Zondag komen ze weer...spannend!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11571
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Zondag komen ze weer...spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 20:03

Ja, zondag komen ze weer aan: 30 oorlogsslachtoffertjes uit Bosniƫ!
Ze komen met de organisatie Pax Christi Kinderhulp, die kinderen uit allerlei landen komen voor een vakantie van 3 weken om even hun zorgen te vergeten!

En hier op Voorne-Putten komen ze dus uit Bosnie.
Het is wel weer duidelijk dat het nog steeds erg hard nodig is voor die kinderen, hier een stukje info over het kamp waar ze wonen:

Citaat:
Grab Potok en Jezevac (bij Banovici)

Beiden kampen liggen in een bruinkool wingebied in de buurt van Banovici, een dorp iets ten zuiden van Tuzla. In Grab Potok is in het geheel geen school aanwezig terwijl in Jezevac alleen les gegeven wordt aan de kleintjes. De grotere kinderen moeten via een smalle, onverharde weg grotendeels lopend naar Banovici. Wat betreft triestheid spant Grab Potok de kroon. De gehele nederzetting bestaat uit twee grote schuren die verdeeld zijn in aparte ruimtes.


Maar hier komen ze even 3 weken in gastgezinnen, even lekker kind zijn Pling
Ik heb er weer onwijs zin in, we krijgen zelf geen kinderen, maar mijn moeder is actieleidster dus ik maak het wel van heel dichtbij mee

En ik vind het ieder jaar weer geweldig, zo verlegen en ondervoed als ze zondag uit de bus stappen en dan 3 weken later lekker opgewekt, goed gevoed en brutaal weer de bus in OK dan!

Het zal wel een groep moeilijkere kinderen zijn, is de verwachting, juist omdat ze in zo'n klein kamp wonen en dus bijna alleen maar buiten rondzwerven, maar zoals mijn moeder ook al zei: met die groep kinderen hebben we wel precies de doelgroep te pakken, daar doen we het allemaal voor!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:06

Leuk zeg! Heb maar veel plezier met deze kinderen! Maak er een leuke vakantie van! 3 weken zijn zo voorbij! Ik heb er ook ervaring mee Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:07

Geweldig he om te zien hoe die kinderen opknappen!

Wij hebben jarenlang elke zomer (en soms met de kerst) een meisje uit een achterbuurt in Frankrijk opgevangen. Als je die verhalen allemaal hoort Bloos! Je schrikt er echt van hoe die kinderen leven

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11571
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 17:26

ja de omstandigheden waar ze in leven zijn verschrikkelijkj Huilen
Ik ben van de zomer op vakantie naar Bosnie geweest en we zijn in zo'n kamp geweest...nou je zou spontaan in tranen uitbarsten als je ziet waar die kinderen in moeten leven...

je pikte er ook meteen de kinderen uit die een vakantie in Nederland hadden gehad in april, want die zagen er echt een stuk beter uit

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:30

tof hoor!
Wij hebben bij ons thuis van die kindertjes uit noord-ierland gehad!!
Mijn stiefpapa doet vrijwillegerswerk voor Pax Christi Kinderhulp. En sie zetten nu een vakantie huis voor de noordierse kinderen op! Ga ik volgend jaar misschien een zomer helpen Lachen