stel je wint de staatsloterij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wel of niet vertellen bij winnen grote geldbedragen???

Poll eindigt op

ja
11 (100%)

Totaal aantal stemmen: 11


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

stel je wint de staatsloterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 22:23

zou jij er mee te koop gaan lopen dat je heel veel geld hebt gewonnen mij lijkt het eng omdat je je niet meer echt veilig voelt. wat vinden jullie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:25

als ik de 20 miljoen Verward win ga ik dat niet aan de grote klok hangen nee. Ik denk dat ik er voor buiten dan een ton van maak, want ik zal mijn nieuwe auto ergens vandaan moeten halen Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:27

nee ik zou het ook niet aan de klok hangen mischien dat ik een leuk prijsje heb gehad want ach die boerderij moet toch ergens van betaald zijn *LOL*

Ach jullie kan ik het wel vertellen.. Ik ga 'm namelijk winnen dit jaar dus helaas

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:29

ik heb er vaak over na gedacht en ik zit me nu ook af te vragen hoe ik het aan ga pakken als ik straks die jackpot win in de staatsloterij! Haha! Ik zal het in eerste instantie verborgen houden voor mijn vrienden en kennisen. Mijn naaste familie mag het uiteraard weten, maar meer niet. Wat ik wel zal doen is goede vrienden eens iets extra's geven als ze iets nodig hebben of graag iets zouden willen hebben. Maar in eerste instantie zou ik hen niet vertellen waar het geld vandaan kwam.

Dus vrienden... wanneer jullie leuke kado's van mij krijgen in de orde van sportwagens en paarden van een ton... dan weten jullie genoeg! *LOL*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:33

Ik zou me misschien wel veilig voelen maar het is zo dom om er mee op te scheppen. Dat vind ik echt nergens op slaan, echt zo van: kijk mij ik heb zojuist de staatsloterij gewonnen en heb nu een Ferrari voor de deur staan" NEE DANK JE bah wat een aanstellers zijn dat, maar gelukkig zie je der niet veel van.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 22:34

wij hebben dit jaar wel 2 staatsloten. tja aan de ene kant zou je wel heel hard willen gillen dat je hebt gewonnen maar het is ook gevaarlijk vind ik. er lopen rare lui rond. net als bij de psotcodeloterij. de straatprijs. of die 1 miljoen. je staat wel ff voor de camera. moet er niet aan denken. komen ze me dalijk ontvoeren Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:39

idd het risico loop je, maarja in je leven loop je zo veel risico's
als je een keer je bril niet op hebt of je lenzen neit in en je loopt zo de weg over en er komt een auto aan....
maar idd het is wel wat gevaarlijk ik zou een veel geld ook niet aan de grote klok hangen hoor

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 23:16

Vergeet niet alle "vrienden" Verward Misselijk die je ineens in overvloed hebt als je een groot geldbedrag wint!!!

Maarre, heb wel eens een stukkie gelezen daarin stond dat de kans dat je door de bliksem geraakt wordt statistisch gezien groter is dan dat je de hoofdprijs in een staatsloterij (of van dien aard) wint!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 09:11

Nogal wiedes dat het niet zo verstandig is om te vertellen dat je wat gewonnen hebt. Overigens hebben veel mensen nazorg nodig als ze veel winnen. De meeste mensen hebben niet door dat hun inkomsten namelijk niet veranderen. In veel gevallen eindigt het verhaal dus slechter als het begon: het geld word er snel doorgejaagd en op het eind hebben ze schulden die ze niet meer kunnen terugbetalen.

Het verstandigste is om een financieel expert erbij te halen. Investeer je geld goed. Probeer vooral te zorgen dat je kosten voor het levensonderhoud omlaag gaan (je kunt bijvoorbeeld leningen afbetalen). Ook investeren is heel verstandig. Met 20 Miljoen kan je best wel een gemiddelde van 1 Miljoen gulden per jaar verdienen. Leef daarvan, eet niet de hoofdsom op.

Onderschat niet de implicaties van op een te grote voet leven. Een Ferrari voor de deur is leuk, maar zo'n ding kost een hele hoop aan onderhoud, verzekering, etc etc. Hetzelfde geldt voor een hoop ander dingen. 20 Miljoen klinkt veel, maar als je het op wil maken is het zo gedaan...

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 10:13

Wijze woorden Joost Haha!
Overigens is het wel zo dat je bij het winnen van de Staatsloterij anoniem kunt blijven.
Bij het winnen van de Postcodeloterij is dat niet zo, daar ben je verplicht mee te werken aan wat ze noemen promotionele campagnes.
Kortom met je snuf en waardecheque in zo'n reclameblaadje met als inspirerende tekst: "mevrouw jansen blij met 23 miljoen" Verward

Ben ik ff blij dat ik niet aan loterijen meedoe Haha! Ik verdien mijn geld liever zelf.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 11:27

Ik zou het niet aan iedereen vertellen, denk alleen aan mijn ouders, broer en zus. Maar de loterij winnen...we dromen met zijn allen maar lekker verder Slapen Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:25

Ik zou het zeer zeker niet doorvertellen nee! We zitten hier nog altijd in Nederland en je mag hier niet met je kop over het maaiveld uitsteken, dus doe ik dat ook niet. Ze zouden vanzelf wel merken dat ik ineens wat meer te makken heb (als ik een boerderij koop met paardenstallen en dat soort dingen).

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:34

zou het tegen de mensen zeggen die ik ken, maar meer ook niet, en mensen krijgen het altijd al te zien op de TV.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 15:01

Ik zal het nooit zeggen, maar het zal wel opvallen als je ineens gaat verhuizen naar een boederij met paarden, binnenbak enzovoort.

Een kameraad van mijn broer zijn ouders hadden redelijk dikke prijs gewonnen. Toen ze een afschrift van de bank kregen, hadden de bank erop gezet: gefeliciteerd! Da was echt belachelijk! Frusty

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 15:50

Ik ga er niet geheimzinnig over doen maar ook niet aan de grote klok hangen. Er zou wel wat meer luxe(pony of paardje, betere PC enz) komen maar niet overdreven.
M'n moeder heeft een keer bijna de veel miljoen gewonnen. Alle getallen waren goed. En de letters ook! M'n vader weer uit bed gehaalt, goeie dure fles wijn uit de kelder en het vieren. Hadden we een lot voor de maand er na. Dat lot had m'n moeder een woendag gekocht en vrijdag was de trekking ofzo. Heel banketstaaf. Toen hadden we niets.