Jeetje, zomaar naar selectieronde 2...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Jeetje, zomaar naar selectieronde 2...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 23:21

... van de decentrale selectie diergeneeskunde.
Eigenlijk wil ik dit jaar nog helemaal niet gaan beginnen met studeren, maar in september (na alle examens e.d.) naar Nieuw Zeeland voor een jaartje. Onder de zware druk Knipoog van mijn ouders die graag willen dat ik dit jaar wél ga studeren, heb ik me toch maar ingeschreven voor diergeneeskunde en de decentrale selectie (dat was 'n vinkje dat je aan of uit kon zetten Knipoog ). Ik was alweer bijna vergeten dat ik dat had gedaan en was dus ook 'n beetje verbaasd toen ik de uitnodiging in de bus kreeg voor de eerste ronde.

15 maart was die eerste selectieronde. Mooi 'n dagje vrij van school en erheen gegaan. Die ronde bestond uit een persoonlijkheids- en beroepeninteressetest. Ik heb alles gewoon eerlijk ingevuld. Dus bij de stelling "Ik heb veel discipline" heb ik heel eerlijk ingevuld: "Helemaal niet eens". En echt meer van dat soort antwoorden, met andere woorden: totaal geen sociaal wenselijke antwoorden over het algemeen Rolleyes .

Ik verwachtte er verder dus ook niets van, maar ik kreeg net de post van mam. Mét een brief van de Universiteit erbij. En ja hoor, ik ben door naar de tweede selectieronde Wow! . Die bestaat uit 'n interview met 3 personen van 40 minuten lang, ongeveer. Jeetje. Dat ik met die foute antwoorden van mij daartoe zou komen.

Voel me wel een beetje dubbel nu.
Van de ene kant wil ik dolgraag een tussenjaar naar Nieuw Zeeland, dat roep ik al een heleboel jaar. En ik ben bang dat als ik dit jaar ga studeren, ik er niks van ga bakken omdat ik nu al totaal geen zin meer heb in school . Dus ik hoopte eigenlijk dat Nieuw Zeeland me gewoon even die schop onder m'n kont zou geven om mij discipline te geven, omdat je daar gewoon wel discipline móet hebben om te overleven imo.
Van de andere kant vind ik het heel leuk dat ik door ben, dat ik toch goede antwoorden had en misschien diergeneeskunde kan gaan doen. En als ik helemaal doorkom, dan ga ik ook zeker studeren hoor ! Nieuw Zeeland werd sowieso ook een beetje gecompliceerd, omdat ik nu een vriendje heb en ik weet niet of ik die een jaar zou kunnen missen. (Maar wat ik ook zou kiezen, hij zou wel achter me staan, zegt ie Lovers )
En ook voel ik me wel een beetje schuldig ten opzichte van die mensen die NU dolgraag diergeneeskunde willen gaan doen en er écht voor willen gaan, terwijl ik maar op goed geluk en onder druk van m'n ouders heb ingeschreven en 'hun' plekje inpik met mijn foute antwoorden Bloos .

Stiekem hoop ik maar dat ze de namen/nummers hebben verwisseld, of ben ik dan gewoon stom? En ik ben nu al zenuwachtig voor die 2e selectieronde Scheve mond .
Iemand die er ervaring mee heeft?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 13:52

Ik weet het, dat ik maar 1 keer mag meedoen, maar om eerlijk te zijn, krijg er ook wel meer zin in nu. Eigenlijk wel Haha! . Ga gewoon eens kijken hoe ver ik het kan gaan schoppen. En als ik nu niet door die decentrale selectie kom, dan zou ik dat volgend jaar ook niet zijn gekomen waarschijnlijk.

Dat je landbouwdieren moet gaan doen weet ik ja. Weet nog niet helemaal of ik nou wel dolgraag landbouwdieren wil gaan doen, maar ik weet óók niet zeker of ik dolgraag alleen kleine dieren wil gaan doen. Denk dat ik allebei wil gaan doen, maar dan zit ik volgens mij zo'n 12 jaar op school, even afwachten dus nog maar Tong uitsteken .

Jee, als ik dit zo overlees lijk ik wel 'n ontzettend warhoofd. Nouja, lijk... *LOL*

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 15:16

oo, álle dieren... dat gaat ook niet lukken nee, maar goed, ik zie vanzelf wel wat het wordt. Als ik al hoor dat er zoveel procent afvalt na het eerste jaar.... Dan zou ik niet eens zo'n grote uitzondering zijn.
Niet dat ik van plan ben overigens!
Jullie horen na 21 april (want dan is de 2e selectieronde) wel wat het is geworden Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 16:59

Haha, carola, zoiets vermoedde ik al, want ik kon het me haast niet voorstellen dat ze zo iemand met mijn antwoorden zouden toelaten Knipoog .
Die stages en het sabbatical jaar, daar was ik mezelf al op aan het instellen, want ik heb écht het gevoel dat ik er dat jaar tussenuit moet.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 20:32

Ja, daarom, door al die mogelijkheden die er zijn, krijg ik er steeds meer zin in en ik grijp deze kans ook zeker wel hoor! En die landbouwhuisdieren ga ik vast ook wel interessant vinden Lachen
Toch blijft dat schuldige gevoel een beetje op de achtergrond spoken, nouja, daar kom ik vanzelf ook wel overheen.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie