Of ik een relatie heb met God? (Jullie advies!)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Of ik een relatie heb met God? (Jullie advies!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 19:29

Vandaag in de stad ook weer wat meegemaakt hoor!
Ik was met mn moeder even de stad in en op een gegeven moment ging ik even snel naar een winkel om kleren op te halen die ze voor mij hadden achteruit gelegd terwijl mn moeder even lekker in een andere winkel ging sneupen.
Word ik onderweg aangesproken door 2 christenen die mij de vraag stelden of ik ook een relatie had met God.
Dus ik zo; Ja, daar denk ik niet echt zo over na.
zij: Geloof je in God?
ik: Ja, ik geloof best wel in een God.
En daarna hadden ze dus hele verhalen of ik ook een relatie wilde met God want dat zou dan geweldig moeten zijn en toen begonnen ze hele verhalen over hun eigen ervaringen, dat ze ooit ook zo op straat waren aangesproken en dat ze toen al wel geloofden in God en naar de kerk gingen ed, maar nog geen relatie hadden met God. Maar na een of ander speciaal gebed had ze een speciale ervaring meegemaakt en echt 'gevoeld' dat ze een relatie had met God.
Nou wilden ze mij dus ook overhalen om met hun zo'n gebed te gaan doen zodat ik ook een relatie zou hebben met God. (Ik moest openstaan daarvoor)
Nou heb ik dus gezegd dat ik daar nooit echt zo over na heb gedacht en dat ik daar nu eerst even over wilde nadenken voor ik dat deed, want dan zou ik het alleen doen omdat zij dat nu zeiden, en ik stond er ook nog niet echt open voor.

Nu zouden ze dus nog weer contact met me opnemen zodat ik eerst eens een kerkdienst van hun kon meemaken. (heb alleen mn mobiele nummer gegeven)

Nou aan jullie de vraag, hebben jullie ooit zoiets meegemaakt? En hoe heb je daar op gereageerd en wat heb je voor advies voor mij???
Vond het toch wel een beetje vaag en eigelijk weet ik niet of ik er echt voor zou openstaan, heb toch geen tijd om zondag's altijd naar de kerk te gaan. Aan de andere kant ben ik wel nieuwsgierig naar wat voor ervaring dat dan zou kunnen zijn... Scheve mond

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:37

zou echt NOOIT m'n nummer geven aan mensen die je zomaar op straat tegenkomt.die "ervaring" mogen ze gewoon voor zich houden,heb absoluut geen behoefte om me bezig te houden met het "bovenaardse"
(geloof by the way ook niet in god)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:38

whahaahah! Sorry.. Moest erg lachen bij dit verhaal.. Bloos!

Maar goed.. ik ben dus alles behalve gelovig en ik zou dus niet eens gereageerd hebben op dat soort mensen.. Maar jij moet doen wat je gevoel je zegt. Als jij gelovig bent en je zou dit graag willen proberen, moet je het zeker doen!

Maar ik ben hier veel te nuchter voor en ik zou zeggen dat je niets van die zogenaamde relatie met god zou merken, simpelweg omdat die er niet is. Maar dat vind IK..

ow ja.. mijn nummer geef ik idd ook niet aan vreemden.. Wie zegt dat ze ook daadwerkelijk zijn wie ze zeggen te zijn..

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:40

Alleen je mobiele nummer gegeven? Verward
Ik zeg sowieso altijd dat ik geen tijd heb, of het nou om god of stop aids now gaat. Maar...
Dan bellen ze je, dan ga je niet, dan bellen ze weer... Dan blijven ze bellen, dan gaan ze rare geintjes uithalen...
Nou heb ik in mijn korte leventje al de nodige dosis stalkers gehad - en voor mijn nummer moet je dan ook heel wat moeite doen. Het kan zijn dat ik paranoia ben, als ik zeg dat je nummer geven niet verstandig is, maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:40

Ik zeg doorgaans dat ik geen tijd heb omdat ik net op weg ben naar een séance. Is het meteen afgelopen met dat geOH.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:46

Ik heb wel eens flyers van de jeugdkerk gekregen (lees: die werden in mijn handen gedrukt). Heb ze meteen weggegooid. Ik zit daar totaal niet op te wachten eerlijk gezegd. Ik geloof dan ook totaal niet in een God.

Ik vind het wel goed van je dat je een gesprek met ze bent aangegaan, maar vind het wel onverstandig om je mobiele nummer te geven. Volgens mij blijven ze stalken net zolang tot je 'een relatie hebt met God'.
(Misschien ook niet hoor, maar deze types zijn vaak nogal fanatiek).

Tsja, en verder vind ik het echt een onzinverhaal, een relatie met God. Beetje ver gezocht als je het mij vraagt. Met alle respect hoor, maar ik zou er echt nog eens heel goed over nadenken.

Als je echt heel nieuwsgierig bent moet je het gewoon doen, als je er zelf maar achter staat, en je niet om laat praten.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:47

Ik ben er sowieso niet echt van gediend om op straat aangesproken te worden, en al helemaal niet door zulke mensen. Nou ben ik ook totaal niet gelovig, dat scheelt al een stuk. Ik denk dat je es goed na moet denken of je hier wel voor open wilt staan. Je kan natuurlijk altijd eens naar die kerkdienst gaan om de sfeer te proeven zogezegd en dan bepalen of je hier iets mee wilt doen. Maybe ben je wel hartstikke enthousiast, maar maybe ook helemaal niet. Dat is jouw goed recht, ze kunnen jou niet dwingen om je een ervaring te laten ondergaan die je niet wilt. En als ze heel vervelend worden kan je het nummer waarmee ze je willen bereiken altijd nog laten blokkeren!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 19:56

Sonja schreef:
Ik zeg doorgaans dat ik geen tijd heb omdat ik net op weg ben naar een séance. Is het meteen afgelopen met dat geOH.


*LOL* Ja ik heb meestal ook niet echt een boodschap aan dit soort mensen, maar ik moet zeggen ben wel geintreseerd in het paranormale, sprituele. Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, meer dan mensen denken of ooit kunnen denken. Maar wát dat is?? Verward
Het is toch ook een beetje een zoektocht naar jezelf. Wat nou eigenlijk het nut is van je leven, het doel? (Het lijkt mss alsof het leven meer nut zou hebben wanneer je dat wist..?)
En ik ben een beetje met een zoektocht bezig naar dingen waarin ik mezelf kan vinden... Maar er zijn zóveel geloven en dingen waar je mss houvast aan zou kunnen hebben... Waarbij je misschien zou denken te weten wat het nut van het leven is? Ik weet niet wat ik moet geloven. Ik weet ook niet of ik eigenlijk wel in God geloof maar ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde.
Ik weet trouwens meestal niet zo goed hoe ik dit soort mensen weer moet 'lozen' en ik vind het moeilijk om zomaar door te lopen en te zeggen doei, geen tijd ! Scheve mond (dan vind ik mezelf weer onbeleefd of grof Verward )
En het zal mss naïef zijn, maar ik zag niet echt veel kwaad in deze mensen Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Faline op 03-04-04 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:59

Ik hoop dat dat er ook niet inzat en dat ze je dus niet gaan lastigvallen....

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:01

Ik heb wel veel meegekregen over het geloof... Maar ik vind het ronduit belachelijk dat mensen in de stad notabene mensen gaan aanspreken. 'Het geloof' moet van je zelf komen, niet door andere mensen aangepraat worden.

Ik was waarschijnlijk gewoon doorgelopen, dat doe ik met alle mensjes in de stad. Als ik naar een kerk wil, kan ik dat ook doen zonder hun hulp...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:03

maar volcano, ik denk dat je dan beter bij andere vormen van uhm.. dat soort dingen kan gaan kijken. Dit soort mensen geloven meestal in 1 ding en daar is verder geen afwijken aan. Dan kan je je beter gaan verdiepen in reiki of iets dergelijks. Ik weet hier verder het mijne niet van, omdat ik me er nooit in heb verdiept, maar je klinkt niet als iemand die zwaar gelovig is en wat zou hebben aan al die toestand.
Ik weet niet zo goed hoe ik t moet verwoorden eigelijk, hoop dat je snapt wat ik bedoel!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 20:05

werd trouwens vandaag ook nog aangesproken door iemand die me een proef pakketje wilde aanbieden van maggi(?) aardappelpuré Tong uitsteken Dat heb ik meteen ook maar ff aangenomen Vork Vingers aflikken
(daar geloof ik wel in dat dat lekker is Tong uitsteken want dat wist ik allang *LOL*)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:18

haha als je het mij vraagt zijn het gewoon lui van een vage sekte...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:20

Waren het geen Johova getuigen?? Die zijn ook altijd zo vreselijk irritant namelijk..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:03

ik heb het vaak genoeg meegemaakt, maar ik liep altijd gewoon door... en als ze aan de deur kwamen, zei ik gewoon dat ik geen tijd of interesse had... Haha!

En mijn moeder had een hele goede... als ze bij haar thuis aan de deur kwamen "We komen GOD brengen" dan zei ze altijd "Leg maar op de trap, we halen hem dalijk wel naar boven" Haha!:D

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:19

Als je echt er meer over wilt weten en je er open voor staat moet je me ff een pbtje sturen Haha! Ik weet er alles van, gelukkig Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:29

het is verstandig je niet in te laten met zulke figuren, ze zijn erg handig op mensen in te praten en ze te overtuigen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:38

youngster schreef:
Waren het geen Johova getuigen?? Die zijn ook altijd zo vreselijk irritant namelijk..


dat vond ik dus ook altijd, maar onlangs werd ik op de feiten gedrukt, dat Jehova,s ook maar heel gewone mensen kunnen zijn. Bij mij op het werk werkt een vrouwtje (60) altijd gezellig, lol, en kletsen over van alles en nog wat, we zitten zelfs op msn!!Ligt er een briefje op me werkbank(werk in een bloemenwinkel) over een kerkdienst van de Jehova,s. Dus ik bevooroordeelt als ik was.Wat moet ik daar nu mee, komen ze nu ook al hier, bla bla bla, Zegt ze ja maar ik ben ook Jehova getuige, wist totaal niet meer wat ik moest zegge, zo,n leuk mens, Jehova getuige?? heb heel lang met d,r zitten praten, en doe het soms nog.

Wat ik dus wil zegge, als je er voor open sta, dan moet je doen wat je hart je ingeeft. En ja ik ben gelovig, ga niet meer naar de kerk, maar me kids zijn wel gedoopt, beetje lang verhaal geworden, maar ik had niet zomaar op straat me tel.nr. gegeven, maar ga eens naar een kerkdienst er zijn er zoveel, succes.

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:11

Tja, ik geloof wel in God. Al moet ik zeggen dat ik een allergie heb voor mensen die vinden dat het nog niet goed is en perse willen dat je dit of dat gaat doen. Bij mij werkt het altijd averechts. Meestal loop ik er met een grote boog omheen en als ze me aanspreken dan zeg ik dat ik geen behoefte heb aan zo'n gesprek in niet zit te wachten op de waarom vraag. Laat mij het maar zelf uitzoeken!! Wat ik dan helemaal fout vind is dat die mensen gaan zeggen van ja het is zo fantastisch en wil je ook z'on ervaring? Nou ik denk dus dat zoiets echt vanuit jezelf moet komen en niet als die twee met je gaan bidden. Ik geloof op mijn eigen manier en kan zeggen dat het niet altijd maar geweldig is hoor!! En dat is ook zoiets, die mensen doen alsof alles helemaal gewelig is, soort verkooppraatje

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:21

tja, ik geloof absoluut dat er iets is, maar weet het niet te benoemen,
maar als ik ergens een hekel aan heb is als ik in de stad loop en er komen een stel van die verlichtte types op me af zweven,
die komen echt nergens bij mij
sorry, geen tijd en geen zin en zeker niet op deze manier

ik hoop ook dat ze je niet gaan platbellen

ik geef ook never mijn telnr aan dergelijke ronselaars
mijn idee,
jezelf er niet mee inlaten

(hebben ze trouwens nog gezegd waar ze precies van zijn?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:32

"Ja een LAT-relatie. Moet gaan, doei!"

Haha!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:38

Jah een WOP relatie nou goed... pffff.... hahaha kheb der ook nooit geduld voor al snap ik dat mensen soms wel een relatie kunnen hebben met god.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:55

droppie_18"]
[quote="youngster schreef:
Waren het geen Johova getuigen?? Die zijn ook altijd zo vreselijk irritant namelijk..


dat vond ik dus ook altijd, maar onlangs werd ik op de feiten gedrukt, dat Jehova,s ook maar heel gewone mensen kunnen zijn. Bij mij op het werk werkt een vrouwtje (60) altijd gezellig, lol, en kletsen over van alles en nog wat, we zitten zelfs op msn!!Ligt er een briefje op me werkbank(werk in een bloemenwinkel) over een kerkdienst van de Jehova,s. Dus ik bevooroordeelt als ik was.Wat moet ik daar nu mee, komen ze nu ook al hier, bla bla bla, Zegt ze ja maar ik ben ook Jehova getuige, wist totaal niet meer wat ik moest zegge, zo,n leuk mens, Jehova getuige?? heb heel lang met d,r zitten praten, en doe het soms nog.
[/quote]

Een goede vriendin van mij is ook Jehova's getuigen en behalve dat ik het met haar op bepaalde gebieden niet eens ben en daar nogal eens een discussie met haar over heb Haha! kan ik het prima met haar vinden .

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:22

Ik vraag me bij dat soort types altijd af of ze wel een leven hebben.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:41

Ik ben ook eens aangesproken door deze 'zenders van god'...Zeg dan steevast dat ik god niet nodig heb om mezelf fijn te voelen...Ik kan prima zelf beslissen en kan het ook prima met mezelf vinden...Ikzelf vind dat 'god in iedereen zit' Met andere woorden, 'iedereen is god' .... Tsja,en dan,wat is god? Weet ik niet,persoonlijk vind ik het een andere benaming voor een aantal zaken,waaronder liefde..Die hoef je niet in 'het hogere'te zoeken,maar zit in (bijna Knipoog ) iedereen.Of ben ik nu gek?