Donderdag naar de rechtbank...oeps

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Donderdag naar de rechtbank...oeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 13:45

Zoals de titel al zegt...ik moet donderdag voorkomen

Het verhaal er achter is het volgende.
Ik dacht slim te zijn door 6 pakjes marlboro (echt maar 6 pakjes van 20 sigaretten) via internet te kopen. Ik had altijd begrepen dat je een aantal sloffen in mocht voeren, voor de veiligheid bestelde ik maar 6 pakjes, ipv een slof waar 10 sigaretten in zitten.

Een paar weken geleden kreeg ik een brief van de TPG over dit pakketje. Bloos
Dit was inbeslag genomen en zou worden overgedragen aan de officier van justitie. Toch wel geschrokken, maar ik dacht dat ik een boete zou krijgen en de BTW die ik niet had betaald zou moeten betalen.

Niet dus....ik kreeg gisteren een brief van Justitie. Ik moet dus donderdag om 9 uur voorkomen bij het gerechtshof in Leeuwarden. Voor 6 pakjes Marlboro. Ik zag eerst de lol er wel van in, ik als grote crimineel voor het gerecht. Maar was later toch wel wat van slag.

Ik heb mijn vader maar meegevraagd als mijn ´advocaat´om toch een beetje een steunpilaar te hebben.

Natuurlijk ben ik fout geweest, maar zo fout....

Nu mijn vraag, weet iemand hoe dat gaat een hoorzitting? Wie heeft ervaring of weet er iets meer over?

Dit mag uiteraard ook via PB, mocht je deze informatie niet op een openbaar forum willen zetten. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:50

Klein onschuldig vergrijpje, gaat gewoon via de politierechter. Niet te veel drukte om maken, stelt weinig voor. Je komt daar, gaat naar binnen, gaat zitten, ze lezen voor waarvoor je daar moet komen, dan wordt gevraagd of het klopt en of je er nog wat over wilt zeggen (dan zeg je dus wat hierboven staat, is voldoende en duidelijk). Dan zegt de rechter dat je dat nooit meer mag doen (en knik jij braaf ) en krijg je te horen hoe hoog de boete is die je moet betalen. Dan wordt gevraagd of je het daar mee eens bent (en zeg jij braaf ) en zeggen ze dat ze het lekker toch doen. Dan ga je weer naar buiten en de acceptgiro wordt thuisgestuurd, en die kun je maar beter gewoon betalen Haha!

Heb rechtbankverslaggeving gedaan in m'n studententijd en vond dit altijd erg vermakelijk Haha! Tong uitsteken

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 14:06

Sonja schreef:
Dan wordt gevraagd of je het daar mee eens bent (en zeg jij braaf ) en zeggen ze dat ze het lekker toch doen. Tong uitsteken


Dank, dank..Vind vooral bovenstaand stukje grappig. Ik zie mezelf geloof ik toch meer ja-knikken bij de rechter. Ben op dit moment (nog) niets gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:17

Je moet er ook maar gewoon de humor van in proberen te zien. 't Stelt echt geen moer voor, maak je er maar niet al te druk over. Die boete krijg je toch (want iedere burger wordt geacht de wet te kennen, zegt de OvJ dan streng, waarop iedereen gaat gniffelen want hij of zij moet ook echt alles opzoeken in die dikke wetboeken die hij of zij thuis ook niet op de plank heeft staan Haha! )
Je HOEFT overigens niet te verschijnen hoor. Laat je de uitspraak gewoon bij verstek doen. De acceptgiro komt toch wel Haha!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 14:32

Ik had via via begrepen dat ik wel moest verschijnen, ze zouden me anders wel eens kunnen ophalen...Toen zat de schrik er wel even in. Maar dit was dus ook weer van horen zeggen.
Ik heb dus gisteren gelijk mijn werk opgebeld, mijn werkgever lag in een deuk, vond het geen probleem dat ik later kwam.

Natuurlijk kom ik, ik ben nog nooit in een rechtzaal geweest als poldermeisje, ga nu toch even buiten de grenzen van het geliefde dorp.
Door de reacties zie ik gelukkig er ook weer de humor van in.

Hoop in ieder geval niet dat dit nadelige gevolgen heeft voor mijn werk...ivm strafblad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:11

Deze zaak wordt geseponeerd dus er komt geen strafblad.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:12

Aan de ene kant zou ik zeggen: een extra stimulans om te stoppen met roken?

Aan de andere kant vraag ik me ook af of ze in de rechtszaal niks beters te doen hebben. Sommige zaken blijven jaren liggen of worden zelfs geseponeerd wegens tijdgebrek. En dit komt wel voor? Makkelijke prooi of zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:16

Toen ik nog bij de Douane werkte was de formule bij sigarettensmokkel: accijns+BTW+10 cent per sigaret boete.
Dit is al wel jaren geleden maar ik zou me niet al te druk maken, je krijgt hooguit een transactie (=boete) en daar hou je zeker geen strafblad aan over.
Vergelijk het maar met door roodlicht rijden, wel een boete maar geen strafblad.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:31

Crimineeltje Knipoog Haha!
Maak je niet druk meid, dit loopt vast en zeker met een sisser af.
Plechtig beloven dat je het nooit meer zult doen, acceptgiro afwachten, en klaar is Coby
Veel succes !

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:31

ik heb ook een hoorzitting meegemaakt )niet zelf hoor voor school) en het stelt echt niks voor je staat met 10 min weer buiten.
en ik zou wel heen gaan hoor!!
nou eeeeh make fun dan maar he p

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:09

Wil toch even reageren... Lachen Niet om je bang te maken, dat is echt niet nodig. Maar ik lees hier bovenstaand dat je er geen strafblad aan overhoudt. Klopt, maar het wordt wel geregistreerd. Scheve mond

Op mijn 18e heb ik zonder rijbewijs gereden en werd gepakt (jaja, was jong en onschuldig Schijnheilig ). Een jaar later ging ik voor Justitie werken en dan krijg je een Antecedenten onderzoek (gaan ze dus kijken of je een strafblad hebt Bloos ). Dit kwam dus wel naar boven. Ze konden er de lol wel van inzien, gelukkig Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:21

Quellian schreef:
Wil toch even reageren... Lachen Niet om je bang te maken, dat is echt niet nodig. Maar ik lees hier bovenstaand dat je er geen strafblad aan overhoudt. Klopt, maar het wordt wel geregistreerd. Scheve mond

Op mijn 18e heb ik zonder rijbewijs gereden en werd gepakt (jaja, was jong en onschuldig Schijnheilig ). Een jaar later ging ik voor Justitie werken en dan krijg je een Antecedenten onderzoek (gaan ze dus kijken of je een strafblad hebt Bloos ). Dit kwam dus wel naar boven. Ze konden er de lol wel van inzien, gelukkig Haha!

zonder rijbewijs rijden of geen btw over sigaretten betalen vind ik echt twee totaal verschillende dingen, en ik mag hopen dat ze voor dat soort vergrijpen een notitie maken! Daarmee ben je een gevaar voor anderen..
Kan me niet voorstellen dat ze voor het 'vergeten van btw' een notitie maken

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:27

batje"]
[quote="Quellian schreef:
Wil toch even reageren... Lachen Niet om je bang te maken, dat is echt niet nodig. Maar ik lees hier bovenstaand dat je er geen strafblad aan overhoudt. Klopt, maar het wordt wel geregistreerd. Scheve mond

Op mijn 18e heb ik zonder rijbewijs gereden en werd gepakt (jaja, was jong en onschuldig Schijnheilig ). Een jaar later ging ik voor Justitie werken en dan krijg je een Antecedenten onderzoek (gaan ze dus kijken of je een strafblad hebt Bloos ). Dit kwam dus wel naar boven. Ze konden er de lol wel van inzien, gelukkig Haha!

zonder rijbewijs rijden of geen btw over sigaretten betalen vind ik echt twee totaal verschillende dingen, en ik mag hopen dat ze voor dat soort vergrijpen een notitie maken! Daarmee ben je een gevaar voor anderen..
Kan me niet voorstellen dat ze voor het 'vergeten van btw' een notitie maken
[/quote]

Yep, dus wel! Heb ik dus gelijk gevraagd

Elke boete wordt genoteerd, ze weten echt alles van je!
Scheve mond

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:40

Quellian schreef:
Yep, dus wel! Heb ik dus gelijk gevraagd

Elke boete wordt genoteerd, ze weten echt alles van je!
Scheve mond

Niet elke boete wordt genoteerd.. ik heb er nml 2, 1 voor meerdere keren de hond los laten lopen in een aanlijn gebied en 1 voor een stuk achterlicht. Beide waren niet op te sporen bij een aanvraag voor bewijs van goed gedrag. Maar zoals ik al zei kan ik me goed voorstellen dat ze voor een zwaarder vergrijp zoals zonder rijbewijs rijden wel een notitie maken.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:44

batje"]
[quote="Quellian schreef:
Yep, dus wel! Heb ik dus gelijk gevraagd

Elke boete wordt genoteerd, ze weten echt alles van je!
Scheve mond

Niet elke boete wordt genoteerd.. ik heb er nml 2, 1 voor meerdere keren de hond los laten lopen in een aanlijn gebied en 1 voor een stuk achterlicht. Beide waren niet op te sporen bij een aanvraag voor bewijs van goed gedrag. Maar zoals ik al zei kan ik me goed voorstellen dat ze voor een zwaarder vergrijp zoals zonder rijbewijs rijden wel een notitie maken.
[/quote]

Heb jij je antecedenten op laten vragen door Justitie? Verward

off-topic: rijden zonder rijbewijs wordt niet gezien als 'zwaarder vergrijp'... Knipoog

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 17:09

Ik hoop in ieder geval dat ik hier niet een strafblad aan over houd. Ik geloof dat voor een bewijs van goed gedrag gekeken wordt naar de baan waarvoor je dit bewijs van goed gedrag aanvraagt. Tenminste dat hoop ik.
Ik zal morgenavond maar wat verpletterende kleren uitzoeken, misschien helpt dat. Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:15

Coby schreef:
Ik hoop in ieder geval dat ik hier niet een strafblad aan over houd. Ik geloof dat voor een bewijs van goed gedrag gekeken wordt naar de baan waarvoor je dit bewijs van goed gedrag aanvraagt. Tenminste dat hoop ik.
Ik zal morgenavond maar wat verpletterende kleren uitzoeken, misschien helpt dat. Lachen


Tip: zelfde kleren aantrekken als toen je afreed voor je rijbewijs: kort, diep, weinig... Haha!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 17:25

Quellian"]
[quote="Coby schreef:
Ik hoop in ieder geval dat ik hier niet een strafblad aan over houd. Ik geloof dat voor een bewijs van goed gedrag gekeken wordt naar de baan waarvoor je dit bewijs van goed gedrag aanvraagt. Tenminste dat hoop ik.
Ik zal morgenavond maar wat verpletterende kleren uitzoeken, misschien helpt dat. Lachen


Tip: zelfde kleren aantrekken als toen je afreed voor je rijbewijs: kort, diep, weinig... Haha!
[/quote]

Sorry even Off topic, ik had met afrijden een vrouw..... Bloos

Er zijn natuurlijk ook vrouwelijke rechters, dat wordt moeilijk

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 20:18

Vandaag naar de rechtbank gegaan....
Om negen uur moest ik aantreden, net op tijd aangekomen, snel de auto in de parkeergarage zetten. En met lood in de schoenen naar de rechtbank. Daar aangekomen staat Chris (collega bijbaantje) ons op te wachten met een camera. Ik denk nog Chris staat dit te filmen om zo tijdens personeelsuitjes leuke anekdotes te hebben van ´criminele ´werknemers.
Niets minder was waar, Chris had dezelfde brief in de handen, waarin stond dat ik moest voorkomen
Het was een 1 aprilgrap.... *LOL*
Na wat afgekoeld te zijn ben ik maar op weg gegaan naar mijn werk. Daar stonden alle collega´s de video al te bekijken. Er stond een bos bloemen klaar, geld voor de benzine en parkeergarage. De bos bloemen was geschikt in de kleuren van een bakje Marlboro...
Toch bij de poot genomen door collega´s...Nu nog bedenken wat ik volgend jaar ga doen.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:21

Haha, deze is wel erg goed moet ik zeggen Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:24

Whahaha, ik lig helemaal dubbel hier Haha!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:27

jeetje zeg, wat een goeie grap

wat zal jij je gen**** voelen Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:29

heb je al je collega's verteld dat ze nu ook een aantal bokkers erin geluisd hebben *LOL*

ja, ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:33

hahaha
gemeen, maar super leuk
klinkt wel als een gezellige boel bij jullie daar

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:50

whahahaha ik kan er eigenlijk wel omlachen (en ik hoop jij nu onderhand ook wel). Deze zal ik is onthouden Knipoog