Amandel operatie, wie ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Amandel operatie, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 16:35

Het ziet er naar uit dat mijn amadelen eruit moeten (keel) Scheve mond

Wil graag weten hoe dat bij jullie is bevallen en of je ook medicijnen hebt gehad daarvoor?
Zoja welke?

Heb net een kuur Klacid erop zitten, 500mg...
En daarvoor ook een kuurtje, niks helpt.. Het ziet er niet zo goed uit dus...
En ben eerlijk gezegd echt bang om geopereerd te worden... Wat zijn jullie ervaringen?

Pijn ed?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:53

Mijn ervaringen zijn zeer slecht.. Ik ga maar eerlijk zijn.. als ik het van tevoren geweten had, had ik ze er NIET uit laten halen..
Mijn god.. Ik kon de eerste dag niet slikken, moest alles eruit laten lopen, heb bloed gespuugd 2 dagen lang, en enorm veel PIJN!
Zal je de details besparen..
In het algemeen hoor ik weinig positieve verhalen van mensen van boven de 20 die er GEEN last van hebben gehad.. Mijn KNO arts zei van tevoren wel al dat het heel erg vervelend ging worden, ik moest ook 3 nachten in het ziekenhuis blijven (aan het infuus).
Kreeg achteraf nog een infectie, en nabloeding, en ben toen 7 kilo afgevallen: dik 3 weken hondsberoerd geweest...

Sorry voor het niet-leuke nieuws, maar goed..eerlijkheid duurt het langst... Heel veel sterkte in ieder geval!!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 17:13

hmm, is niet best idd... Om eerlijk te zijn klinkt jou verhaal mij niet onbekend..
Hoor meer van zulke verhalen dat het niet zo goed bevalt als je wat ouder bent..

Heb jij niet eerst medicijnen gekregen? En wanneer besloten ze je te opereren?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:18

Ik was 18 toen mijn amandelen eruit gingen. Moest een nacht in het ziekenhuis blijven. Heb er best veel pijn aan gehad en kon heel lang niet goed praten of eten. Heb nog veel nabloedingen gehad, omdat het steeds zachtjes bloedde slikte ik het steeds door waardoor je dus na een tijdje over je nek gaat. Allemaal bloed.
Maar na een week of 2 ging het alweer veel beter. Heb alleen pijnstillers gehad.

Ik heb er zeker geen spijt van, ben blij dat het eruit is. Ik heb nu nooit last van keelpijn en toen iedere paar weken wel. Dokter vertelde na afloop ook dat het helemaal aan het rotten was van binnen. (gatver) dus ben blij dat die zooi eruit is!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:19

een vriendin van mij heeft vorig jaar haar keelamandelen laten knippen...en ze had er behoorlijk last van, ze is 2 weken ofzo niet naar school geweest...
ik denk dat de operatie het minst ergs is, je voelt dan niets. (heb zelf de neus amandelen geknipt)

Rensje

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:21

ik heb het laten doen toen ik 10 was, maar ik herinner me het nog heel goed.
ik moet eerlijk zeggen dat het mij is meegevallen, idd, eerste dag niet slikken, maar als je veel ijswater drinkt gaat het al snel beter (en ijsjes Knipoog )
ik moet de tweede dag naar huis, de tijd daarna is het gewoon zoals ontzettende keelpijn. Ik heb er veel baat bij gehad, omdat ik er heel veel last van had..

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:24

Mijn amandelen zijn er ook uit. In mijn keel en in mijn neus. Veel weet ik er niet meer van hoor, want ik was 8 of misschien wel jonger. Ik had er in ieder geval geen pijn van. En ik kreeg superveel ijsjes om te eten daar in het ziekenhuis. Ik hoefde niet in het ziekenhuis te blijven. 2 uurtjes na de operatie mocht ik al naar huis. Haha!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:31

bij mij zijn ze er ook uit. 1e dagen beetje moeilijk slikken enzo, maar verder nergens last van gehad.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:47

Bij mij zou t ook beter zijn als ze eruit gaan volgens de dokter.. maar hij zegt dat als je boven de 18 die operatie laat doen dat je er dan echt heel veel last van hebt. Als ik t verhaal van Misja lees dan weet ik eigenlijk al genoeg!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:50

Ja maar hoe ouder je word hoe pijnlijker.
Dus hoe eerder hoe beter.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 18:08

Aramat schreef:
Bij mij zou t ook beter zijn als ze eruit gaan volgens de dokter.. maar hij zegt dat als je boven de 18 die operatie laat doen dat je er dan echt heel veel last van hebt. Als ik t verhaal van Misja lees dan weet ik eigenlijk al genoeg!


Ik dus ook.. ik wil het zo lang mogelijk rekken..
Eerst nog eens een kuur met medicijnen misschien?

Moet iig maandag weer naar het ziekenhuis, dan hoor ik het wel!!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:14

Hoe ouder je bent, hoe meer last je er van hebt (heb ik toch in ieder geval al vaak gehoord).

Maar als je bekijkt: misschien 2 weekjes last van de operatie en je keel, ofwel nog de rest van je leven steeds weer keelpijn en keelontsteking door die ontstoken amandelen, dan is de keuze ook sneller gemaakt denk ik --> amandelen eruit.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:44

Hoi,

Ik was 19 jaar,
Elke maand was ik wel verkouden,
en vaak keelontsteking.
Ik heb een nacht in het ziekehuis gelegen.

Ik heb wel wat problemen gehad,
maar na 1 a 2 weken was alles toch wel over.

Het is niet prettig nee,
maar er izjn vervelerende operaties.
Ik ben zo BLIJ dat ze eruit zijn.
Ik had er niet aan moeten denken mijn hele leven ziek te zijn door die dingen.
Ik heb nu 1 keer per jaar een keer een verkoudheid,
maar niet meer zo extreem als toen!

Ik heb er nooit aangetwijfeld om ze eruit te laten halen.
Toen de dokter zei dat het mocht,
meteen gedaan.
Hoe eerder, hoe beter....

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:53

Ik was 17 ongeveer. Ik had een flinke keelontsteking gehad en doordat ik nogal problemen met me oren heb, heeft ie toen besloten dat me keelamandelen er toch maar is uit moesten!

Het viel mij heel erg mee, ik heb na de oparatie niet overgegeven en kon goed tegen de narcose. Paar dagen lastig en moeilijk praten en eten was erg pijnlijk! Ik was in een week tijd erg veel afgevallen! Na een week ging alles makkelijker!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:33

SymO schreef:
Eerst nog eens een kuur met medicijnen misschien?

Moet iig maandag weer naar het ziekenhuis, dan hoor ik het wel!!


Wat voor medicijnen krijg je en waarvoor precies? Op welke manier heb je last van je amandelen, veel keelontsteking enzo?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:52

YvonneS schreef:
Ik was 17 ongeveer. Ik had een flinke keelontsteking gehad en doordat ik nogal problemen met me oren heb, heeft ie toen besloten dat me keelamandelen er toch maar is uit moesten!

Het viel mij heel erg mee, ik heb na de oparatie niet overgegeven en kon goed tegen de narcose. Paar dagen lastig en moeilijk praten en eten was erg pijnlijk! Ik was in een week tijd erg veel afgevallen! Na een week ging alles makkelijker!


ja, het is echt: hoe ouder je bent, hoe erger.. Collegaatje van mij heeft vorig jaar op 34-jarige leeftijd amandelen eruit laten halen, ze is 8 nachten in het ziekenhuis moeten blijven, en 6 weken uit de running geweest.. Scheve mond

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:58

Mijn amandelen zijn eruit gegaan toen ik 17 was.

Op zich viel het me best mee, qua pijn etc. Ben alleen wel flink ziek geweest, voelde me dan heel misselijk, en dat is heel fijn als je buurman in het ziekenhuis net de hele familie over de vloer heeft.

Het ergste vond ik nog de antibiotica, deed er ruim 2 uur over om 1 pilletje binnen te krijgen waar ze een papje van hadden gemaakt.
Was echt heel smerig, een rare zoete smaak.
(En ik moest om de 3 of 4 uur eentje nemen Tong uitsteken )

Ik heb toen 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, 1 dag langer dan geplanned, had nog wat verhoging.