dat je je beslissing al hebt gemaakt..... Desondanks wil ik je heel veel succes en sterkte wensen, want ik geloof dat het verre van makkelijk is...

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:14

klopt ik ben er lang uit. Ik aarzel alleen om door te pakken. Deze status quo is ook veilig en vertrouwd. En ik weet niet in welk avontuur ik mij stort als ik de trein in gang zet. Huis verkopen. Dieren verkopen. En wat nog meer allemaal. Ik heb nog nooit alleen gewoond. Doodeng............

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:17

Moeilijke situatie zeg... je wil echt niet zo verder? Ik heb er absoluut geen ervaring mee maar misschien kan ik je adviseren naar een maatschappelijkwerker te gaan. Daar kan je mee doornemen welke stappen je allemaal moet zetten, en waar je allemaal aan moet denken. Ook krijg je daar steun en begeleiding bij. Sterkte

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:40

mmm herkenbaar........heb enige jaren geleden na een relatie van 10 jaar de knoop doorgehad, we waren meer broer en zus dan man en vrouw....ieder een eigen leven maar toevallig sávonds (vaak) hetzelfde bed en het zelfde adres en telefoonnummer, maar verder was er niets meer....
Zelf heb ik de knoop doorgehakt na een aantal goede gespreken waarin we er samen toch echt achterkwamen dat apart beter was.....dus huis verkocht, dieren verkocht, en ieder zn eigen weg........in het begin dooooodeng om weer alleen te zijn, maar gek genoeg went dit vrij snel en is het eigenlijk ook weer lekker alleen te zijn, doen wat je zelf wilt zonder er thuis verantwoording voor af te moeten leggen.

kan alleen maar zeggen, praat met elkaar! en los zo alles netjes op!

succes!!!!

Anoniem

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:43

is het geen idee tijdelijk uit elkaar te gaan?

mijn ouders hadden hetzelfde en zij hebben dit gedaan en kwamen toen toch tot het besef dat ze teveel om elkaar gaven om gescheiden te zijn. en zijn zo er hard aan gaan werken samen, afspraken maken, meer dingen samen doen, iets vinden wat je beide leuk vindt.. het was een flink dal voor ze, maar ze zijn nu heel erg blij dat ze ervoor hebben gevochten en nog samen zijn.

Anoniem

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:44

sorry.. als ik het citaat hierboven lees was mijn post beetje mosterd na de maaltijd Bloos

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:57

ja, het is enorm eng.... ik heb na samengewoond te hebben de knoop pas doorgehakt toen ik 3 maanden alleen woonde. na 4,5 jaar relatie beeindigd. Ik vond het echt heeeeeel eng! Ik had ook nog nooit alleen gewoond, dacht dat mijn wereld zou instorten.
Dat deed het min of meer ook. maar de nieuwe wereld waarin ik na ongeveer een maand of 6 leefde was leuker dan de tijd ervoor. Ik ben echt gegroeid en weet nu veel beter wat ik leuk vind.
dus.. ik snap jouw hoogwatervrees heel goed, neem kleine stapjes tegelijk als de grote te moeilijk voor je zijn en probeer alles netjes af te ronden met elkaar. Bij mij hielp het me eerst te richten op een huis voor mezelf. Eigenlijk wisten we allebei wel dat dat het begin van het einde was maar durfden we dat allebei niet uit te spreken...

zet m op, sterkte ook!!

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:25

Hoe je het moet doen weet ik niet, ik kan je alleen zeggen hoe je het NIET moet doen. Mijn ex en ik waren bijna 10 jaar samen en ik herken heel veel in je verhaal. We wisten allebei dat het zo niet langer kon, maar praatten er nooit over. We lieten het maar zo doorlopen omdat we het allebei te moeilijk vonden om de knoop door te hakken. We deden niks meer samen en ontliepen elkaar, en daarom hadden we ook geen ruzie. Ik merkte dat ik af en toe wel ruzie zocht om het allemaal makkelijker te maken, maar hij kapte dat dan weer af omdat ie geen ruzie wilde. Dat het zo niet langer kon was duidelijk maar we vonden het allebei eng om weer alleen te zijn en om ons hele leven zo om te gooien. We hadden het op zich toch niet slecht?
Uiteindelijk ben ik vreemd gegaan. Ik weet dat dat zo ongeveer het allerfoutste is wat je kunt doen, maar ik wist het ook allemaal niet meer. Door deze foute actie dwong ik mezelf min of meer om iets te ondernemen. Maar zelfs toen ik het opbiechtte was hij heel lief en begripvol. Maar ik heb toen toch de knoop doorgehakt en het uitgemaakt.
En natuurlijk stort je wereld dan in... Ik heb me vaak afgevraagd of ik er goed aan had gedaan, maar nu (2 jaar later) kan ik zeggen dat ik er zeker goed aan heb gedaan. Ik vind het heerlijk in mijn eentje!

Ik denk dat je gewoon eerlijk tegen hem en jezelf moet zijn en een gesprek met hem moet aangaan. Hoe moeilijk dat ook is. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 09:27

inkepink schreef:
....dus huis verkocht, dieren verkocht, en ieder zn eigen weg.......



Het verkopen van de dieren is voor mij het belangrijkste struikelblok. Ik zit al te janken als ik eraan denk. Ik kan met mijn baan geen hond houden. Die zal dus wegmoeten...............dat verzin je toch niet..........................

Mijn paarden kan ik in mijn eentje financieel wel opbrengen. Maar als ik eerlijk ben heb ik nu al te weinig tijd voor ze, terwijl ik de zorg nog een beetje deel met mijn man.

De enige oplossing die ik zie is ook van baan veranderen en mijn leven anders inrichten zodat ik meer tijd kan vrijmaken voor mijn dieren. Maar dan gooi ik dus alles tegelijkertijd overhoop.

MizoanJarig

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:38

Om zo'n beslissing te nemen, is niet makkelijk.
Mijn relatie liep na 7 jaar op de klippen, het begin was moeilijk hoor, hoe ga ik alles financieel redden, hoe ga ik het redden met mijn tijd etc, uiteindelijk is alles na een jaar goed op zijn plek gekomen en kan ik zeggen dat het het beste is wat mij had kunnen overkomen. Ik vermoed dat je partner hetzelfde gevoel zal hebben als jij zelf hebt, dus waarom elkaar ongelukkig blijven maken omdat het zo makkelijk is om bij elkaar te blijven.
Wellicht is er voor je dieren ook wel een oplossing bespreekbaar waardoor jullie ze bijvoorbeeld samen kunnen aanhouden.

In ieder geval sterkte, wacht niet te lang ga een gesprek aan met je partner

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 09:40

suze_ schreef:
is het geen idee tijdelijk uit elkaar te gaan?

mijn ouders hadden hetzelfde en zij hebben dit gedaan en kwamen toen toch tot het besef dat ze teveel om elkaar gaven om gescheiden te zijn. en zijn zo er hard aan gaan werken samen, afspraken maken, meer dingen samen doen, iets vinden wat je beide leuk vindt.. het was een flink dal voor ze, maar ze zijn nu heel erg blij dat ze ervoor hebben gevochten en nog samen zijn.



tja, ergens in mijn achterhoofd hoop ik misschien nog wel dat dit gebeurt. Dat het toch nog goed zou kunnen komen. Maar ik vrees dat het gevoel aan twee kanten daarvoor toch al teveel weg is. En dat ik niet verdrietig ben over het vooruitzicht om hem te moeten verlaten, maar verdrietig omdat ik mijn veilige, vertrouwde, comfortabele leventje op moet geven. En alleen de grote wereld in moet.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:29

Maar zoals ik het bekijk vechten jullie elkaar het huis niet uit. Dus ik denk dat jullie samen best de rust en moeite op kunnen brengen om alles in een redelijk rustig vaarwater op te lossen. Dus op je gemak bekijken waar je wilt wonen, wat je wel niet wilt verkopen, wat de een mag meenemen zonder dat je elkaar in de haren vliegt...??

moniekk

Berichten: 1165
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Oostrum (lb)

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:17

wat lastig zeg! ik heb er geen ervaring mee omdat ik zelf pas 21 ben, maar denk er wel aan, hoe zie je je ralatie voor je als het voorbij is? en als hij er niet meer is, ga je hem dan niet opeens heel erg missen? laat ik het zo zeggen weet je zeker dat je echt een einde aan je relatie wil maken? heb je niet dat als je alleen op vakantie gaat en je komt terug dat je heel blij met hem bent? ga anders eens op vakantie om het te testen. verder probeer je relatie eens op te fleuren door samen iets leuks te doen en weer eens tijd te maken voor elkaar.
denk er gewoon heel goed overna of je dit wel écht wilt en test dit door idd zonder hem op vakantie te gaan en kijken of je nog blij met hem bent als je terug komt van vakantie. Het is van de ene kant ook erg goed dat ieder zijn eigen ding heeft enzo! denk wat je allemaal niet lekker zit aan hem..
ga weer eens even een lekker gesprek aan met elkaar, deel de dingen die je tijdens je dag hebt meegemaakt en ga samen eens lekker een dagje weg.

als je t echt wil beeindigen, denk dan ook aan idd de dieren, financieel enz je leven komt er dan compleet anders uit te zien en probeer je dat beeld voor te stellen en te kijken of je dat wel echt wilt

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:17

Harry schreef:
inkepink schreef:
....dus huis verkocht, dieren verkocht, en ieder zn eigen weg.......



Het verkopen van de dieren is voor mij het belangrijkste struikelblok. Ik zit al te janken als ik eraan denk. Ik kan met mijn baan geen hond houden. Die zal dus wegmoeten...............dat verzin je toch niet..........................

Mijn paarden kan ik in mijn eentje financieel wel opbrengen. Maar als ik eerlijk ben heb ik nu al te weinig tijd voor ze, terwijl ik de zorg nog een beetje deel met mijn man.

De enige oplossing die ik zie is ook van baan veranderen en mijn leven anders inrichten zodat ik meer tijd kan vrijmaken voor mijn dieren. Maar dan gooi ik dus alles tegelijkertijd overhoop.



Heel begrijpelijk, ik heb mijn ogen uit mn kop gejankt toen de katten, honden en paarden verkocht werden. Door mijn toenmalige baan kon ik ze gewoonweg niet houden. Gelukkig zijn ze allemaal heel goed terecht gekomen, al doet het soms nog pijn als ik er iets van hoor.......Toch nu 4 jaar verder is mijn leven eigenlijk een stuk prettiger dan toen.......ben inmiddels met een superfijne vent getrouwd, heb weer eigen paarden en een kat, alleen een hond, dat zit nog in het verlanglijstje....
Neemt niet weg dat er een paar rotjaren zijn geweest hoor, maar wat wel het voordeel is als je als vrienden uitelkaar kunt gaan is dat je toch met sommige dingen nog contact kunt hebben. Zo is mijn ex nog steeds een goede vriend, al is hij inmiddels ook getrouwd etc, maar af en toe gaan we nog bij elkaar op bezoek en die bezoeken zijn toch wel erg gezellig moet ik zeggen, al is het gevoel van 'toen' er echt niet meer, wij zijn nu gewoon vrienden en meer niet, en dat is toch ook wel wat waard moet ik zeggen

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Na 20 jaar relatie beeindigen. Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:19

Waarom ga je niet bv een maandje op een huurflatje zitten? Kennissen van mij hebben dit gedaan en puntje bij paaltje miste ze elkaar gewoon heel erg en waren ze gewoon in een sleur terecht gekomen.
Ze zijn verhuisd en hebben alles lekker omgegooid.. de kriebels zijn weer terug!!


En die waren al 28 jaar samen Knipoog